AnonymBruker Skrevet 6. mai #1 Skrevet 6. mai Hvor mange plagg og hvor ofte må dere vaske for at de skal ha rene klær hver dag? Jeg føler vi drukner i klær så jeg vil minimalisere litt i klesskapene. Anonymkode: d9e20...15c
AnonymBruker Skrevet 6. mai #2 Skrevet 6. mai Har ingen anelse, pleier ikke ha telling på det. Men nok til at det holder å sette på et par tre vaskemaskiner i uka. Mine er 10 og 6 år. Anonymkode: 233de...aea
AnonymBruker Skrevet 6. mai #3 Skrevet 6. mai Setter på vask lørdag og søndag 2-3 maskiner. Har en på 3 år, har kanskje 9 bukser og 9 gensere. Anonymkode: 939b2...70c
AnonymBruker Skrevet 6. mai #4 Skrevet 6. mai 13 år, har 7 bukser, 7 gensere, 7 t skjorter, litt mer av sokker og boksere. Tror han har det samme hos far. Jeg trenger bare å vaske én maskin av hver type annenhver uke, med unntak av mørkt som blir hver uke fordi mesteparten av mine klær er mørke. 😛 Har bare ett barn da. Anonymkode: 24164...8c5
AnonymBruker Skrevet 6. mai #5 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 13 år, har 7 bukser, 7 gensere, 7 t skjorter, litt mer av sokker og boksere. Tror han har det samme hos far. Jeg trenger bare å vaske én maskin av hver type annenhver uke, med unntak av mørkt som blir hver uke fordi mesteparten av mine klær er mørke. 😛 Har bare ett barn da. Anonymkode: 24164...8c5 Glemte å nevne at han bor 50/50, det er vel litt relevant her. 😛 Anonymkode: 24164...8c5
AnonymBruker Skrevet 6. mai #6 Skrevet 6. mai Jeg har to barn, eldste er 5 år og yngste er 6 måneder. Jeg aner ikke hvor mye tøy de har, men nok til at det holder at vi bare vasker tøy en gang i uka. Tenkte du på hvor mye og hva vi har i garderoben i barnehagen. Eldstemann som er barnehagegutt har en del mer enn babyen. Der har vi alltid dette i garderoben på våren: 3 sett regntøy (2 uforet og 1 foret), 1 parkdress og 1 skallsett (jakke + bukse) 2 tynne luer 2-3 par Regnvotter 1 par skallhansker uten for 2 par bomulls hansker 3 klesskift 3 par sokker, truser Anonymkode: d258b...f62
AnonymBruker Skrevet 6. mai #7 Skrevet 6. mai Aaaltfor mye av ALT. Drukner i klær, utstyr, bøker og leker. Anonymkode: 7617b...c8d
AnonymBruker Skrevet 6. mai #8 Skrevet 6. mai Har 3 barn, i alderen 12-18! Drukner i klær. Vasker 2 maskiner for dagen. Går mye håndklær, truser og sokker. Mye treningstøy, og siden de er i puberteten, så lukter det gjerne mer, så de bytter alt hver dag. Og de har alt for mye klær….. Nesten flaut Anonymkode: f7a40...c8e
AnonymBruker Skrevet 6. mai #9 Skrevet 6. mai De er 2 og 4 år. Har stort sett 10-12 av hver type plagg. Skifter nytt hver dag så da har de nok til en uke + tørketid + ett par skift i bhg. Noen ganger har vi litt mer pga arvetøy, gaver e.l. Merker det fort blir litt unødvendig mye 😅 Anonymkode: 327b6...352
AnonymBruker Skrevet 6. mai #10 Skrevet 6. mai Har alt for mye, sikkert 300 plagg. De får på seg mye klær hver dag. Jeg har kjøpt alt brukt, fått i gave til bursdag og jul, samt mormor og farmor strikker og kjøper litt klær når de er på reise. Har arvet mye også. Syns det er fint å ha noe å bytte på, spesielt regntøy, vinterdresser og parkdresser, så man slipper å måtte vaske og tørke om det tas med hjem fra barnehagen. Er nok i overkant mye klær her i heimen, men heller det enn for lite. Jeg hadde nemlig kun 1 bukse jeg brukte 7 dager i uken og en eller to gensere på ungdomsskolen. Følte meg fattig og ekkel. Så tenkte at dette skal ikke mine barn få oppleve. Anonymkode: 74b5b...ca3
AnonymBruker Skrevet 6. mai #11 Skrevet 6. mai Alt for mye, jeg hadde kjøpt en hel garderobe også ønsket hun seg klær til bursdagen sin så nå har hun sikkert 30 bukser..😵💫 6 åring Anonymkode: 4aaef...faa
Fame Skrevet 6. mai #12 Skrevet 6. mai Min er 1 år. Hun har vel 5-6 bodyer, samme mengde bukser, 3 kjoler, 4 shorts, 3 par sko, 1 jakke, 2 luer, 2 fleecejakke, 1 parkdress, 1 regnbukse, 1 regnjakke Jeg vasker ofte klær da hun blir grisete etter én dag i barnehagen. Mitt mål er at hun alltid sendes til barnehagen i rene klær
kjærring Skrevet 7. mai #13 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (På 6.5.2025 den 12.52): Hvor mange plagg og hvor ofte må dere vaske for at de skal ha rene klær hver dag? Jeg føler vi drukner i klær så jeg vil minimalisere litt i klesskapene. Anonymkode: d9e20...15c Har nok til å vaske klær en gang i uken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå