Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bruker så mange damer dressjakke/blazer uten på kjole og sammen med skjørt?  Er det fordi en føler seg mer seriøse, særlig dem som står frem som politikere eller med gode stillinger.?    Hvorfor må menn med posisjon alltid bruke dress?  Ukraina sin president er ett unntak og ere vere ham.  Jeg er mann men bruker nesten ikke dress, 6 år siden sist. Klær meg fint i annen type klær. Og slips har vist vorte dameplagg nå.

Anonymkode: a6067...e2a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dresskode, sosial kodeks, og slik man bare tilpasser seg. Om man er sosialt oppegående. 

Anonymkode: aea2a...51d

AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er fint. Merkelig ting å henge seg opp i. 

Anonymkode: 95651...dd4

• Liker 2
Skrevet (endret)

Med tanke på setningsoppbygging, samt at jeg ser de samme skrivefeilene går igjen, har jeg en sterk følelse av at TS allerede har fått ettertrykkelig svar på dette opp og ned og opp i mente i en annen tråd...

Men for å svare fra mitt ståsted som mann så forstår jeg virkelig ikke problemstillingen her. Tvert i mot synes jeg damer i dress - om snitt og fasong komplimenterer bæreren selvsagt - kan være noe av det mest attraktive som finnes, særlig om hun som bærer den i tillegg bærer en solid dose selvtillit utenpå, og viser at dette er hvem hun er. DET er hot det!

Det er helt greit om du ikke liker å gå i dress selv TS. Men du formulerer deg som om alle som bruker dress - eller bare en blazer for den saks skyld - er viljeløse zombier som følger en massiv saueflokk og derfor trenger din hjelp til å se lyset og innse at dine preferanser om hva man skal finne attraktivt og føle seg vel i er den eneste sannhet.

Du ønsker jo selv frihet til å kle deg som du vil. Hvorfor prøver du gjentatte ganger å definere hva andre skal like og dermed frarøve dem deres frihet?

Endret av ABye
  • Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.5.2025 den 12.43):

Og slips har vist vorte dameplagg nå.

? Det er da er plagg for begge kjønn. Som de fleste andre plagg. Er du så innskrenket at du ikke har på deg det du vil?

Anonymkode: 30112...a71

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

? Det er da er plagg for begge kjønn. Som de fleste andre plagg. Er du så innskrenket at du ikke har på deg det du vil?

Anonymkode: 30112...a71

Da er kjoler også ett herreplagg?

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg bruker blazer nesten hver dag på jobb, bruker det fordi jeg liker det og synes det er fint

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.5.2025 den 6.22):

Da er kjoler også ett herreplagg?

I flere kulturer er det jo det? 

Og ingen nekter da menn i Norge  gå i skjørt hvis de vil?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...