Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!
Jeg tok silikon (offentlig) for 13 dager siden, men fikk dessverre veldig liten informasjon om tiden i etterkant. Jeg har selvfølgelig googlet og lest en del, men alltid bedre å høre erfaringer fra noen som har gått gjennom det samme. Jeg føler meg mye bedre nå, bare litt stiv og øm i brystene. Det jeg lurer på er, hvor lenge må jeg holde armene inntil kroppen, og ikke løfte de noe særlig over albue-høyde? Når kan jeg begynne å sove på siden igjen?

Og sist men ikke minst - noen tips til hvordan holde ut med å sove på ryggen? Jeg har svak grad av skoliose + to prolapser i korsryggen, og jeg våkner 3-4 ganger hver natt, fordi jeg har så sinnsyke smerter i ryggen. Den første tiden var så ille at jeg gråt og trodde jeg hadde fått nyrebekkenbetennelse - så det sier litt om hvor intenst det er.. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg ikke silikon så kan ikke si noe om det. Men av den lille tiden jeg jobbet innen helse lærte jeg litt om hvordan man kan bøte på smerter når man ligger i senga: du må støtte opp ryggen og kroppen din slik at du ikke legger press på utsatte områder. Du kan bruke flere puter for å posisjonere kroppen riktig, eller gå til innkjøp av ergonomisk kroppsstøttepute (selv om det koster litt). Utenom det er det uansett ræva å ligge på ryggen hvis man sover på siden eller magen til vanlig. 

Håper det ordner seg ❤️ 

Skrevet
Kullsyrevann skrev (16 minutter siden):

Nå har jeg ikke silikon så kan ikke si noe om det. Men av den lille tiden jeg jobbet innen helse lærte jeg litt om hvordan man kan bøte på smerter når man ligger i senga: du må støtte opp ryggen og kroppen din slik at du ikke legger press på utsatte områder. Du kan bruke flere puter for å posisjonere kroppen riktig, eller gå til innkjøp av ergonomisk kroppsstøttepute (selv om det koster litt). Utenom det er det uansett ræva å ligge på ryggen hvis man sover på siden eller magen til vanlig. 

Håper det ordner seg ❤️ 

Tusen takk for gode tips og hyggelig omtanke.💗

AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker ikke hvor lenge det var jeg hadde de nede, men det burde være mulig å finne ut enkelt. Har du hørt med klinikken? Hvor tok du og hvor mye? 

Anonymkode: de11d...319

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...