AnonymBruker Skrevet torsdag kl 05:51 #81 Del Skrevet torsdag kl 05:51 Jeg synes det er greit at en sier ifra. Mange barn sparer jo til noe spesielt som de ønsker seg, og da kommer pengene godt med til det. Anonymkode: ed63d...3b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:21 #82 Del Skrevet torsdag kl 06:21 Eric_B skrev (På 6.5.2025 den 13.39): Den som gir gaven bestemmer. Om dere ikke er fornøyd med det så er det lov å føle på, men å si fra om det er utakknemlig. Obs!! En god del ting fra temu kan inneholde farlige midler. Det finnes folk som har havnet på sykehus etter bruk av falske negler fra temu. Noen havnet også på sykehus etter kjøp av sko fordi skoene var feilprodusert og hadde skarpe deler i sålen. Så jeg tenker at voksne må bestemme og ikke la barna få alt mulig i hendene. Anonymkode: 9063a...211 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:27 #83 Del Skrevet torsdag kl 13:27 katties skrev (18 timer siden): Ja, mye av det som kommer fra Kina ER giftig, men SPESIELT i tilfeller der det er såpass lite regulering av varene som i billige Kina-butikker. Folk har fått ting med masse kadmium, bly, ftalater, kreftfremkallende stoffer som er hundrevis av ganger høyere enn tillatt grense, radioaktive ting, fått utslett over hele kroppen av å prøve klær osv. Det betyr ikke at man ikke trenger å tenke på hvor man kjøper ting i Norge, men jeg synes det er jævlig ugreit å risikere helsa til barn. Jeg bryr meg ikke om du kjøper mat på Temu til deg selv, men det er faktisk ikke greit å gi gaver derfra med viten om hva som er blitt funnet i hundrevis av undersøkelser over hele verden! Bilene også? Anonymkode: 49a90...8a9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:50 #84 Del Skrevet torsdag kl 15:50 Snok1 skrev (På 6.5.2025 den 13.45): Hva hjelper det for, bortsett fra evnt å skuffe barna? Det er ikke et regulert marked og har ofte kjemikalier i seg. Ekstra helseskadelige gjenstander. Anonymkode: fd01c...4f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:52 #85 Del Skrevet torsdag kl 15:52 Jeg hadde legt bort gavene og tatt dem fram om jeg absolutt måtte om hun spørr etter dem, men ellers latet som de ikke eksisterte for å så kaste når det har gått lenge nok til at noe kunne ha skjedd med gaven. Bryr meg ikke om at noen ha måtte fått gave. Hadde brukt 250 selv om jeg så måtte å kjøpt noe istede for å bedd andre om å få. Anonymkode: fd01c...4f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:52 #86 Del Skrevet torsdag kl 15:52 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde legt bort gavene og tatt dem fram om jeg absolutt måtte om hun spørr etter dem, men ellers latet som de ikke eksisterte for å så kaste når det har gått lenge nok til at noe kunne ha skjedd med gaven. Bryr meg ikke om at noen ha måtte fått gave. Hadde brukt 250 selv om jeg så måtte å kjøpt noe istede for å bedd andre om å få. Anonymkode: fd01c...4f8 Barna skulle fått gave. Men at det må være fra henne er ikke så viktig, kunne kjøpt noe selv. Anonymkode: fd01c...4f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToIen Skrevet torsdag kl 15:52 #87 Del Skrevet torsdag kl 15:52 Bare å si rett ut at du ikke vil ha det. At for hennes del e det kanskje ikke så farlig, men for deres del er det. Og at barna får ikke så mye glede av dette, da det blir fort ødelagt og det må kastes. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:53 #88 Del Skrevet torsdag kl 15:53 AnonymBruker skrev (På 6.5.2025 den 13.33): Det er da bedre at det er ting hun har valgt ut, enn penger. Har dere veldig dårlig råd? Anonymkode: 6cd35...303 Hvorfor mener du ubrukelige ting er bedre enn en faktisk gave? Om jeg feks gav deg «noe jeg har valgt ut» og det var mine gamle, godt utbrukte sokker (som unektelig er av bedre kvalitet enn temu): hvor glad blir du? For «ting jeg ikke trenger» er av like lav verdi som «brukte sokker». Anonymkode: bf8b6...ab9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:57 #89 Del Skrevet torsdag kl 15:57 AnonymBruker skrev (På 6.5.2025 den 20.09): Ja og tilogmed en varmovn fra Elkjøp er laget i Kina,så ikke bare Temu som sender fra Kina. Anonymkode: 657c4...dfe De tingene er som oftest ordentlig CE-godkjent. Elkjøp filtrer ut all møkka Anonymkode: a2446...e75 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet torsdag kl 21:32 #90 Del Skrevet torsdag kl 21:32 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Bilene også? Anonymkode: 49a90...8a9 Ja, biler også. Jeg kjøper heller en brukt bil da "ny bil"-lukta ikke egentlig er noe man bør ønske å puste inn. Får ikke akkurat vekk alt av ftalatene, men kan i det minste velge stoffseter da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 01:16 #91 Del Skrevet fredag kl 01:16 Jeg hadde gitt temu tull i gave tilbake. Ikke det samme men bestilt en stygg vase eller noe. Anonymkode: abd39...1be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet fredag kl 11:44 #92 Del Skrevet fredag kl 11:44 AnonymBruker skrev (På 7.5.2025 den 19.05): Nå må dette hysteriet og fanatismen gi seg snart., Slik som haterne holder på, gjør at jeg kommer til å kjøpe gaver fra Temu og gi til bursdager, konfirmasjon, bryllup og andre festlige anledninger. Dere er jo helt gale. Anonymkode: 49a90...8a9 Da må du også informere mottakerne om at gaven er fra Temu, så de selv kan velge hva de gjør med gaven. For meg vlle det vært enkelt, det ville gått rett i søpla. Eventuelt som spesialavfall, med tanke på faren for miljøgifter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:13 #93 Del Skrevet fredag kl 13:13 Hulderen skrev (1 time siden): Da må du også informere mottakerne om at gaven er fra Temu, så de selv kan velge hva de gjør med gaven. For meg vlle det vært enkelt, det ville gått rett i søpla. Eventuelt som spesialavfall, med tanke på faren for miljøgifter. Nei, det gjør jeg ikke. Skulle tro vi kjøper heroin for å gi i gave., Jeg skal opplyse om det hvis det står i det norske lovverket. Anonymkode: 49a90...8a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sciurus Skrevet i går, 09:41 #94 Del Skrevet i går, 09:41 Tråden er ryddet for avsporinger. Sciurus, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå