AnonymBruker Skrevet 6. mai #1 Skrevet 6. mai Jeg skal til USA snart, og lurer på om den datapakken jeg kjøper fra mobilselskapet før avreise, begynner å telle MB/GB allerede på flyet? Er det da best å legge vekk mobilen og ikke bruke den på flyet til scrolling og surfing etc, eller får man passord til noe wifi på flyet? Jeg har ikke flydd på en stund... Anonymkode: f3309...fd7
AnonymBruker Skrevet 6. mai #2 Skrevet 6. mai Du kan ikke bruke mobildata på flyet, der må du bruke wifi hvis det er tilgjengelig. Telefonen må være i flymodus. Fu kan forresten også kjøpe esim i stedet for de overprisede datapakkene fra norske teleselskaper. Billigere og bedre. Anonymkode: a38eb...38f 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai #3 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Du kan ikke bruke mobildata på flyet, der må du bruke wifi hvis det er tilgjengelig. Telefonen må være i flymodus. Fu kan forresten også kjøpe esim i stedet for de overprisede datapakkene fra norske teleselskaper. Billigere og bedre. Anonymkode: a38eb...38f Jeg er helt amøbe på dette.... kunne du være snill og forklare hva e-sim er og hvordan jeg får tak i det? Det er ikke et fysisk sim-kort? ts Anonymkode: f3309...fd7
AnonymBruker Skrevet 6. mai #4 Skrevet 6. mai Og hvordan gjør e-sim bruk av mobildata billigere når jeg er i USA? Jeg er redd for å gjøre noe feil.. ts Anonymkode: f3309...fd7
AnonymBruker Skrevet 6. mai #5 Skrevet 6. mai eSIM er et digitalt simkort som du kjøper og bruker gjennom appen til f.eks. airalo. Last ned appen og sjekk hva eSIM for USA koster. De finnes gjerne flere pakker, blant annet med ulik størrelse på mobildataen og pris. Du får en bruksanvisning der for hvordan du installerer simkortet. Merk at du kan bare installere det én gang, så vær sikker på at det blir rett. Fordelen med eSIM er at du beholder eget telefonnummer (i motsetning til å kjøpe vanlig SIMkort på stedet du reiser til), og at prisen gjerne er billigere enn gjennom norske datapakker. Anonymkode: 834fe...ad3
AnonymBruker Skrevet 6. mai #6 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Og hvordan gjør e-sim bruk av mobildata billigere når jeg er i USA? Jeg er redd for å gjøre noe feil.. ts Anonymkode: f3309...fd7 Du kan kjøpe ferdig datapakker. Det er mye billigere enn å bruke ditt eget mobilnett der nede. Har du relativt ny mobil er det enkelt å installere. Jeg bruker å kjøpe fra https://esim.holafly.com/no/?s=Usa&type=product&_gl=1*j1epok*_up*MQ..*_gs*MQ..&gclid=Cj0KCQjw5ubABhDIARIsAHMighac6KuWsoobBQ6tBCnzaV0HDfw6-BMdWjQ_cKKH-yJhtbUnMD3CuSAaAko5EALw_wcB&gbraid=0AAAAAoN3UHMFdnZMRBqI9Bz4tH2lJF-ql Anonymkode: cffa4...5a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå