Gå til innhold

Mannen vil ikke ha skilsmisse, men synes jeg er urimelig som setter grenser og vilkår

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min mann har vært utro mot meg med to forskjellige damer, over flere år. Dette fant jeg ut for en måned siden. Jeg sa til ham at det var uaktuelt å fortsette ekteskapet, og at jeg kommer til å begjære separasjon. Han gråt og ba på sine knær, bokstavelig talt, om at jeg ble hos ham. Tenk på barna, bla bla bla. Vel. Jeg har tenkt litt og jo, det er best for barn å vokse opp med begge foreldre i samme hus. Så jeg sa at vi kunne forbli gift, men at vi ikke lenger kom til å ha sex sammen. Jeg synes det er drittekkelt å ha sex med ham etter at han har pult to andre damer i lang tid vekselvis med meg, og jeg kan heller ikke stole på at han holder seg trofast, og at jeg ikke blir smittet av noen sykdommer. Han synes det er urimelig, enda jeg sa at vi kunne åpne forholdet slik at han kunne få den "nødvendige sexen" et annet sted.

Samtidig så vil han ikke skilles. Han hevder at han elsker meg, sier at han kommer til å lide stort av å ha barna kun halve tiden. Jeg står på mitt. Jeg kommer aldri til å ha sex med ham igjen. For min del gjør det ingenting å leve uten sex til barna flytter ut, selv om jeg er ganske seksuell person. You can't have cake and eat it too-situasjon vi har her. Hva tenker dere?

Anonymkode: 1bbfc...696

Hvis dere er sikre på at dere greier å skjule situasjonen for barna (de merker mer enn man tror!), så kan det jo være at denne løsningen fungerer i noen år...men jeg tviler. Høres ikke optimalt ut. 

PS. Du sier du er en seksuell person. Da er du selvsagt i din fulle rett til å skaffe deg en elsker om du har tid og får overskudd til det. Du har ikke lyst på mannen lenger, fullt forståelig, men du skal ikke måtte leve i sølibat til barna flytter ut heller.

Anonymkode: f5bf8...911

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maleficenta skrev (1 time siden):

Hun forlanger ikke det samme av han sier hun jo.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun vil åpne forholdet og han påstår at hun er urimelig. Les HI en gang til eller misforstår du med vilje?

Anonymkode: 47bfe...c71

Leste HI på nytt nå. Jeg trodde det var han som ville åpne forholdet. 

Beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hannabanna skrev (1 time siden):

Nå er det han som bruker barna mot henne og hun er urimelig. I tilegg utløste hun utroskapen!? Jo du forsvarer mannen her. Utløsende årsak eller ikke, om du ikke forsvarer han, hvorfor bruker du hele innlegget ditt på TS og ikke på han som var utro og nå bruker barna mot henne?

Jeg forsvarer ikke mannen. I alle fall ikke utroskapet.  Men jeg tror vi hadde fått høre en litt annen historie om mannen skulle fortalt den. Noe sier meg at han har opplevd en del mangler i forholdet. Som de kanskje begge må ta litt av skylden for. 

Merk at det er ikke det samme som at jeg sier at utroskap er greit. 

Anonymkode: ee7fe...a9c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg forsvarer ikke mannen. I alle fall ikke utroskapet.  Men jeg tror vi hadde fått høre en litt annen historie om mannen skulle fortalt den. Noe sier meg at han har opplevd en del mangler i forholdet. Som de kanskje begge må ta litt av skylden for. 

Ja men om han syntes forholdet var så rævva? Hvorfor trygler og ber han på sine knær om at hun må bli? Makes no sense.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg tenker at denne historien nok har minst en side til. Bare det at du i samme setning sier at du er en ganske seksuell person, og at det gjør deg ingentig å leve uten sex, viser at det er noe som ikke stemmer helt her.  Ikke for å forsvare mannens utroskap, men noe sier meg at du nok egentlig ikke er så seksuell av deg, og at deres dårlige sexliv var det som utløste utroskapen. Det gjør selvsagt ikke at utroskap er greit. Men selv om utroskap er ugreit er det ikke til å komme bort i fra at det oftest har en utløsende årsak. 

Hæææ? Hvordan klarer du å trekke sånne konklusjoner? Nei, noen får masse sex og er likevel utro. De drar ofte rett hjem og har seg på nytt samme dagen. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva synes ham om alt? Har han noen gode løsninger og forslag?

Jeg hadde nok ikke gjort det slutt bare pga utroskap. Kommer veldig an på situasjon, om det er gjentagende og hvorfor. Og hvordan mannen håndterer dette.

Anonymkode: fb37d...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva synes ham om alt? Har han noen gode løsninger og forslag?

Jeg hadde nok ikke gjort det slutt bare pga utroskap. Kommer veldig an på situasjon, om det er gjentagende og hvorfor. Og hvordan mannen håndterer dette.

Anonymkode: fb37d...a44

Utroskapen er definitivt veldig gjentakende når han har hatt minst to elskerinner siste to årene...

Hans løsning er at de bare skal fortsette ekteskapet som før, og han vil ha normalt sexliv med TS. Og ja, så er det visst så synd på ham hvis han bare skal få se ungene sine halvparten av tiden.

Anonymkode: 30df8...683

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

At du kan takke deg selv. Du sa først at det var uaktuelt å fortsette sammen, men gikk tydeligvis tilbake på dette. Nå vet han at du ikke står for noe, og at det lønner seg å mase og be.

Anonymkode: 4d254...94d

Din leseforståelse er ikke på topp eller? Etter litt betenkningstid landet hun på at sex er uaktuelt, men hun kan overleve å bo under samme tak med dusten og samarbeide angående barna.

Han er virkelig ikke i en posisjon til å kreve noe mer!

Anonymkode: 62a30...17e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Min mann har vært utro mot meg med to forskjellige damer, over flere år. Dette fant jeg ut for en måned siden. Jeg sa til ham at det var uaktuelt å fortsette ekteskapet, og at jeg kommer til å begjære separasjon. Han gråt og ba på sine knær, bokstavelig talt, om at jeg ble hos ham. Tenk på barna, bla bla bla. Vel. Jeg har tenkt litt og jo, det er best for barn å vokse opp med begge foreldre i samme hus. Så jeg sa at vi kunne forbli gift, men at vi ikke lenger kom til å ha sex sammen. Jeg synes det er drittekkelt å ha sex med ham etter at han har pult to andre damer i lang tid vekselvis med meg, og jeg kan heller ikke stole på at han holder seg trofast, og at jeg ikke blir smittet av noen sykdommer. Han synes det er urimelig, enda jeg sa at vi kunne åpne forholdet slik at han kunne få den "nødvendige sexen" et annet sted.

Samtidig så vil han ikke skilles. Han hevder at han elsker meg, sier at han kommer til å lide stort av å ha barna kun halve tiden. Jeg står på mitt. Jeg kommer aldri til å ha sex med ham igjen. For min del gjør det ingenting å leve uten sex til barna flytter ut, selv om jeg er ganske seksuell person. You can't have cake and eat it too-situasjon vi har her. Hva tenker dere?

Anonymkode: 1bbfc...696

Jeg må si jeg er enig med mannen din.

Han fortjener ingenting og har ikke rett på noe. Det spiller egentlig ingen rolle hva han fortjener. Du foreslår noe som ingen kunne akseptert. Det vil aldri fungere.

Enten skilles dere eller så prøver dere å gå videre på ordentlig.

Endret av Isambard
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du brukte hele innlegget til det. Om du har en spåkule eller føler det med vinden er det han som var utro og han som ikke ønsker skilsmisse og trygler og ber. Så han ber på knærene om å bli. Dette med at noe mangler eller at ts er grunnen eller den utløsende årsaken til utroskapen er diktning fra din side. 

Endret av Hannabanna
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (3 minutter siden):

Jeg må si jeg er enig med mannen din.

Han fortjener ingenting og har ikke rett på noe. Det spiller egentlig ingen rolle hva han fortjener. Du foreslår noe som ingen kunne akseptert. Det vil aldri fungere.

Enten skilles dere eller så prøver dere å gå videre på ordentlig.

Hvordan er du enig? At han ikke skal gi henne noe valg etter at han var utro?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg skrev ikke at det var en unnskyldning. Heller tvert imot. 

Men at det ofte er en utløsende årsak står jeg for.

Den utløsende årsaken er mangel på kommunikasjon og mangel på respekt for sin partner.

At det kan bli lengre perioder uten sex når man er i et partnerskap over flere år, er helt naturlig. Lite sex kan skyldes sykdom, småbarnstiden, stress o.l. 

Dette burde man vite og aksepterer om man gifter seg. Å gifte seg betyr at man velger å dele et helt liv sammen.  I gode og onde dager. 

Anonymkode: 67aa9...945

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannabanna skrev (7 minutter siden):

Hvordan er du enig? At han ikke skal gi henne noe valg etter at han var utro?

Jeg er enig på den måten jeg forklarte. Hun kan selvfølgelig velge å gå. Fair and square.

Hun kan tilby hva hun vil, men ingen ville sagt ja til det hun tilbyr. Hvis de skal fortsette sammen må de ha en ordning som fungerer.

Endret av Isambard
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Usmakelig av han å dra inn barna. At utroskap kan resultere i skilsmisse burde ikke komme overraskende på. Han er desperat og prøver å gi deg dårlig samvittighet over en situasjon han selv har skapt. Gjør det du synes er best for deg TS. 🩷

Anonymkode: b39dd...8e1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (7 minutter siden):

Jeg er enig på den måten jeg forklarte.Hun kan selvfølgelig velge å gå. Fair and square.

Hun kan tilby hva hun vil, men ingen ville sagt ja til det hun tilbyr. Hvis de skal fortsette sammen må de ha en ordning som fungerer.

Tidligere hvor skilsmisse var en big deal var det mange som levde sammen uten å ha ett godt ekteskap eller sex. Mange gjør det forsatt i dag av andre grunner. Så teknisk sett kan det fungere. Er enig i at det verken er det beste for barna eller TS, da TS kan finne kjærligheten på ny og samlivet dem imellom er noe barna oppfatter. Her virker det som hun i desperasjon prøver å finne en løsning som er best for barna, uten at det hun har kommet fram til nødvendigvis er det. De burde ikke lære at det er normalt med fiendtlighet mellom mamma og pappa.

Endret av Hannabanna
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er det mangel på tillit og det er forakt, ser ikke poeng i å bo under samme tak om hverdagen blir sånn. Like greit å skille seg. Barn har det helt greit som skilsmisse barn også så lenge foreldrene fungerer hver for seg. 

Anonymkode: 0d432...5c0

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg syns folk skiller seg for filleting i dag, men her ville jeg selv også valgt å forlate mannen. 

Jeg kan ikke bo med min partner/bestevenn/nærmeste pårørende, som jeg ikke kan stole på. En partner som ikke bryr seg om meg. En partner som kun tenker på sine egne behov.

Anonymkode: 67aa9...945

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Test deg for kjønnssykdommer og ta ut skilsmisse. 

Anonymkode: e40a9...140

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg tenker at denne historien nok har minst en side til. Bare det at du i samme setning sier at du er en ganske seksuell person, og at det gjør deg ingentig å leve uten sex, viser at det er noe som ikke stemmer helt her.  Ikke for å forsvare mannens utroskap, men noe sier meg at du nok egentlig ikke er så seksuell av deg, og at deres dårlige sexliv var det som utløste utroskapen. Det gjør selvsagt ikke at utroskap er greit. Men selv om utroskap er ugreit er det ikke til å komme bort i fra at det oftest har en utløsende årsak. 

Jeg tror egentlig ts er seksuell nok, man kanskje ikke mange nok.

Skilsmisse og boliger innenfor kort gangavstand slik at barna kan vimse fram og tilbake som de vil tror jeg kan bli bra.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fatter ikke at du er så slem mot deg selv og blir med en som respekterer deg så lite, og svelger tårene og fagre ord. Mulig en terapeut kan hjelpe dere, men å kaste bort egen lykke og tro barna vil ha det bra med å vokse opp i et hjem med en far som er uærlig mot mor, og en mor som "holder" ut for barnas skyld, et for meg ubegripelig. 

Du bestemmer selv, men hjelp må dere åpenbart ha. 

Anonymkode: b4dd2...167

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...