Gå til innhold

Gave til rund bursdag når giverne har dårlig råd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er fire søsken som skal spleise på gave til vår forelder som fyller 60. Brødrene mine har dårlig råd og har ingen forslag til gave. Vi er alle i etableringsfasen eller studenter.

Forelderen ønsker seg opplevelse, og ikke ting. Problemet er at vi må gi to billetter til opplevelse, og da blir det for dyrt for oss. 

Er det noen som har noen tips til oss? 

Anonymkode: 12870...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte å skrive at den nærmeste storbyen for opplevelser er Oslo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felles hyttetur med god middag? 
Fjelltur til en fin topp i nærheten.

båttur i lånt båt

Anonymkode: 1d7a3...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (6 minutter siden):

Hva er budsjettet deres, da? KORKs konserter koster f.eks 300-350kr pr billett.

Takk for tips, det skal jeg sjekke ut!

Jeg vet egentlig ikke hva budsjettet vårt er, for brødrene mine gir lite info. De bare svarer at det er for dyrt når jeg har kommet med et par gaveforslag. Jeg kan klare å betale 700–800 kr alene, så hvis jeg ikke får med meg brødrene mine så gir jeg gave alene. Vi må betale for fly hjem og hotell kvelden etter selskapet, så bare det er ganske dyrt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En opplevelse trenger jo ikke være teater og restaurant! Piknik med dere i en park? Eller en tur til et interessant museum, for eksempel Kistefoss eller Blåfarverket? En øytur? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Felles hyttetur med god middag? 
Fjelltur til en fin topp i nærheten.

båttur i lånt båt

Anonymkode: 1d7a3...a7e

Nasse Nøff skrev (2 minutter siden):

En opplevelse trenger jo ikke være teater og restaurant! Piknik med dere i en park? Eller en tur til et interessant museum, for eksempel Kistefoss eller Blåfarverket? En øytur? 

Takk for fine forslag.

Den som har bursdag hadde blitt skuffet over en sånn gave. Det skal være stort selskap som koster mange titusen, og det forventes dyre gaver på gavebordet. 
I tillegg bor vi søsken så spredd rundt i landet at vi aldri hadde klart å samles til noen felles utflukt. Vi er ikke en sånn familie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teater, standup eller noe slik. Finnes flere som ligger på under 1000 per billett. 

Anonymkode: 7c485...0e8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvor dårlig råd de har, burde de prioritere en flott gave til egne foreldre på 60-årsdagen. Da får de heller spise havregryn noen dager etterpå. 

Anonymkode: 1c6b8...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Takk for fine forslag.

Den som har bursdag hadde blitt skuffet over en sånn gave. Det skal være stort selskap som koster mange titusen, og det forventes dyre gaver på gavebordet. 
I tillegg bor vi søsken så spredd rundt i landet at vi aldri hadde klart å samles til noen felles utflukt. Vi er ikke en sånn familie. 

Sorry, men foreldrene dine har helt feil prioriteringer hvis de ikke ville blitt fornøyd med noe sånt! De er gamle og må forstå bedre, særlig siden dere er i etableringsfasen. 

Jeg ville blitt så happy med alle forslagene som er nevnt her, men så skal det sies  at jeg er vant med å ha lite- både som barn og voksen egentlig. Føler det er en fordel i livet sånn at jeg ikke ender som dine foreldre ;) 

Anonymkode: 27e18...109

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gitt gavekort på Ticketmaster på den summen som passer best for dere å gi. Da kan de velge opplevelse selv: både tid, sted og sjanger. Skulle showet/konserten etc koste mer enn pålydende på gavekortet er det fullt mulig for dem å legge i resten selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...