Gå til innhold

Hva ville du bli da du var liten?

Gjest LoisLane

Anbefalte innlegg

Jeg ville jobbe med barn eller dyr. Så spesialiserte jeg det til barnehage eller dyrlege. men siden jeg ikke trodde jeg kunne klare å avlive dyr, så måtte det bli barnehage. Men så fant jeg ut at jeg vill jobbe med babyer, og skulle bli hjelpepleier med spes. i spebarn og barsel, senere sykepleier. Ble hjelpepleier, men fikk mine egne babyer før jeg hadde fått studiekompetanse! :)

Fikk dog jobbet en del med barn innen kirurgi, før jeg helomvendte til hotellbransjen. Nå er jeg tilbake innen privat "helse" (behandler pasienter, men ikke pga sykdom).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fra jeg var 6 år har jeg hatt et ønske om å bli lærer. I dag går jeg på lærerhøgskolen.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som liten ville jeg bli rik, bygge et stort hus med badeland i kjelleren og ikke jobbe, bare bade hele dagen sammen med barna mine..

Så ville jeg bli flyvertinne eller lærer.

Tar nå førskolelærer utdanning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ihvertfall ikke bli sykepleier, lærer eller noe lignende, det ble jeg heller ikke, heldigvis for barna og de syke sin del... Husker ikke hva jeg ville bli, men jeg har blitt sivilingeniør og har en hemmelig drøm om å bli arkitekt som tegner store og uvanlige bygninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville bli hundepasser og sydame (ja, kombinert) fra jeg var tre til jeg var rundt åtte. Da skulle jeg bli veterinær, noe jeg fremdeles gjerne skulle vært. Jeg kan ikke bli det pga allergi.

I dag er jeg snaaaart ferdig utdannet lærer. Men om jeg skal være lærer resten av livet tviler jeg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-

Jeg ville bli flyvertinne når jeg var riktig liten, jeg elsket å reise med fly og de var alle sammen så pene! Så begynte jeg å spille fotball og drømte dermed om å bli fotballproff på Manchester United (yeah... kjønnsskifteoperasjon hadde vel vært påkrevd... :ler: ), på ungdomsskolen så skifta jeg mellom å ville bli journalist eller jagerflypilot, og det sistnevnte var årsaken til at jeg starta på idrettsfag...

...gikk ikke helt sånn i det hele tatt, holder i dag på med å utdanne meg til interiørarkitekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste aldri hva jeg ville bli, men jeg var alltid klar på at jeg ville ha mange penger.

Har nå et år igjen før jeg er utdannet tannlege.

:sjarmor:

:tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bli hemmelig agent, som James Bond. Enten det, eller politimann.

I stedet ble jeg sivilingeniør. Ikke det dummeste valget jeg har tatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta
Jeg visste aldri hva jeg ville bli, men jeg var alltid klar på at jeg ville ha mange penger.

Har nå et år igjen før jeg er utdannet tannlege.

:sjarmor:

:tunge1:

Jeg må bare spørre... hva er det som får deg til å ville bli tannlege? hva gleder du deg til med jobben din? uff jeg hater å gå til tannlegen :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre... hva er det som får deg til å ville bli tannlege? hva gleder du deg til med jobben din? uff jeg hater å gå til tannlegen :rodme:

Det er kjempespennende!

Jeg treffer masse forskjellige mennesker hver dag, jeg hjelper masse mennesker, jeg elsker prikearbeid, jeg liker variert arbeid!

Det å sementere fast ei bro som pasienten er gullfornøyd med, det å kunne behandle en pasient som er kjempenervøs og som etterpå kan fortelle at det gikk mye bedre enn ventet, det å kunne lindre smerte på grunn av f.eks en tann som må rotfylles, det er utrolig gøy :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjesta
Det er kjempespennende!

Jeg treffer masse forskjellige mennesker hver dag, jeg hjelper masse mennesker, jeg elsker prikearbeid, jeg liker variert arbeid!

Det å sementere fast ei bro som pasienten er gullfornøyd med, det å kunne behandle en pasient som er kjempenervøs og som etterpå kan fortelle at det gikk mye bedre enn ventet, det å kunne lindre smerte på grunn av f.eks en tann som må rotfylles, det er utrolig gøy :-D

Fascinerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er folk forskjellige. Jeg kunne for eksempel aldri tenkt meg å sitte alene på et kontor hele dagen foran en PC. *grøsse*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg ville bli kokk, pilot eller lokomotivfører. Endte opp som styrmann på båd. Ikke så verst det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...