AnonymBruker Skrevet 6. mai #1 Skrevet 6. mai Jeg passer liksom ikke helt inn i en gjeng på jobb. De er yngre enn meg. Men jeg blir ikke inkludert selv om de er hyggelige. Er sånn mot flere. Vi er rundt 30 ansatte. De er en tett gjeng på rundt 7 personer. Men jeg vet at jeg hadde det litt sånn på forrige arbeidsplass. Så tenker noe må ligge hos meg. Jeg tror det er noe folk reagerer på. Men vet ikke hva. Får mange negative tanker om meg selv, og synes det er vanskelig. Er det noe jeg kan gjøre for å finne ut av hva som er galt med meg? Uten å spørre direkte. Anonymkode: ee7ce...85b 1
Hannabanna Skrevet 6. mai #3 Skrevet 6. mai Hvor gammel er du? Av hvilket kjønn? Hvilket kjønn er de? Er det en forskjell i stillingene deres?
AnonymBruker Skrevet 6. mai #4 Skrevet 6. mai For det første, ikke tenk at noe er galt med deg. Det er jo naturlig at man finner sammen med folk på samme alder. Men det som er fint på arbeidsplasser, er gjerne at man også får vennskap på tvers av alder. Det første jeg tenker, er jo at du kanskje ikke sender signaler om å ville bli inkludert. Inviterer du på noe for eksempel? Sier hei, tar initiativ til en prat. Folk i jobbmiljø (og vel overalt) har en tendens til å knytte seg til og føle seg bedre med andre som åpent viser interesse for å snakke med dem også. Jeg er en omgjengelig type, står jeg i heisen med noen eller ved kaffeautomaten med noen kolleger, uansett om jeg ikke har snakket med dem før, så sier jeg et eller annet. Jeg går bort til folk og sier takk for sist, eller hvordan gikk det med ditt og datt. Trenger ikke overdrive helt altså, men mange synes det kan bli litt kleint med kolleger man ikke kjenner godt, og det skal TO til for å stikke hull på den byllen. Man kan ikke bare sitte i et hjørne og vente på at folk skal komme bort, man må reise seg og gå bort selv også av og til, og si at det var jækla fint vær i dag. Anonymkode: f33dc...211
Hannabanna Skrevet 6. mai #5 Skrevet 6. mai Er du leder? Jeg har 25 ansatte under meg og forventer ikke at jeg skal bli inkludert i alt ettersom det er ett skjevt maktforhold.
AnonymBruker Skrevet 6. mai #6 Skrevet 6. mai Hvorfor ønsker du å være med i denne gruppen? De er færre enn 25% av de ansatte, og tette grupper er ekskluderende. De andre 75% er heller ikke med i denne gruppa. La dem få være tette venner. Som du selv skriver, så oppfører de seg hyggelig. Vær hyggelig tilbake. Anonymkode: 51470...335 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai #7 Skrevet 6. mai De er rundt 10 år yngre. Men varierer selvsagt. Vi er kvinner og ingen betydelig forskjell i stilling. Er ikke det at jeg absolutt må bli venn med de. Men siden jeg har opplevd dette før (og da var gjengen på samme alder og litt eldre. Og en betydelig større del av de ansatte) tenker jeg at det må være noe som de ikke liker meg meg. Mulig jeg virker litt usikker og vanskelig å komme ordentlig inn på. Men er hyggelig mot alle. Anonymkode: ee7ce...85b
AnonymBruker Skrevet 6. mai #8 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Mulig jeg virker litt usikker og vanskelig å komme ordentlig inn på. Svaret kan nok ligge der, det er mye enklere å bli venn med folk som er åpne. Anonymkode: ebeea...084
AnonymBruker Skrevet 6. mai #9 Skrevet 6. mai Det er ikke ekskludering når kun sju av 30 har blitt en gjeng. Er du leder er det også naturlig at du både holdes utenfor og holder deg unna. Anonymkode: 982b4...b9d 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai #10 Skrevet 6. mai Mener heller ikke at det er ekskuldering. Men siden jeg har opplevd lignende tidligere vil jeg være oppmerksom på om jeg er på en måte som gjør at jeg havner utenfor. ts Anonymkode: ee7ce...85b
AnonymBruker Skrevet 6. mai #11 Skrevet 6. mai Hvis det er noen trøst så er det slik for meg også på jobb. Jeg er litt eldre enn de fleste, tror jeg, har et par stykker jeg føler meg ganske trygg på. Men ellers går jeg mye alene. Sliter litt med sosialangst, og har selvfølgelig også et fint resting bitch face inkludert i denne lukkede pakka som har blitt meg. Jeg tror det er viktig å minne seg selv på at man gjør sitt beste. Man gjør jobben sin, og er hyggelig mot folk. Anonymkode: ff3de...9fd
AnonymBruker Skrevet 7. mai #12 Skrevet 7. mai Dette skjønte jeg ikke. Dere er 30 personer på jobb, og du vil være en del av en gjeng på 7 av dem, som er yngre enn deg, og når du ikke er det så er det noe galt med deg? Anonymkode: 412f6...ca8 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai #13 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (22 timer siden): Dette skjønte jeg ikke. Dere er 30 personer på jobb, og du vil være en del av en gjeng på 7 av dem, som er yngre enn deg, og når du ikke er det så er det noe galt med deg? Anonymkode: 412f6...ca8 Det er ikke snakk om at jeg absolutt vil være en del av dem, spørsmålet er hvorfor jeg ikke blir det. Fordi jeg har opplevd dette før. Hadde dette ikke skjedd før, hadde jeg nok ikke tenkt sånn som jeg gjør nå. Ts Anonymkode: ee7ce...85b
AnonymBruker Skrevet 8. mai #14 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Det er ikke snakk om at jeg absolutt vil være en del av dem, spørsmålet er hvorfor jeg ikke blir det. Fordi jeg har opplevd dette før. Hadde dette ikke skjedd før, hadde jeg nok ikke tenkt sånn som jeg gjør nå. Ts Anonymkode: ee7ce...85b Men hvorfor skulle du bli en del av gjengen deres? Jeg ser ingen grunn til det? Er det noe galt med alle de andre som ikke er med også da? Anonymkode: 412f6...ca8 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai #15 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke snakk om at jeg absolutt vil være en del av dem, spørsmålet er hvorfor jeg ikke blir det. Fordi jeg har opplevd dette før. Hadde dette ikke skjedd før, hadde jeg nok ikke tenkt sånn som jeg gjør nå. Ts Anonymkode: ee7ce...85b Fordi du er lukket og 10 år eldre? Hvorfor er det så rart for deg at du ikke er en del av den gjengen og ikke alle de andre? Anonymkode: ebeea...084 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai #16 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Fordi du er lukket og 10 år eldre? Hvorfor er det så rart for deg at du ikke er en del av den gjengen og ikke alle de andre? Anonymkode: ebeea...084 Er ikke så lukket egentlig. Men kan kanskje framstå som litt usikker på meg selv. Anonymkode: ee7ce...85b
AnonymBruker Skrevet 8. mai #17 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er ikke så lukket egentlig. Men kan kanskje framstå som litt usikker på meg selv. Anonymkode: ee7ce...85b Men du skjønner ikke selv at det er unaturlig at du er en del av en gruppe hvor de er 10 år yngre enn deg? Anonymkode: ebeea...084 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai #18 Skrevet 8. mai Og hvorfor mener du at du skal høre til gjengen men ikke de andre? Anonymkode: ebeea...084 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai #19 Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (På 8.5.2025 den 23.56): Og hvorfor mener du at du skal høre til gjengen men ikke de andre? Anonymkode: ebeea...084 Godt spørsmål. Trur nok mest jeg blir trigget siden jeg følte meg veldig utenfor en gjeng på min forrige jobb. Jeg får meg venner ellers. Og har gode venninner. Anonymkode: ee7ce...85b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå