Gå til innhold

Hvor gamle er barna deres og hvor mye klær har de?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange plagg og hvor ofte må dere vaske for at de skal ha rene klær hver dag? Jeg føler vi drukner i klær så jeg vil minimalisere litt i klesskapene.

Anonymkode: d9e20...15c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ingen anelse, pleier ikke ha telling på det. Men nok til at det holder å sette på et par tre vaskemaskiner i uka. Mine er 10 og 6 år. 

Anonymkode: 233de...aea

AnonymBruker
Skrevet

Setter på vask lørdag og søndag 2-3 maskiner.

Har en på 3 år, har kanskje 9 bukser og 9 gensere.

Anonymkode: 939b2...70c

AnonymBruker
Skrevet

13 år, har 7 bukser, 7 gensere, 7 t skjorter, litt mer av sokker og boksere.

Tror han har det samme hos far. Jeg trenger bare å vaske én maskin av hver type annenhver uke, med unntak av mørkt som blir hver uke fordi mesteparten av mine klær er mørke. 😛 Har bare ett barn da.

Anonymkode: 24164...8c5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

13 år, har 7 bukser, 7 gensere, 7 t skjorter, litt mer av sokker og boksere.

Tror han har det samme hos far. Jeg trenger bare å vaske én maskin av hver type annenhver uke, med unntak av mørkt som blir hver uke fordi mesteparten av mine klær er mørke. 😛 Har bare ett barn da.

Glemte å nevne at han bor 50/50, det er vel litt relevant her. 😛

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to barn, eldste er 5 år og yngste er 6 måneder. Jeg aner ikke hvor mye tøy de har, men nok til at det holder at vi bare vasker tøy en gang i uka. Tenkte du på hvor mye og hva vi har i garderoben i barnehagen. Eldstemann som er barnehagegutt har en del mer enn babyen. Der har vi alltid dette i garderoben på våren:

3 sett regntøy (2 uforet og 1 foret),

1 parkdress og

1 skallsett (jakke + bukse) 

2 tynne luer 

2-3 par Regnvotter

1 par skallhansker uten for

2 par bomulls hansker 

3 klesskift 

3 par sokker, truser 

Anonymkode: d258b...f62

AnonymBruker
Skrevet

Aaaltfor mye av ALT. Drukner i klær, utstyr, bøker og leker.

Anonymkode: 7617b...c8d

AnonymBruker
Skrevet

Har 3 barn, i alderen 12-18! Drukner i klær. Vasker 2 maskiner for dagen. Går mye håndklær, truser og sokker. Mye treningstøy, og siden de er i puberteten, så lukter det gjerne mer, så de bytter alt hver dag. Og de har alt for mye klær….. Nesten flaut 

Anonymkode: f7a40...c8e

AnonymBruker
Skrevet

De er 2 og 4 år.

Har stort sett 10-12 av hver type plagg. Skifter nytt hver dag så da har de nok til en uke + tørketid + ett par skift i bhg. Noen ganger har vi litt mer pga arvetøy, gaver e.l. Merker det fort blir litt unødvendig mye 😅

Anonymkode: 327b6...352

AnonymBruker
Skrevet

Har alt for mye, sikkert 300 plagg. De får på seg mye klær hver dag. 

Jeg har kjøpt alt brukt, fått i gave til bursdag og jul, samt mormor og farmor  strikker og kjøper litt klær når de er på reise. 

Har arvet mye også. 

Syns det er fint å ha noe å bytte på, spesielt regntøy, vinterdresser og parkdresser, så man slipper å måtte vaske og tørke om det tas med hjem fra barnehagen. 

Er nok i overkant mye klær her i heimen, men heller det enn for lite. Jeg hadde nemlig kun 1 bukse jeg brukte 7 dager i uken og en eller to gensere på ungdomsskolen. Følte meg fattig og ekkel. Så tenkte at dette skal ikke mine barn få oppleve. 

Anonymkode: 74b5b...ca3

AnonymBruker
Skrevet

Alt for mye, jeg hadde kjøpt en hel garderobe også ønsket hun seg klær til bursdagen sin så nå har hun sikkert 30 bukser..😵‍💫 6 åring 

Anonymkode: 4aaef...faa

Skrevet

Min er 1 år. Hun har vel 5-6 bodyer, samme mengde bukser, 3 kjoler, 4 shorts, 3 par sko, 1 jakke, 2 luer, 2 fleecejakke, 1 parkdress, 1 regnbukse, 1 regnjakke

Jeg vasker ofte klær da hun blir grisete etter én dag i barnehagen.  Mitt mål er at hun alltid sendes til barnehagen i rene klær 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.5.2025 den 12.52):

Hvor mange plagg og hvor ofte må dere vaske for at de skal ha rene klær hver dag? Jeg føler vi drukner i klær så jeg vil minimalisere litt i klesskapene.

Anonymkode: d9e20...15c

Har nok til å vaske klær en gang i uken. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...