AnonymBruker Skrevet i går, 09:07 #1 Del Skrevet i går, 09:07 Jeg fikk en epost i natt om at noen prøve endre passordet til facebook. Etter det har jeg nå sett over sikkerheten til kontoen min, og så skulle jeg gjøre det samme med Microsoft kontoen. Og så ser jeg under nylig aktivitet at det er mange innloggingsforsøk fra forskjellige land. Når jeg klikker på den står det at det var mislykket forsøk, og at jeg ikke trenger gjøre noe. Men er dette vanlig? Det var så mange forsøk bare fra det siste døgnet.. Anonymkode: 35615...b01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:33 #2 Del Skrevet i går, 09:33 Hvis du bruker Hotmail eller Outlook så bør du ordne med et alias som du KUN bruker til å logge inn på e-post og Microsoft konto, her finner du oppskriften på hvordan du gjør det. https://support.microsoft.com/nb-no/office/legge-til-eller-fjerne-et-e-postalias-i-outlook-com-459b1989-356d-40fa-a689-8f285b13f1f2 Du bør også ordne med totrinnskontroll og laste ned appen for verifisering på telefonen din. Etterpå så kan du gå igjennom mappen med "slettede elementer", tøm mappen og så velger du "gjenopprett elementer som er slettet fra denne mappen" og tømmer den også. Anonymkode: ca502...2e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:45 #3 Del Skrevet i går, 13:45 AnonymBruker skrev (4 timer siden): g så ser jeg under nylig aktivitet at det er mange innloggingsforsøk fra forskjellige land. Når jeg klikker på den står det at det var mislykket forsøk, og at jeg ikke trenger gjøre noe. Men er dette vanlig? Det var så mange forsøk bare fra det siste døgnet.. Vanlig å bli hacket eller forsøkt hacket? Ja relativt vanlig, det er fordi folk bruker samme passord overalt, og ikke aktivert 2 trinns verifiseringer eller lignende..... Men her ville jeg tatt tak i sikkerheten over alle kontoer du har, om du er så utsatt som du forteller her. Anonymkode: 21785...739 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
litro Skrevet i går, 19:23 #4 Del Skrevet i går, 19:23 Tror det er tilfeldig, veldig mange har lik epost; beste er å ha unik nok epost Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukernavn84 Skrevet 14 timer siden #5 Del Skrevet 14 timer siden litro skrev (10 timer siden): Tror det er tilfeldig, veldig mange har lik epost; beste er å ha unik nok epost Hæ? Alle epostadresser er jo unike. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukernavn84 Skrevet 14 timer siden #6 Del Skrevet 14 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (16 timer siden): Vanlig å bli hacket eller forsøkt hacket? Ja relativt vanlig, det er fordi folk bruker samme passord overalt, og ikke aktivert 2 trinns verifiseringer eller lignende..... Men her ville jeg tatt tak i sikkerheten over alle kontoer du har, om du er så utsatt som du forteller her. Anonymkode: 21785...739 Du vet ikke hva du snakker om. Spørsmålet var ikke om det er vanlig å bli hacket, spørsmålet var om det er vanlig å kunne se mange feilede innloggingsforsøk i loggene. Svaret er ja, det er veldig vanlig. Trådstarter er altså *ikke* spesielt utsatt. Endret 14 timer siden av Brukernavn84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
litro Skrevet 13 timer siden #7 Del Skrevet 13 timer siden (endret) Brukernavn84 skrev (46 minutter siden): Hæ? Alle epostadresser er jo unike. Ja, men hvis en har ttt5432@gm ail.com og en annen har ttt5431@gm ail.com, så kan ett feilaktig tastetrykk fort ende opp i at en operer med annens adresse; samme problem har en opp mot telefonnumre, og opp mot pishing av websider - hvor en webside potensielt har lik url som en annens (gogle.com vs google.com). Ja det er kinda vanlig med "hacking", men kan også være at adressene er lekket ut på dark-we b (som kan sjekkes) og at en eller annen "sprayer" de ulike email med ulike forsøk på passord; hvis det er slik at email finnes i dark-we b, som kan enkelt sjekkes ved søk gjennom googles tjeneste, så er det beste en kan gjøre å bytte email adresse. Endret 13 timer siden av litro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #8 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (17 timer siden): Vanlig å bli hacket eller forsøkt hacket? Ja relativt vanlig, det er fordi folk bruker samme passord overalt, og ikke aktivert 2 trinns verifiseringer eller lignende..... Men her ville jeg tatt tak i sikkerheten over alle kontoer du har, om du er så utsatt som du forteller her. Anonymkode: 21785...739 litro skrev (12 timer siden): Tror det er tilfeldig, veldig mange har lik epost; beste er å ha unik nok epost Brukernavn84 skrev (1 time siden): Du vet ikke hva du snakker om. Spørsmålet var ikke om det er vanlig å bli hacket, spørsmålet var om det er vanlig å kunne se mange feilede innloggingsforsøk i loggene. Svaret er ja, det er veldig vanlig. Trådstarter er altså *ikke* spesielt utsatt. litro skrev (46 minutter siden): Ja, men hvis en har ttt5432@gm ail.com og en annen har ttt5431@gm ail.com, så kan ett feilaktig tastetrykk fort ende opp i at en operer med annens adresse; samme problem har en opp mot telefonnumre, og opp mot pishing av websider - hvor en webside potensielt har lik url som en annens (gogle.com vs google.com). Ja det er kinda vanlig med "hacking", men kan også være at adressene er lekket ut på dark-we b (som kan sjekkes) og at en eller annen "sprayer" de ulike email med ulike forsøk på passord; hvis det er slik at email finnes i dark-we b, som kan enkelt sjekkes ved søk gjennom googles tjeneste, så er det beste en kan gjøre å bytte email adresse. Dere har begge feil. Grunnen til at man opplever mange forsøk på innlogging fra forskjellige steder i verden er rett og slett fordi e-post adressen har blitt lekket fra en database, disse listene med adresser blir solgt til folk som driver med svindel, phising og hakking. Bruker man samme e-post til å registrere seg på tjenester over alt på nettet så er sjansen stor for at dette skjer. Jeg har hatt samme e-post i 25 år og aldri opplevd søppelpost eller forsøk på innlogginger fra andre steder i verden, det forandret seg veldig raskt etter at jeg brukte adressen min på change .org og det gikk ikke mange dagene før det rant inn med søppelpost og forsøk på innlogginger. Om change .org har solgt lister med adresser eller har hatt innbrudd vet jeg ikke men det er 100% sikkert at lekkasjen skjedde der. Anonymkode: ca502...2e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #9 Del Skrevet 10 timer siden Takk for svar alle. tror jeg ble litt klokere nå. Jeg har i alle fall gått gjennom sikkerheten og gjort det jeg kan nå tror jeg. Anonymkode: 35615...b01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukernavn84 Skrevet 9 timer siden #10 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dere har begge feil. Grunnen til at man opplever mange forsøk på innlogging fra forskjellige steder i verden er rett og slett fordi e-post adressen har blitt lekket fra en database, disse listene med adresser blir solgt til folk som driver med svindel, phising og hakking. Bruker man samme e-post til å registrere seg på tjenester over alt på nettet så er sjansen stor for at dette skjer. Jeg har hatt samme e-post i 25 år og aldri opplevd søppelpost eller forsøk på innlogginger fra andre steder i verden, det forandret seg veldig raskt etter at jeg brukte adressen min på change .org og det gikk ikke mange dagene før det rant inn med søppelpost og forsøk på innlogginger. Om change .org har solgt lister med adresser eller har hatt innbrudd vet jeg ikke men det er 100% sikkert at lekkasjen skjedde der. Anonymkode: ca502...2e4 Du har aldri opplevd søppelpost I løpet av 25 år? Det står ikke til troende. Hva mener du forresten at jeg tar feil i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå