Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått prolaps og bruker voltaren som smertelindring. Voltaren er jo et nsaid, som kan hindre eggløsning. Er langtidsprøver med lang syklus og har såklart fått positiv EL nå midt i voltaren bruk. Noen som har blitt gravid ved bruk av NSAID? (Ibux, voltaren etc).

Anonymkode: 18b20...dae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja,jeg tok ibux og paracet da jeg ble gravid for mang eår siden. ( tok abort den gangen) 

Gjør NSAIDS at det er vanskelig å bli gravid?

Anonymkode: df755...a79

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde vært mindre bekymret for fruktbarheten, og mer bekymret for å bli gravid. 

NSAIDs kan være veldig skadelig på et foster, selv rett etter unnfangelse. Så her ville jeg hatt dialog med legen om løsninger for deg. 

Anonymkode: 7d3f8...2e7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble forklart at NSAID kan forsinke eggløsningen da det påvirker prostalgider (vet ikke hvordan det staves). Jeg fikk også beskjed at dersom jeg ble gravid så skulle jeg droppe det. Bruker det pga langvarig betennelse i ryggen (voltaren), så det er for å få knekk på den. Men at det var trygt frem til en eventuell graviditet. Det eneste var bare at som legen sa, kan det hindre graviditet pga hindret eggløsning. Derfor jeg ville høre om andres erfaringer.

Anonymkode: 18b20...dae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...