Gå til innhold

Hvordan ta opp ting med nære og kjære når de sårer deg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er nok litt hårsår pga mobbing på ugs, men prøver å ikke være det. Min akilleshæl er at jeg blir veldig lei meg og på en måte irritert når jeg ikke blir inkludert. Jeg blir såret og synes folk er egoister, men problemet mitt er at jeg aldri sier noe til de det gjelder. Jeg er selv veldig inkluderende og ønsker at alle skal føle seg velkomne, så når jeg for eksempel skal ut, så vil jeg at alle som vil fra gjengen skal få tilbud om å være med.

Det går det helt fint at venninner møtes uten meg, det er helt fair og jeg har jo også behov for å møte folk alene, men det jeg sliter med er når familien lager planer og ikke inkluderer meg. Dette gjelder spesielt søsteren min, som er et par år eldre enn meg. Hun er singel og flyr på ferier og helgeturer med venninner hele tiden. Jeg har flere ganger nevnt for henne at det hadde vært hyggelig for oss to å reise en tur sammen. Men det kommer ikke noe initiativ fra henne. For to uker siden spurte jeg henne om vi skulle ta oss en tur et sted i starten av sommeren. Da fortalte hun at hun allerede hadde bestilt to venninne turer i sommer, så det hadde hun ikke penger til. Jeg klarte nesten ikke si noe. Ble så lei meg og skuffet over at hun ikke prioriterer å gjøre noe sammen med meg. Vi har et fint og nære forhold, jeg vet jeg betyr mye for henne og vi møtes jo i hverdagen og ellers, så jeg skjønner virkelig ikke hva som er greia.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, for nå føler jeg at jeg må si noe for at det ikke skal bli dårlig relasjon med henne. Mest for å forklare at jeg blir såret, men er så redd for at alt skal komme feil ut og at hun skal synes jeg er helt drittunge. Hvordan gjør dere andre det som har vært i lignede situasjoner? 

Anonymkode: 2c411...61e

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner du ble lei deg ang søsteren din, men det er kanskje litt kort varsel og om hun er veldig sosial av seg og singel er det ikke rart hun alt har lagt planer. Og det er jo dyrt å reise så det er ikke rart hun ikke har råd til 2 turer.  

Spør heller om dere kan dra på jule marked eller en tur neste sommer? 

Anonymkode: 93805...671

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Men ser hun på deg som en nær venn hun ønsker å dra på venninne turer med? 

Anonymkode: 229dd...844

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...