Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Helt tilfeldig fikk jeg en boks med Monster energidrikke tidligere i dag og siden jeg var tørst drakk jeg den like etter. Jeg vet jo at den inneholder koffein, men tenkte liksom ikke noe mer over det. 

Imidlertid trente jeg litt senere og da merket jeg at jeg hadde mye mer å gi på en måte. Sånn at det ble en veldig god treningsøkt. Er det noen med litt mer erfaring enn meg som kan si om dette er vanlig? 

Egentlig tror jeg ikke at det var placebo heller fordi jeg tenkte ikke over at jeg hadde drukket monsteren før etterpå.

Hvis det er vanlig med den effekten, bygger man opp toleranse på energidrikke / koffein fort? 

Anonymkode: c3eee...b8e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig fikk du mer energi, det er derfor det kalles "energidrikk". Det betyr ikke at det er bra å drikke det og at du bør drikke det før hver trening. Monster inneholder ikke bare koffein, det inneholder mye koffein. Det er en grunn til at butikker har innført aldersgrense for å kjøpe det, og at gravide og ammende ikke skal drikke det. 

Anonymkode: 21e8a...475

AnonymBruker
Skrevet

Sukker og koffein gir mer energi. Er ikke nok ikke verre enn det. 

Anonymkode: df379...88d

AnonymBruker
Skrevet

Er du seriøs nå?

Anonymkode: 2f30d...c30

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Ja jeg var seriøs.

Ja jeg vet jo at det kalles ENERGIdrikke, men jeg visste ikke at det hadde så stor effekt bare. Tror ikke at jeg har smakt / drukket det før i dag heller.

Jeg har ikke planer om å drikke det før hver trening, men jeg har konkurranser ca en gang i måneden eller noe sånt  så tenkte kanskje å prøve det da. 

Anonymkode: c3eee...b8e

Skrevet

Tenker det ikke er lurt å drikke punktum, og i allfall ikke i forbindelse med trening. Energidrikker kan påvirke hjertet, og tenker kroppen har nok med vanlig puls i forbindelse med trening enn å piffe den opp ytterligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...