Gå til innhold

Menn: opplever dere å ha blitt adskilt fra vennene deres ila det første året av forholdet deres til en kvinne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.5.2025 den 14.56):

Inspirert av en annen tråd her inne, så er jeg nysgjerrig på hvor mange menn som føler at kvinnen de har vært sammen med, har gjort slik at dere følte det nødvendig å prioritere bort vennskapene deres til fordel for å tilbringe tilnærmet all fritid med kvinnen.

Anonymkode: 5a39c...fe2

Min kjæreste har ikke prioritert vennene sine siden vi møttes. Det er ikke fordi jeg har bedt ham om å ikke gjøre det, han har selv prioritert jobb, barna sine og kjærestetid foran kompisene. Jeg håper overskuddet hans snart kommer tilbake så han klarer å prioritere vennene sine også.

Anonymkode: c1189...6de

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

I helga fikk jeg også oppleve det en del kvinner har opplevd. Å få skylden for partners eget valg om å ikke prioritere venner. 

Kamerat av ham kom innom og tok en øl med oss i hagen. Koselig det, men plutselig kom han med en avhandling om at min mann elsker meg og aldri ville finne på å være utro. Kom litt bardust på, så jeg svarte vel noe slikt som "Ja det vet jeg og hahahaha, jeg håper da det." Så følger han opp med "Ja så du kan bare slutte med å være redd for slikt og mase på ham. 

Joda, min mann har da brukt meg som unnskyldning for å ikke bli med kompisen på byen. Skikkelig rettferdig når jeg sa at det burde han gjøre, mens han sa til meg at han var sliten og ikke ønsket det. 🙄

Ikke rart at menn tror dette er utbredt kanskje, når menn heller lyver om kona istedenfor å si nei av faktiske årsaker. 

Dette var skikkelig urettferdig sa jeg til min mann etterpå, men jeg vet ikke om det virkelig sank inn, eller hvor mange ganger den unnskyldningen er brukt. 😳

Anonymkode: f95b6...9fb

Sånn har mine ekser gjort også!!!

Anonymkode: 3960c...0cb

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, mistet litt kontakt med vennene mine, men det føler jeg skjer naturlig uansett. Det var også et krav at jeg måtte fullstendig kutte kontakt med alle venner av motsatt kjønn, så der merket jeg hvertfall en endring.

Anonymkode: 026a4...153

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Ja, mistet litt kontakt med vennene mine, men det føler jeg skjer naturlig uansett. Det var også et krav at jeg måtte fullstendig kutte kontakt med alle venner av motsatt kjønn, så der merket jeg hvertfall en endring.

Anonymkode: 026a4...153

Oj det syns jeg ikke var et ok krav

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Ja, både vennskap, hobbier, rutiner og hobbier forsvinner. 
Dette leder til en langsom nedoverspiral der jeg blir mindre inn i meg hver gang - helt til samlivet kollapser.

I nyere tid så gjør jeg heller det som er best - som ofte kan stå i mot hva som forventes. Ikke alle liker liker det, men ironisk nok, så har jeg blitt fortalt at det gjør meg mer attraktiv.

Endret av umAxa
  • Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har ingen venner, så slipper problemet. Min eks forsøkte nok å skape distanse til familien min, men jeg gjorde det slutt før det gikk så langt. Det viste seg at hun er psykopat, så det forklarer jo saken. Stille og rolige menn, både med og uten venner, vil nok fort skille seg ut og kunne bli offer for en manipulator.

Anonymkode: 59624...fd6

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg vil ikke skylde på selve kvinnen, men menn har mange ganger ikke behov for flere enn kvinnen i livet.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har måtte gått fra flere kvinner pga dette her. Disse (selvfølgelig ikke alle) har prøvd å holde meg vekk fra hobbyer, venner og familie. Jeg kan jo tenke meg, at om jeg hadde hørt på disse kvinnene, ville de uansett mistet følelser om noen år, da jeg ville vært en helt annen person

Ser jo flere kompiser som jeg har mistet til kvinner. Er mannens skyld da, de som gidder det der

Anonymkode: 70c3c...b51

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Statistikken taler sitt tydelige språk her: Kvinner er generelt mye flinkere på sosiale nettverk enn det menn er. Både å etablere men også å forvalte. Etter samlivsbrudd er det mer vanlig at menn "står igjen" som ensomme/uten et godt sosialt nettverk, det betyr ikke at det er kvinnes feil, snarere at menn muligens må bli mer bevisst, og kanskje lære av kvinners noe bedre evner til å ha en "backup" plan, men det virker ikke som vi helt skjønner/får til det.

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Gorgonzola skrev (10 timer siden):

Kvinner er generelt mye flinkere på sosiale nettverk enn det menn er. Både å etablere men også å forvalte. Etter samlivsbrudd er det mer vanlig at menn "står igjen" som ensomme/uten et godt sosialt nettverk, det betyr ikke at det er kvinnes feil, snarere at menn muligens må bli mer bevisst, og kanskje lære av kvinners noe bedre evner til å ha en "backup" plan, men det virker ikke som vi helt skjønner/får til det.

Kanskje kvinner bør heie fram at mannen opprettholder et sosialt nettverk istedet for å legge begrensninger?

Anonymkode: c2d3b...2a1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.5.2025 den 13.46):

Jeg merket meg tidlig at kona ikke direkte sa at jeg ikke skulle være med kompiser (Skjedde bare 1-2 ganger i mnd). Men det ble alltid veldig dårlig stemning både før og etter jeg sa jeg skulle være med kompiser. Fortsatte i 2-3 år med å være med venner med påfølgende dårlig stemning. Over tid orket jeg ikke å stå i den dårlige stemningen så begynte gradvis å være mindre og mindre med venner. Nå er jeg ikke med venner i det hele tatt

Anonymkode: 2ba4e...cd6

Jeg opplevde nøyaktig det samme (bare at jeg er kvinne). Jeg orker ikke leve slik, og gikk min vei. Aldri angret.

Anonymkode: c4eb0...adc

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Kanskje kvinner bør heie fram at mannen opprettholder et sosialt nettverk istedet for å legge begrensninger?

Enig

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 6.5.2025 den 14.56):

Inspirert av en annen tråd her inne, så er jeg nysgjerrig på hvor mange menn som føler at kvinnen de har vært sammen med, har gjort slik at dere følte det nødvendig å prioritere bort vennskapene deres til fordel for å tilbringe tilnærmet all fritid med kvinnen

Det er vel litt av det å bli voksen. Jeg kuttet ut helgefesting, fotballkamper/turer, fisketurer etc. og jeg var jo stort sett sammen med sambo(Nå Kona).

(Nå spiller jeg golf med venner/kolleger, jeg har en langhelg med fisketur med kamerater i løpet av sommeren. , Jeg 'får fri' av kona om jeg blir invitert med på golftur til Spania. Hun tar også 'fri' for å drive med hennes hobbyer, treffe venninner etc. Sånn sett går vi ikke lei å ha et klistremerke hengende på dag ut og dag inn)

Endret av test1e
  • Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
test1e skrev (15 timer siden):

Det er vel litt av det å bli voksen. Jeg kuttet ut helgefesting, fotballkamper/turer, fisketurer etc. og jeg var jo stort sett sammen med sambo(Nå Kona).

(Nå spiller jeg golf med venner/kolleger, jeg har en langhelg med fisketur med kamerater i løpet av sommeren. , Jeg 'får fri' av kona om jeg blir invitert med på golftur til Spania. Hun tar også 'fri' for å drive med hennes hobbyer, treffe venninner etc. Sånn sett går vi ikke lei å ha et klistremerke hengende på dag ut og dag inn)

Du har en VELDIG raus kone som gir deg lov til alt det

Anonymkode: 2ba4e...cd6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.5.2025 den 20.40):

Enig. Spesielt også når de finner seg en fyr som ikke er flink til det (men som vil møte venner, får bare aldri ut fingeren).

Jeg inviterer kameratene hans hjem til han slik at de møtes. Jeg drar han med ut på byen slik at de møtes. Jeg prøver å få han til å møte de andre jeg ikke har kontakt med selv. 

Det er så viktig.

Anonymkode: e9b18...033

Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 14.5.2025 den 20.51):

I helga fikk jeg også oppleve det en del kvinner har opplevd. Å få skylden for partners eget valg om å ikke prioritere venner. 

Kamerat av ham kom innom og tok en øl med oss i hagen. Koselig det, men plutselig kom han med en avhandling om at min mann elsker meg og aldri ville finne på å være utro. Kom litt bardust på, så jeg svarte vel noe slikt som "Ja det vet jeg og hahahaha, jeg håper da det." Så følger han opp med "Ja så du kan bare slutte med å være redd for slikt og mase på ham. 

Joda, min mann har da brukt meg som unnskyldning for å ikke bli med kompisen på byen. Skikkelig rettferdig når jeg sa at det burde han gjøre, mens han sa til meg at han var sliten og ikke ønsket det. 🙄

Ikke rart at menn tror dette er utbredt kanskje, når menn heller lyver om kona istedenfor å si nei av faktiske årsaker. 

Dette var skikkelig urettferdig sa jeg til min mann etterpå, men jeg vet ikke om det virkelig sank inn, eller hvor mange ganger den unnskyldningen er brukt. 😳

Anonymkode: f95b6...9fb

Samme her. Eks brukte meg som unnskyldning for å slippe å dra ut med kompiser fordi han heller ville være hjemme å slappe av.  De tenkte sitt om meg, den sære kjæresten som ville ha kjæresten helt for seg selv. Er så feigt å ikke si det si det som det er, men å skylde på dama så hun får den sære stemplet. 

Han jeg er med nå får pent være med sine venner. Jeg trenger å være med mine venninner. Hender ha. Blir litt småfurt for det og sier jeg velger venninna mi over han. Barnslig oppførsel.  Ringer meg også flere ganger når jeg har besøk av venninner. Føles litt kontrollerende ut.

Endret av Christina82
delryddet for avsporing.
  • Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Var i et langt samliv hvor hun helt bevisst isolerte meg fra mine venner og familie. Det å gjøre noe var alltid en catch22. Om jeg stakk med venner så fikk jeg aldri slutte å høre det. Hun hadde dessverre store psykiske problemer. Glad det livet er i bakspeilet.
Synes veldig synd på de som ender opp med henne. Ser hun ramler fra forhold til forhold. Holdt vel så lenge ut pga barn og fordi jeg oppriktig syntes synd om henne. Dessverre den typen hvor alle andre er skyld i hvor hun befinner seg i livet. Håpet alltid at hun skulle skaffe seg hjelp, men da må man nesten innse at man har et problem.

Anonymkode: fcfea...410

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Har sett flere tilfeller av det. Han ofrer sine venner og delvis sin familie, fordi hun krever at de bruker mye tid på hennes venner og familie. Så blir de skilt etter noen år, og mannen står igjen uten kontaktnett. Menn bør være mer obs på dette, og sette ned foten. De bør jobbe for å bevare vennskap.

Anonymkode: 6c141...7f7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har sett flere tilfeller av det. Han ofrer sine venner og delvis sin familie, fordi hun krever at de bruker mye tid på hennes venner og familie. Så blir de skilt etter noen år, og mannen står igjen uten kontaktnett. Menn bør være mer obs på dette, og sette ned foten. De bør jobbe for å bevare vennskap.

Anonymkode: 6c141...7f7

For min del var alle der på den andre siden, men kjenner tilfeller som du nevner. Det som betyr mest for meg nå er å møte damer som har et godt nettverk, godt forhold til egen familie og egne interesser. Aldri om jeg ønsker å være med noen hvor jeg forventes å være den andres verden. 

Anonymkode: fcfea...410

AnonymBruker
Skrevet

Ikke i mitt forhold nå. Men eksen prøvde å kontrollere hvem jeg kunne ha som venner, kvinner feks var ikke lov, og jeg lot meg desverre manipulere, og mistet vennskap pga dette. Men aldri igjen at en kvinne skal manipulere meg slik igjen 

Anonymkode: 45864...a4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...