AnonymBruker Skrevet 6. mai #1 Skrevet 6. mai Jeg opplever hyppig vannlating og går på toalettet før medisin: hver time, etter å ha fått medisin: 2-3 timer i mellom. Hva er egentlig normalen for folk? Anonymkode: 066f3...653
Million Skrevet 6. mai #2 Skrevet 6. mai Det kommer jo helt an på hvor mye man drikker, og hvilke vaner man har. Har man kastet seg på den dumme trenden med at man SKAL drikke 3 liter vann om dagen, uavhengig om man er tørst eller ei, så går man jo omtrent en gang i timen og tisser, skulle jeg tro. Kanskje annenhver time. Drikker man når man er tørst, og da bare et glass eller noe, så tror jeg nok det kan gå noen timer mellom hver gang man er på do. Selv drikker jeg mye gjennom dagen, og er ganske ofte på do, men jeg har dessverre ikke noe tall å komme med for jeg har ikke telt etter. Men jeg kom hjem i stad klokka halv elleve, og siden da har jeg vært og tisset èn gang. Nå er klokka ti på to. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai #3 Skrevet 6. mai Jeg hadde ekstrem vannlatingstrang før, flere ganger i timen. Er nesten borte, viste seg å være pga b12 mangel. Anonymkode: 7b4fe...ef0 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai #4 Skrevet 6. mai Million skrev (6 minutter siden): Det kommer jo helt an på hvor mye man drikker, og hvilke vaner man har. Har man kastet seg på den dumme trenden med at man SKAL drikke 3 liter vann om dagen, uavhengig om man er tørst eller ei, så går man jo omtrent en gang i timen og tisser, skulle jeg tro. Kanskje annenhver time. Drikker man når man er tørst, og da bare et glass eller noe, så tror jeg nok det kan gå noen timer mellom hver gang man er på do. Selv drikker jeg mye gjennom dagen, og er ganske ofte på do, men jeg har dessverre ikke noe tall å komme med for jeg har ikke telt etter. Men jeg kom hjem i stad klokka halv elleve, og siden da har jeg vært og tisset èn gang. Nå er klokka ti på to. Skjønner 🙂 Jeg er ikke med på den trenden der man drikker 3 liter vann om dagen. Drikker et glass vann når jeg er tørst. Spiser og drikker normalt. Frokost, lunsj, middag, kvelds med et glass drikke til hvert måltid. Går 2-3 timer mellom hver gang jeg nå er på toalettet.. Og må ofte planlegge dagene utfra når jeg må på do. Dvs ikke for lange gå turer osv.. Anonymkode: 066f3...653
AnonymBruker Skrevet 6. mai #5 Skrevet 6. mai Aner ikke, jeg har alltid tenkt at jeg går sjelden på do, men tisser vel 3-4 ganger i døgnet, sånn normalt sett. Når jeg var yngre var jeg nok mer på 2-3 ganger i døgnet. (Ofte bare morgen og kveld, altså. Evt. en ekstra tur midt på dagen en gang.) Anonymkode: 2525a...837 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai #6 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde ekstrem vannlatingstrang før, flere ganger i timen. Er nesten borte, viste seg å være pga b12 mangel. Anonymkode: 7b4fe...ef0 Takk for tips: Har notert meg det.. Anonymkode: 066f3...653
AnonymBruker Skrevet 6. mai #7 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Aner ikke, jeg har alltid tenkt at jeg går sjelden på do, men tisser vel 3-4 ganger i døgnet, sånn normalt sett. Når jeg var yngre var jeg nok mer på 2-3 ganger i døgnet. (Ofte bare morgen og kveld, altså. Evt. en ekstra tur midt på dagen en gang.) Anonymkode: 2525a...837 ok, takk for svar. Interessant og finne ut av hva som er normalen til folk flest 🙂 Anonymkode: 066f3...653
AnonymBruker Skrevet 6. mai #8 Skrevet 6. mai Jeg tisser mellom 4 og 5 ganger om dagen. Oppi seks om jeg er lenge våken fordi jeg alltid setter meg på do for å tisse før jeg legger meg. Anonymkode: f7006...bb0 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai #9 Skrevet 6. mai Tisser ca en gang i timen. Før jeg fikk barn var det rundt 4 ganger daglig. Anonymkode: 6191e...0ce 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai #10 Skrevet 6. mai Jeg har lurt på det samme. Jeg pleier å gå 5-6 ganger om dagen, og prøver å unngå å gå oftere enn det. Anonymkode: cbebf...266
AnonymBruker Skrevet 6. mai #11 Skrevet 6. mai Er du kvinne eller mann? Jeg er mann og måtte tisse veldig ofte før. Hadde rett og slett et "manne-problem" med prostata. Fikk tatt utskrapning, og nå holder det med tre-fire ganger på dagen, og aldri på natta som jeg måtte før. Anonymkode: 9046e...af8 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai #12 Skrevet 6. mai Jeg har underliggende sykdom og drikker for mye vann. Jeg tisser 8–12 ganger per døgn. Det er altfor mye ifølge legen. Anonymkode: 53b83...4e1
AnonymBruker Skrevet 6. mai #13 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg opplever hyppig vannlating og går på toalettet før medisin: hver time, etter å ha fått medisin: 2-3 timer i mellom. Hva er egentlig normalen for folk? Anonymkode: 066f3...653 Hvor mye drikker du da? Du må se vannlating i forhold til inntak av all væske. De som klager ove rhyppig vannlating, må notere hva de drikker, og deretter måle hvor mye som kommer ut igjen. Anonymkode: 79e97...859 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai #14 Skrevet 6. mai Ca. 9 ganger. Kvinne, 39. Tisser ofte om morgenen og utover formiddagen, og så avtar det i løpet av ettermiddagen. Anonymkode: 61f62...feb
AnonymBruker Skrevet 6. mai #15 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tisser ca en gang i timen. Før jeg fikk barn var det rundt 4 ganger daglig. Anonymkode: 6191e...0ce Det var det jeg gjorde før jeg fikk medisiner for det. Var på toalettet en gang i timen men nå er det 2-3 timer.. Kan det ha noe med fødsel og gjøre /bekken osv kanskje... Nå har ikke jeg født nå i senere tid men kan jo kanskje ligge noe der? Jeg er overvektig og så det kan kanskje være en grunn og.. Anonymkode: 066f3...653
AnonymBruker Skrevet 6. mai #16 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor mye drikker du da? Du må se vannlating i forhold til inntak av all væske. De som klager ove rhyppig vannlating, må notere hva de drikker, og deretter måle hvor mye som kommer ut igjen. Anonymkode: 79e97...859 har 4 måltider om dagen med ca et glass til hvert måltid. Underkant av ca 2 liter kanskje.. Anonymkode: 066f3...653
AnonymBruker Skrevet 6. mai #17 Skrevet 6. mai Jeg har stram muskulatur nedentil, bekkenbunnen dysfunksjon, jeg må drikke mye, tisser en del ganger i døgnet, føles litt som å ha UVI hele tiden. Anonymkode: c078e...ab0
AnonymBruker Skrevet 6. mai #18 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har underliggende sykdom og drikker for mye vann. Jeg tisser 8–12 ganger per døgn. Det er altfor mye ifølge legen. Anonymkode: 53b83...4e1 Ja det er mye oftere enn meg. Det er slitsomt å ha det sånn for man må planlegge å ha toalett i nærheten når man er ute. På sommeren spesielt hvis man skal gå lengre turer / aktiviteter osv..Jeg har vært hos legen min i dag og blitt henvist til gynekolog for sjekk evt ultralyd... Får se om jeg da får mere svar 🙂 Anonymkode: 066f3...653 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai #19 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er du kvinne eller mann? Jeg er mann og måtte tisse veldig ofte før. Hadde rett og slett et "manne-problem" med prostata. Fikk tatt utskrapning, og nå holder det med tre-fire ganger på dagen, og aldri på natta som jeg måtte før. Anonymkode: 9046e...af8 Jeg er kvinne i starten av 50 årene. Så fint at det gikk litt bedre med deg enn før 🙂 Jeg er henvist til gynekolog nå ref sjekk av bekkenbunn osv.Er spent på om jeg får flere svar på dette.. Anonymkode: 066f3...653
AnonymBruker Skrevet 6. mai #20 Skrevet 6. mai Jeg er ikke plaget med hyppig vannlating, for meg går det på vann- og matinntak. Jeg har jo vannflaske på jobb, som jeg ikke bruker hver dag, men de dagene jeg har den stående på pulten, så drikker jeg mye mer og må merkbart irriterende ofte på do for å tisse. Jeg nevner matinntak også, for spiser du ikke salt så går det rett gjennom. Spiser du fiber og salt så blir det mindre. Vin er dehydrerende, øl er sånn at det går fin i noen timer, men så åpner man slusene og må tisse hvert kvarter (føles det som). Mens dagen derpå er jeg så dehydrert at jeg nesten ikke tisser i det hele tatt. Kaffe og te gjør at jeg tisser mer. Så for min del er det i bunn og grunn hva jeg putter i meg. Anonymkode: e3c6b...6a9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå