AnonymBruker Skrevet 9. mai 2025 #141 Skrevet 9. mai 2025 Rotemor skrev (1 time siden): Nei, det taes ikke opp i høyesterett i hytt og pine. Ikke tillegg meg meninger om «utfall» her. Jeg har kun skrevet om faktiske forhold og forsøkt å forklare deg det du ikke forstår. Men det har ikke hjulpet. Så du, som den eneste i tråden, tror at borettslag kan forby røyking enda. Og lovverket er underordnet, viser du med din forståelse. Da så. Du vil ikke forstå, du vil bare ha rett i og ha feil. Hvis du har rett… en ting er og vinne frem i høyesterett , men så har du de 100 naboene du i prinsippet skylder 3 millioner fordi du har valgt og ødelegge boligene deres på pur f… 😅 det er ganske mye lovlig man gjøre for og surne det tilbake som en stor gjeng, så skulle gjerne visst mer om denne personen. Makan til dum oppførsel for og gjøre sitt eget liv vanskelig. Anonymkode: b2380...731
Rotemor Skrevet 9. mai 2025 #142 Skrevet 9. mai 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg skjenner ikke til disse faktiske forhold, og skulle gjerne visst mer. Ble vedkommende boende etter saken? Altså hatet av alle naboer? Eller ble boligen solgt, i så fall som røykeleilighet eller røykfri? Jeg synes det er rart at det ikke har vært mer røre rundt denne saken , og blir veldig nysgjerrig på motivet og på ettertiden. Var det i Oslo? mulig jeg er den eneste som ikke har skjønt det i denne tråden 😅 i virkeligheten er jo leilighetene i røykfrie borettslag som bygges veldig attraktive og dyre, så det er mange fler enn meg som har blitt lurt. Dette kan jo bli virkelig spennende. Anonymkode: b2380...731 Det finnes ikke helt røykfrie borettslag, sp så spennende er ikke den delen av dette. Hvordan naboforholdene var i etterkant av søksmålet er irrelevant. Men det er ingenting som heter en røykfri bolig til salgs. Har du ikke fått med deg det??😂😂😂 Du har virkelig bare funnet opp noe som er godt diskutert og du gir deg ikke! Helt sprøtt! Man kn ikke nekte folk å rlyke i sine egne hjem!! Ferdig snakka! Forstå det snart!!!! 2
Rotemor Skrevet 9. mai 2025 #143 Skrevet 9. mai 2025 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis du har rett… en ting er og vinne frem i høyesterett , men så har du de 100 naboene du i prinsippet skylder 3 millioner fordi du har valgt og ødelegge boligene deres på pur f… 😅 det er ganske mye lovlig man gjøre for og surne det tilbake som en stor gjeng, så skulle gjerne visst mer om denne personen. Makan til dum oppførsel for og gjøre sitt eget liv vanskelig. Anonymkode: b2380...731 Det har jo ingenting med fakta å gjøre. Det er meninger, synsing, mangel av hensyn, folks frie rett, følelset, indiviuelle oppfstninger, helse etc etc. Det er fortsatt lov å røyke. Altså skylder man ingen noe penger når man ikke bryter regler eller lover. Her er du tilbake til at dine følelser skal styre loven (som du har diktet opp) Endret 9. mai 2025 av Rotemor 2 1
Rotemor Skrevet 9. mai 2025 #144 Skrevet 9. mai 2025 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg skjenner ikke til disse faktiske forhold, og skulle gjerne visst mer. Ble vedkommende boende etter saken? Altså hatet av alle naboer? Eller ble boligen solgt, i så fall som røykeleilighet eller røykfri? Jeg synes det er rart at det ikke har vært mer røre rundt denne saken , og blir veldig nysgjerrig på motivet og på ettertiden. Var det i Oslo? mulig jeg er den eneste som ikke har skjønt det i denne tråden 😅 i virkeligheten er jo leilighetene i røykfrie borettslag som bygges veldig attraktive og dyre, så det er mange fler enn meg som har blitt lurt. Dette kan jo bli virkelig spennende. Anonymkode: b2380...731 PS: INGEN blir lurt til å kjøpe røykfrie boliger, for det finnes ikke. Vet man ikke det bør man i grunn lese aviser. «Faktisle forhold» er rettsprakisisen. Ikke hva Hansen syns om Olsen. Og hvis jeg ikke har klart å forklare deg enda at folk ikke kan nektes å røyke inne, og at det ikke finnes borettslag som kan bestemme dette, så er set ikke håp for deg. Føl deg frem i verden og føl deg lurt ELLER sett deg inn i ting. For øvrig veldig pussig å insistere på alle disse røykfrie borettslagene uten å kunne vise til ett eneste ett.. Endret 9. mai 2025 av Rotemor 2
makkapakka Skrevet 9. mai 2025 #145 Skrevet 9. mai 2025 Det går nå i det minste an å sitte ut på min altan når naboen røyker, det lukter ikke så mye og det er over etter 5 minutt. Det er mye verre når naboen fyrer opp grillen, først lukten av tennvæske, så må vi tåle røyken fra grillen. Gjett om vi må stenge alle vinduer og altandører når dette pågår. Å ja DET er lov her vi bor! 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2025 #146 Skrevet 10. mai 2025 Rotemor skrev (På 8.5.2025 den 12.09): Det finnes ikke «røykfrie borettslag» i den forstand at folk ikke kan røyke hjemme. Det er kun restriksjoner på fellesområder som er lovlig. Jo det finnes røykfrie borettslag. Vi snakker da om nybygg. I et borettslag som ble opprettet ble det informert at dette var røykfritt. de som kjøpte leilighetene måtte skrive under på at røyking ikke skulle forekomme. Det er en helt annen sak enn om man plutselig skulle forby røyking det det "alltid" var lov. Anonymkode: eb2a2...854 1
Rotemor Skrevet 10. mai 2025 #147 Skrevet 10. mai 2025 (endret) AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jo det finnes røykfrie borettslag. Vi snakker da om nybygg. I et borettslag som ble opprettet ble det informert at dette var røykfritt. de som kjøpte leilighetene måtte skrive under på at røyking ikke skulle forekomme. Det er en helt annen sak enn om man plutselig skulle forby røyking det det "alltid" var lov. Anonymkode: eb2a2...854 Ja,, nybygg har jeg skrevet om. Men den jeg diskuterer med har ikke forstått hva det faktisk er. Man ville uansett ikke brutt loven om man røykte, men må ta konsekvensen av avtalen man har inngått, eller prøve det for retten. M.a.o er det en sivilsak og ikke en straffesak. Endret 10. mai 2025 av Rotemor 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2025 #148 Skrevet 10. mai 2025 Rotemor skrev (4 timer siden): Ja,, nybygg har jeg skrevet om. Men den jeg diskuterer med har ikke forstått hva det faktisk er. Man ville uansett ikke brutt loven om man røykte, men må ta konsekvensen av avtalen man har inngått, eller prøve det for retten. M.a.o er det en sivilsak og ikke en straffesak. Var den saken du har snakket om i flere dager sivilsak da? Du skrev jo at det endte i høysterett? Nei, jeg skjønner ikke hva du faktisk skriver. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jo det finnes røykfrie borettslag. Vi snakker da om nybygg. I et borettslag som ble opprettet ble det informert at dette var røykfritt. de som kjøpte leilighetene måtte skrive under på at røyking ikke skulle forekomme. Det er en helt annen sak enn om man plutselig skulle forby røyking det det "alltid" var lov. Anonymkode: eb2a2...854 Ja, nettopp alle som kjøper skriver under på dette. påstanden til @Rotemorer at det er ulovlig og at det har gått til høyesterett. Jeg har kjøpt i et nybygg som ikke er ferdig ennå ( har ikke flyttet inn) og gleder meg til røykfritt hjem. Nå er de altså blitt ulovlig , og jeg kan risikere en nabo som røyker 🤷♀️. Hvis dette stemmer vil jeg selvsagt ha tilbake pengene, og det tipper jeg de fleste andre som har kjøpt vil også. Anonymkode: b2380...731
Rotemor Skrevet 10. mai 2025 #149 Skrevet 10. mai 2025 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Var den saken du har snakket om i flere dager sivilsak da? Du skrev jo at det endte i høysterett? Nei, jeg skjønner ikke hva du faktisk skriver. Ja, nettopp alle som kjøper skriver under på dette. påstanden til @Rotemorer at det er ulovlig og at det har gått til høyesterett. Jeg har kjøpt i et nybygg som ikke er ferdig ennå ( har ikke flyttet inn) og gleder meg til røykfritt hjem. Nå er de altså blitt ulovlig , og jeg kan risikere en nabo som røyker 🤷♀️. Hvis dette stemmer vil jeg selvsagt ha tilbake pengene, og det tipper jeg de fleste andre som har kjøpt vil også. Anonymkode: b2380...731 Deg har jeg gitt opp. Jeg har ikke skrevet det du påstår. Du blander så mange kort. Men du kunne altså ikke engang linke til ditt eget borettslag? Jeez. Men ikke spre løgner om meg fordi du er uviten. Det er særregler for nybygg der de forplikter seg ved kjøp.Det har jeg også skrevet. Da kjøper man prosjelktert røykfri bolig. Det er ikke det samme som at borettslaget kan forby røyking. Vi er ferdig her!! Detter er for slitsomt. Endret 10. mai 2025 av Rotemor 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2025 #150 Skrevet 10. mai 2025 Rotemor skrev (50 minutter siden): Deg har jeg gitt opp. Jeg har ikke skrevet det du påstår. Du blander så mange kort. Men du kunne altså ikke engang linke til ditt eget borettslag? Jeez. Men ikke spre løgner om meg fordi du er uviten. Det er særregler for nybygg der de forplikter seg ved kjøp.Det har jeg også skrevet. Da kjøper man prosjelktert røykfri bolig. Det er ikke det samme som at borettslaget kan forby røyking. Vi er ferdig her!! Detter er for slitsomt. Linke til mitt eget borettslag, gi deg adressen min? Nei 😅 ja, der er særregler for nybygg, det blir det mer og mer av. Så finnes det en høyesterettsdom om at det er forbudt med røykfrie boliger? Sprer løgner om deg, du har jo påstått dette gang på gang? ja, det ble slitsomt , men da virker det som at du ikke hadde en høyesterettsdom om forbud mot røykfrie boliger i nybygg allikevel. Flott! Anonymkode: b2380...731
Rotemor Skrevet 10. mai 2025 #151 Skrevet 10. mai 2025 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Linke til mitt eget borettslag, gi deg adressen min? Nei 😅 ja, der er særregler for nybygg, det blir det mer og mer av. Så finnes det en høyesterettsdom om at det er forbudt med røykfrie boliger? Sprer løgner om deg, du har jo påstått dette gang på gang? ja, det ble slitsomt , men da virker det som at du ikke hadde en høyesterettsdom om forbud mot røykfrie boliger i nybygg allikevel. Flott! Anonymkode: b2380...731 Forstår du ikke forskjellen på at man kan inngå en avtale om at det ikke skal røykes og at borettslaget kan forby folk å røyke? Virkelig??? Wow!!! Endret 10. mai 2025 av Rotemor 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2025 #152 Skrevet 10. mai 2025 Rotemor skrev (1 minutt siden): Forstår du ikke forskjellen på at man kan inngå en avtale om at det ikke skal røykes og at borettslaget kan forby folk å røyke? Virkelig??? Wow!!! Er avtalen blitt lovlig da? ja, man inngår en avtale når man kjøper bolig i røykfritt borettslag. Og avtalen er ulovlig ? Røykfritt borettslag er ulovlig ? Så avtalen gjelder ikke? Og vi som har kjøpt boliger i røykfrie borettslag kan risikere og få deg eller annen storrøyker som nabo for avtalen er ulovlig ? Anonymkode: b2380...731
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2025 #153 Skrevet 10. mai 2025 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Er avtalen blitt lovlig da? ja, man inngår en avtale når man kjøper bolig i røykfritt borettslag. Og avtalen er ulovlig ? Røykfritt borettslag er ulovlig ? Så avtalen gjelder ikke? Og vi som har kjøpt boliger i røykfrie borettslag kan risikere og få deg eller annen storrøyker som nabo for avtalen er ulovlig ? Anonymkode: b2380...731 Slik jeg forstår lovverket, så er jo avtalen ulovlig - og diskriminerende. Røyking i sitt eget hjem er privat og faller utenfor normale ordensregler som borettslag kan fastslå. Ordensregler på fellesarealer kan settes, noe som egentlig er meningsløst siden det ofte ikke er fellesarealene som gir problemer i slike tilfeller. Det er jo meningsløst at det ikke skal være lov til å røyke på felles plen og på utsiden av bygget/under soveromsvinduene til noen. Men så er det samtidig lov å røyke inne på soverommet sitt med vindu på vidt gap, slik at naboen får all røyken inn den veien i stedet. Men, der er altså slik lovverket er. Anonymkode: 9ba6a...f3d 2 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2025 #154 Skrevet 10. mai 2025 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Slik jeg forstår lovverket, så er jo avtalen ulovlig - og diskriminerende. Røyking i sitt eget hjem er privat og faller utenfor normale ordensregler som borettslag kan fastslå. Ordensregler på fellesarealer kan settes, noe som egentlig er meningsløst siden det ofte ikke er fellesarealene som gir problemer i slike tilfeller. Det er jo meningsløst at det ikke skal være lov til å røyke på felles plen og på utsiden av bygget/under soveromsvinduene til noen. Men så er det samtidig lov å røyke inne på soverommet sitt med vindu på vidt gap, slik at naboen får all røyken inn den veien i stedet. Men, der er altså slik lovverket er. Anonymkode: 9ba6a...f3d Hvorfor er den diskriminerende? Anonymkode: b2380...731
Ninaen Skrevet 10. mai 2025 #155 Skrevet 10. mai 2025 Angående sammenlikning med å være naken på balkongen: det er ikke nødvendigvis ulovlig det heller…😅 Noe jeg synes er verre er at det ikke er pålagt å opplyse om at en bolig har vært røyket i (som i fast og regelmessig) når den selges. Man kan sminke det liket ganske greit til visning og så sitter man der som kjøper med et helvetes prosjekt…. https://www.nrk.no/vestland/borettslag-nekter-beboere-a-vaere-nakne-pa-egen-balkong_-_-kan-vaere-ulovlig-1.16944418
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2025 #156 Skrevet 10. mai 2025 Ninaen skrev (1 time siden): Angående sammenlikning med å være naken på balkongen: det er ikke nødvendigvis ulovlig det heller…😅 Noe jeg synes er verre er at det ikke er pålagt å opplyse om at en bolig har vært røyket i (som i fast og regelmessig) når den selges. Man kan sminke det liket ganske greit til visning og så sitter man der som kjøper med et helvetes prosjekt…. https://www.nrk.no/vestland/borettslag-nekter-beboere-a-vaere-nakne-pa-egen-balkong_-_-kan-vaere-ulovlig-1.16944418 😅😅 sjukt. Bodde en blotter der jeg bodde som barn, som likte og stå og vise frem tissen sin, han fikk ikke lov av politiet. Det er der « sammenligningen « kommer fra, altså han fikk ikke lov og gjøre hva han ville på egen veranda bare han var stille på natten ( som var påstanden jeg svarte på ) jaja, fritt fram for det meste tydeligvis . Stas for ungene på skolen over gaten i artikkelen der da. Anonymkode: b2380...731
Ninaen Skrevet 10. mai 2025 #157 Skrevet 10. mai 2025 (endret) AnonymBruker skrev (39 minutter siden): 😅😅 sjukt. Bodde en blotter der jeg bodde som barn, som likte og stå og vise frem tissen sin, han fikk ikke lov av politiet. Det er der « sammenligningen « kommer fra, altså han fikk ikke lov og gjøre hva han ville på egen veranda bare han var stille på natten ( som var påstanden jeg svarte på ) jaja, fritt fram for det meste tydeligvis . Stas for ungene på skolen over gaten i artikkelen der da. Anonymkode: b2380...731 Skjønte hva man siktet til altså 😂Bare kom på denne artikkelen og greide ikke å la være å dra den inn. 🙈Også fordi den viser hvor langt retten til å «gjøre hva man vil» i egen bolig (inkl balkong), og at terskelen for vesentlig ulempe/betydelig sjenanse for andre er HØY (for høy i enkelte sammenhenger om du spør meg). Personlig mener jeg det burde vært mulig å regulere røyking i borettslag/blokk mer enn man kan i dag. Ikke som i å forby, men å nettopp kunne gripe inn når det går utover andre kun fordi røyker nekter å ta noen som helst hensyn. Men per nå er loven som den er, og da må vi forholde oss til det (og heller jobbe for å endre den). Det er jo ikke forbudt å gå toppløs, det er det mange som tror. P.S. Poenget i artikkelen er at man før kunne stå naken på disse balkongene uten at utstyret nødvendigvis vises fra «over gata», men så ser man jo i artikkelen at ekspertene sier at selv med glassrekkverk kan man sannsynligvis ikke forby å være naken så lenge man da ikke åpenbart blotter seg. Her jeg bor ville naboen sett rett på meg om jeg satte meg naken på balkongen, hvis hen skal oppholde seg på sin egen, da er det neppe lov uansett. 😅 Men om hun over meg satt kliss naken ville ingen sett det (så lenge hun ikke står 😂) Endret 10. mai 2025 av Ninaen
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #158 Skrevet 11. mai 2025 Ninaen skrev (16 timer siden): Skjønte hva man siktet til altså 😂Bare kom på denne artikkelen og greide ikke å la være å dra den inn. 🙈Også fordi den viser hvor langt retten til å «gjøre hva man vil» i egen bolig (inkl balkong), og at terskelen for vesentlig ulempe/betydelig sjenanse for andre er HØY (for høy i enkelte sammenhenger om du spør meg). Personlig mener jeg det burde vært mulig å regulere røyking i borettslag/blokk mer enn man kan i dag. Ikke som i å forby, men å nettopp kunne gripe inn når det går utover andre kun fordi røyker nekter å ta noen som helst hensyn. Men per nå er loven som den er, og da må vi forholde oss til det (og heller jobbe for å endre den). Det er jo ikke forbudt å gå toppløs, det er det mange som tror. P.S. Poenget i artikkelen er at man før kunne stå naken på disse balkongene uten at utstyret nødvendigvis vises fra «over gata», men så ser man jo i artikkelen at ekspertene sier at selv med glassrekkverk kan man sannsynligvis ikke forby å være naken så lenge man da ikke åpenbart blotter seg. Her jeg bor ville naboen sett rett på meg om jeg satte meg naken på balkongen, hvis hen skal oppholde seg på sin egen, da er det neppe lov uansett. 😅 Men om hun over meg satt kliss naken ville ingen sett det (så lenge hun ikke står 😂) Tror mange det er forbudt og gå toppløs? Akkurat det er litt pussig, når jeg var ung solte vi oss toppløse på stranden og i parker, men vet jo at det ikke er vanlig lenger. At det var lov og blotte seg så lenge man ikke åpenbart blottet seg var nytt for meg da. Ja, her jeg bor nå vil både de som bor over veien , og gående på vei fra kjøpesenteret se rett inn på verandaen min, men da kan jeg jo blotte meg lovlig om det er lite åpenbart. Kan man ha sex på verandaen om man er stille og det ikke er åpenbart at man ønsker kikkere tro? en regel i borettslaget her, som kom opp i en annen tråd i forbindelse med påsken, er at det ikke er lov og henge ut klesvask på verandaen på helligdager. For så vidt en regel jeg vokste opp med og aldri har sett på som bry, men det er sikkert ulovlig så jeg kunne nok gått til retten for og kreve min rett til og henge ut klesvask 1 påskedag , noe jeg har stort behov. Det, og å gå naken på verandaen imens jeg henger opp klær 1 påskedag er en viktig sak. skal flytte herfra, og til en forhåpentligvis røykfri bolig selvom røykfri er ulovlig. det er pokker ikke lett i et samfunn hvor folkeskikk og hensyn har viket for « jeg har rett til « synes covid og « jeg har rett til og gå inn i butikker uten munnbind fordi påbudet er forbudt , og at butikkene må stenges ned igjen hvis jeg ikke følger reglene er bare gøy for meg « var en fin tid. Anonymkode: b2380...731
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #159 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror mange det er forbudt og gå toppløs? Akkurat det er litt pussig, når jeg var ung solte vi oss toppløse på stranden og i parker, men vet jo at det ikke er vanlig lenger. At det var lov og blotte seg så lenge man ikke åpenbart blottet seg var nytt for meg da. Ja, her jeg bor nå vil både de som bor over veien , og gående på vei fra kjøpesenteret se rett inn på verandaen min, men da kan jeg jo blotte meg lovlig om det er lite åpenbart. Kan man ha sex på verandaen om man er stille og det ikke er åpenbart at man ønsker kikkere tro? en regel i borettslaget her, som kom opp i en annen tråd i forbindelse med påsken, er at det ikke er lov og henge ut klesvask på verandaen på helligdager. For så vidt en regel jeg vokste opp med og aldri har sett på som bry, men det er sikkert ulovlig så jeg kunne nok gått til retten for og kreve min rett til og henge ut klesvask 1 påskedag , noe jeg har stort behov. Det, og å gå naken på verandaen imens jeg henger opp klær 1 påskedag er en viktig sak. skal flytte herfra, og til en forhåpentligvis røykfri bolig selvom røykfri er ulovlig. det er pokker ikke lett i et samfunn hvor folkeskikk og hensyn har viket for « jeg har rett til « synes covid og « jeg har rett til og gå inn i butikker uten munnbind fordi påbudet er forbudt , og at butikkene må stenges ned igjen hvis jeg ikke følger reglene er bare gøy for meg « var en fin tid. Anonymkode: b2380...731 Jeg hadde en nabo som luftet hunden i stringtruse (bikini) og bikini-overdel. Lov, men fullstendig høl i huet når man bor i et tettbygd boligfelt. Anonymkode: 9ba6a...f3d
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #160 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg hadde en nabo som luftet hunden i stringtruse (bikini) og bikini-overdel. Lov, men fullstendig høl i huet når man bor i et tettbygd boligfelt. Anonymkode: 9ba6a...f3d 😅😅 ja, litt vanskelig og lage bikiniregler, og string bikini har jo blitt inn igjen til glede og forargelse. litt spesielt ja.. ivrig på og få farge på rumpa tydeligvis. Anonymkode: b2380...731
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå