AnonymBruker Skrevet 6. mai #1 Skrevet 6. mai Jeg blir ofte veldig provosert over at folk påstår at vi som møtte den store kjærligheten tidlig har vært så heldige. Om du heller valgte å ligge rundt når du var ung voksen, i stedet for å prioritere ekte kjærlighet og forhold så var det jo det du valgte! Vi som møtte «the one» tidlig, kunne jo også heller ha valgt å ligge rundt, men vi valgte heller forhold og kjærlighet og stabilitet. Jeg syns dette er ekstremt provoserende! Vi har jobbet og stått på for kjærligheten og prioritert og valgt hverandre hver dag siden vi var ung! Vi har ikke bare vært heldige! Hvorfor tror så mange at dette bare handler om flaks og tilfeldigheter? Anonymkode: fed57...f59 3 1 6
AnonymBruker Skrevet 6. mai #2 Skrevet 6. mai Atte hæ??? aldri hørt om problemstillingen engang Anonymkode: 5e3c6...612 35 11
AnonymBruker Skrevet 6. mai #3 Skrevet 6. mai Det er vanskelig for deg å forstå så fremt du ikke er singel. Anonymkode: 2937a...526 13 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai #4 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Atte hæ??? aldri hørt om problemstillingen engang Anonymkode: 5e3c6...612 Så nødvendig av deg å svare da! 😂 Anonymkode: fed57...f59
Daria Skrevet 6. mai #5 Skrevet 6. mai Du tror det eneste alternativet til å treffe noen tidlig var å ligge rundt, og at det var et reelt valg alle hadde? At de som ikke havnet i et forhold tidlig også traff "the one", men bare valgte å heller være singel likevel? Dere var jo heldige som traff hverandre i utgangspunktet, selv om det å satse på forholdet var et valg dere har nedlagt mye innsats i. 37 11
AnonymBruker Skrevet 6. mai #6 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er vanskelig for deg å forstå så fremt du ikke er singel. Anonymkode: 2937a...526 Prøv gjerne å forklare? Jeg blir ofte fortalt hvor heldig jeg har vært.. men jeg er usikker hva folk mener. I mitt liv har det å finne den store kjærligheten vært en av de enkleste tingene i verden.. samtidig var det jo nettopp det jeg ønsket i livet. Jeg prioriterte det og levde med det som et mål. Jeg så andre som levde livet på en helt annen måte.. med å hooke opp med mange folk, ligge rundt osv.. og det er jo veldig lett for dem å si at jeg var så heldig. Anonymkode: fed57...f59 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai #7 Skrevet 6. mai Daria skrev (1 minutt siden): Du tror det eneste alternativet til å treffe noen tidlig var å ligge rundt, og at det var et reelt valg alle hadde? At de som ikke havnet i et forhold tidlig også traff "the one", men bare valgte å heller være singel likevel? Dere var jo heldige som traff hverandre i utgangspunktet, selv om det å satse på forholdet var et valg dere har nedlagt mye innsats i. Hei Daria. Jeg har lest en del av dine svar og forstår at din situasjon er annerledes. Jeg mener ikke at det eneste alternativet er å ligge rundt, men at det ofte er nettopp de som har ligget mye rundt som påstår at jeg har vært så heldig. Det syns jeg er provoserende. Anonymkode: fed57...f59 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai #8 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Prøv gjerne å forklare? Jeg blir ofte fortalt hvor heldig jeg har vært.. men jeg er usikker hva folk mener. I mitt liv har det å finne den store kjærligheten vært en av de enkleste tingene i verden.. samtidig var det jo nettopp det jeg ønsket i livet. Jeg prioriterte det og levde med det som et mål. Jeg så andre som levde livet på en helt annen måte.. med å hooke opp med mange folk, ligge rundt osv.. og det er jo veldig lett for dem å si at jeg var så heldig. Anonymkode: fed57...f59 Prøv å sett deg inn i noens liv, som ikke har møtt sin. De sitter der ensomme i hverdagen uten noen å dele den med og lurer på når eller om det kommer noen. Du tenker bare på degselv, så fyrktlig trist at noen syns du har vært heldig å møte noen av de vitkigste du har i livet, ja det var dårlig gjort av dem. Bra du er i opposisjon. Bare foe å være singel betyr ikke å hooke opp? Jeg hooker aldri å er singel nå. Forstår ikke hvorfor du tror det er 2 varianter eller tanker her i livet. De kan hooke fordi de tror det blir kjæreste ut av det også, du vet aldri og bør tenke mer. Anonymkode: 2937a...526 17 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai #9 Skrevet 6. mai For en helt utrolig merkelig ting å gå rundt og være provosert over. Anonymkode: d079f...fbc 29 9
AnonymBruker Skrevet 6. mai #10 Skrevet 6. mai Er det virkelig slik det menes når noen sier at dere har vært heldig? De mener vel ikke å si til deg at "det var bare flaks"? Kanskje det de heller mener å uttrykke er at de er litt misunnelige og ønsker at de møtte sin partner når de var unge? Anonymkode: 109cf...8f7 1 1 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai #11 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Prøv å sett deg inn i noens liv, som ikke har møtt sin. De sitter der ensomme i hverdagen uten noen å dele den med og lurer på når eller om det kommer noen. Du tenker bare på degselv, så fyrktlig trist at noen syns du har vært heldig å møte noen av de vitkigste du har i livet, ja det var dårlig gjort av dem. Bra du er i opposisjon. Bare foe å være singel betyr ikke å hooke opp? Jeg hooker aldri å er singel nå. Forstår ikke hvorfor du tror det er 2 varianter eller tanker her i livet. De kan hooke fordi de tror det blir kjæreste ut av det også, du vet aldri og bør tenke mer. Anonymkode: 2937a...526 Skjønner hva du sier.. men mitt poeng er at det ofte er nettopp de som har ligget mye rundt som mener jeg har vært så heldig. Folk som det virker veldig tydelig at de prioriterte annerledes når de var ung. Det blir jo som regel ikke et ordentlig forhold av å hoppe til sengs med den ene fremmede etter den andre. Da er det jo veldig enkelt å bare si at vi har vært heldige. Jeg føler at de prøver å ta fra meg mye av satsingen i livet! Jeg ønsker et godt forhold, ekteskap, familie hele veien og valgte heller å satse på det. Da er det ufint fra folk som brukte samme tiden på å ligge rundt å si at jeg bare var heldig! Se for deg en som sparer bli fortalt av en som sløser om hvor heldig han er fordi han har penger på sparekontoen. Det er ikke så enkelt! Anonymkode: fed57...f59
AnonymBruker Skrevet 6. mai #12 Skrevet 6. mai Jo, da synes jeg faktisk man har vært heldig. Jeg er 37, og har fortsatt ikke opplevd å finne kjærligheten selv om jeg har lett og lett. Man lever bare én gang, så jeg synes det er kjedelig å ikke få oppleve dette. Anonymkode: 2f59a...cf2 16 4 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai #13 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det virkelig slik det menes når noen sier at dere har vært heldig? De mener vel ikke å si til deg at "det var bare flaks"? Kanskje det de heller mener å uttrykke er at de er litt misunnelige og ønsker at de møtte sin partner når de var unge? Anonymkode: 109cf...8f7 Jeg tror de hadde grepet muligheten likevel.. jeg har inntrykk av at mange heller vil ligge rundt når de er ung. Jeg tror det er ofte i større grad et valg enn vi er villig til å innrømme. Anonymkode: fed57...f59
AnonymBruker Skrevet 6. mai #14 Skrevet 6. mai Du HAR jo vært heldig. Hva er galt med at folk da påpeker det? Noen møter noen de ønsker å være sammen med og dele livet med tidlig, andre senere og atter andre ikke i det hele tatt. Langt fra alle single som ønsker kjæreste ligger rundt. Og langt fra alle som ligger rundt har et ønske om å gjøre bare det. Har du møtt den rette tidlig så er det flott for deg. Men å virke sur og bitter for at folk påpeker at du da er heldig...nei, det blir for dumt. Anonymkode: b7808...1f8 21
AnonymBruker Skrevet 6. mai #15 Skrevet 6. mai Jeg skjønner hva du mener. De jeg kjenner som tenker som de du never er veldig opptatt av det utseendemessige på den de skal date. De ville aldri vært interessert i min mann. De har også gått videre hver gang de ikke har følt helt det rette. Og har alltid gått inn for å date noen de fra start er seksuelt tiltrukket av. Og det er jo helt legitime valg, men det gjør også at det skal litt mer til å "lande". Jeg har valgt det stabile forholdet selv når lysten og følelsene ikke har vært der, og så har vi fått litt liv i forholdet igjen. Men jeg kunne garantert levd mer lidenskapelig i ett års tid med en ny flamme, og deretter med en ny osv. Men det er ikke det jeg ser etter i livet. Så jeg ser heller ikke på meg selv som mer heldig enn de som leter etter noe annet enn meg og krever mer av relasjonen. Jeg har bare andre prioriteringer. (Dette er ikke ment mot de som leter etter det samme som meg men ikke finner noen. Da er jeg åpenbart heldigere. Det er rettet mot de som ikke får eller beholder de riktige følelsene for de gode mennene, og som tror at vi som er sammen med "the one" har de samme intense følelsene som de leter etter) Anonymkode: 30ccf...ec0 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai #16 Skrevet 6. mai Det er neppe de samme folkene som ligger rundt som sier dette. De vil jo ligge rundt, ikke være i forhold. Men når man aldri møtte the one da? Og likevel ikke lå rundt, man traff bare ingen det klaffer med..? Anonymkode: 59779...10e 7 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai #17 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skjønner hva du mener. De jeg kjenner som tenker som de du never er veldig opptatt av det utseendemessige på den de skal date. De ville aldri vært interessert i min mann. De har også gått videre hver gang de ikke har følt helt det rette. Og har alltid gått inn for å date noen de fra start er seksuelt tiltrukket av. Og det er jo helt legitime valg, men det gjør også at det skal litt mer til å "lande". Jeg har valgt det stabile forholdet selv når lysten og følelsene ikke har vært der, og så har vi fått litt liv i forholdet igjen. Men jeg kunne garantert levd mer lidenskapelig i ett års tid med en ny flamme, og deretter med en ny osv. Men det er ikke det jeg ser etter i livet. Så jeg ser heller ikke på meg selv som mer heldig enn de som leter etter noe annet enn meg og krever mer av relasjonen. Jeg har bare andre prioriteringer. (Dette er ikke ment mot de som leter etter det samme som meg men ikke finner noen. Da er jeg åpenbart heldigere. Det er rettet mot de som ikke får eller beholder de riktige følelsene for de gode mennene, og som tror at vi som er sammen med "the one" har de samme intense følelsene som de leter etter) Anonymkode: 30ccf...ec0 Takk for svar! Det er nettopp dette jeg mener! 😊 Anonymkode: fed57...f59
AnonymBruker Skrevet 6. mai #18 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er neppe de samme folkene som ligger rundt som sier dette. De vil jo ligge rundt, ikke være i forhold. Men når man aldri møtte the one da? Og likevel ikke lå rundt, man traff bare ingen det klaffer med..? Anonymkode: 59779...10e Ja det er noe helt annet, jeg har mye medfølelse med slike i den situasjonen. Anonymkode: fed57...f59
AnonymBruker Skrevet 6. mai #19 Skrevet 6. mai Men herregud hva snakker du om? Du ER jo heldig!!! Du hadde FLAKS som traff den store kjærligheten som ung. Jeg datet og lette i maaange år før jeg traff han som nå er min ektemann. Jeg hadde også det som «mål», men før jeg traff han traff jeg andre hyggelige og snille menn som jeg datet og hadde seksuelle relasjoner til mens vi utforsket hverandre og oss som par. Selvsagt skulle jeg ønske at jeg hadde møtt mannen min tidligere så vi hadde hatt enda flere år sammen, men jeg kunne jo ikke gjort noe annerledes for å treffe han tidligere? Vi møttes tilfeldigvis på en jobbtur rett etter at han hadde byttet stilling og flyttet fra en helt annen kant av landet. Det virker mer på meg som at du ønsker å shame folk som har hatt noen sexpartnere i løpet av livet, uten at jeg forstår hvorfor det ene skulle utelukke det andre. Hva skulle man ellers gjort? Anonymkode: 67877...2fb 17 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai #20 Skrevet 6. mai Så utrolig fordomsfullt av deg. Dere er jo heldige, for det var jo flaks at dere traff hverandre. At dere valgte hverandre var et aktivt valg, men har du tenkt på at dere kanskje aldri hadde møttes. En liten tilfeldighet, og så kunne dere begge ha levd i uvitenhet om hverandre. Selv kan jeg si at det å finne kjærligheten har vært noe av det vanskeligste jeg har gjort i mitt liv. Jeg har klart å passere 40, og ikke funnet den ennå. Har innsett at det aldri kommer til å skje og offisielt gitt opp. han finnes ikke der ute, så enkelt, men likevel så trist. Eller så kanskje han finnes, men tilfeldighetene har gjort at vi aldri kommer til å møtes? Uansett så skal jeg ikke ha på meg at jeg har ligget mye rundt. Jeg har et antall partnere jeg kan telle på en hånd, og nå er det så lenge siden jeg har hatt sex at jeg har mistet tellingen på hvor mange år det er. Det er i hvert fall 10. Er jeg dydig nok for deg da? Får jeg lov til å si at dere har vært heldige? Og forresten har du spurt de du kjenner om hvorfor de ligger rundt? Vet du hva som ligger bak? Det kan være mange grunner til det, og ikke nødvendigvis et bevisst valg om å ha mange partnere. Det kan være en slags selvdestruktiv oppførsel, eller det kan handle om et desperat ønske om kjærlighet og bekreftelse som gjør at man tar hver eneste smule man får. Men det er jo sikkert bare enklere å stemple dem som dårlige og dumme mennesker, i stedet for å forstå hva som kan ligge bak. Anonymkode: 5d0e6...898 8 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå