Gå til innhold

Sykepengerettigheter - 100% jobb og vikarjobb

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er dessverre sykemeldt fra min faste jobb 100 % pga en livskrise og belastning som medfører at jeg ikke klarer å stå i min faste jobb. Jeg har en vikarjobb ved siden av som er av annen art og som ikke belaster meg, den krever en times tid sosialt og at jeg er alene resten av arbeidstiden.

Mitt spørsmål er relatert til sykepengerettigheter. Kan jeg få et problem med sykepenger siden jeg får utbetalt 100 % sykepenger fra min hovedjobb, samt eventuelt lønn fra vikarjobb hvis jeg har kapasitet til å gå noen vakter der? 

Anonymkode: 6557f...8e5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe problem å være sykemeldt fra kun en av to jobber. Det du derimot ikke kan er å ta vakter på den andre jobben som kræsjer med når du skulle jobbet hos den første jobben. Men å ta vakter som er utenfor den tiden er ikke noe problem.

Anonymkode: b3d3f...4ea

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke noe problem å være sykemeldt fra kun en av to jobber. Det du derimot ikke kan er å ta vakter på den andre jobben som kræsjer med når du skulle jobbet hos den første jobben. Men å ta vakter som er utenfor den tiden er ikke noe problem.

Anonymkode: b3d3f...4ea

Dette. Hadde en ansatt som gikk vakter i en annen jobb når han var sykmeldt i jobben hos oss. Han jobbet nesten fullt der og til tidspunkt han skulle jobbet hos oss. Måtte tilbakebetale det han hadde fått i sykepenge for den perioden, sykmelding ble bestridt og han ble brått friskmeldt.

Anonymkode: 4abaa...34d

AnonymBruker
Skrevet

Sykepenger skal dekke inntektsbortfall.  Om du tidligere har jobbet i en vikarjobb kan du fortsette å gjøre det mens du er sykmeldt.  Men om du begynner å jobbe mer og dermed får økt inntekt i vikarjobben må du melde fra slik at sykepengene reduseres tilsvarende.  Obs! Om arbeidsgiver i hoved jobben forskuttere Sykepenger må du melde fra til dem også da refusjonen fra NAV vil bli mindre. 

Anonymkode: 26ccc...164

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...