Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gunhild er et tradisjonsrikt gammelt navn som er i bruk i ulike generasjoner i dag. Jeg kjenner Gunhilder fra 30-90 år, funker fint for en ny verdensborger også.

Anonymkode: 26236...dc8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Helt enig, jeg har aldri likt navnet mitt, synes det er hardt,  gammeldags og kjedelig.  Syntes alle andre jentene på trinnet mitt ,hadde mye finere navn, er fødts seint på 80 tallet. De  andre jentene hadde fine navn som Camilla, Trine, Hanne, Stine, Veronica, Kristina, og Silje  .

Så nei,  Gunhild er ikke et fint navn. 

Anonymkode: 402e1...1c0

Trine og Hanne, synes du de er finere enn Gunhild???

AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (13 timer siden):

Inger er vel mer vanlig. Syns det er dårlig gjort å kallw babyen sin inga. Det er helt grusomt

De fleste navnene i denne tråden er grusomme. Synes synd i både Inga, Inger og Gunhild. Kanskje aller mest Gunhild. For et jævlig navn. 

Anonymkode: e539f...09a

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De fleste navnene i denne tråden er grusomme. Synes synd i både Inga, Inger og Gunhild. Kanskje aller mest Gunhild. For et jævlig navn. 

Syns ikke Gunhild er så ille men syns ikke det er fint heller. Er lite fan av hild navn. Liker heller ikke navn som slutter på vor som Gunvor eller run som Oddrun, Gudrun og slikt.

AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (6 timer siden):

Syns ikke Gunhild er så ille men syns ikke det er fint heller. Er lite fan av hild navn. Liker heller ikke navn som slutter på vor som Gunvor eller run som Oddrun, Gudrun og slikt.

Uenig i at Gunhild ikke er så ille, enig i at run, hild og vor navn er fæle. Synes generelt navn på G er fæle. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.5.2025 den 11.21):

Odd Ronny.

Anonymkode: 28434...f86

Bedre enn Gunhild. 

Anonymkode: de412...396

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Uenig i at Gunhild ikke er så ille, enig i at run, hild og vor navn er fæle. Synes generelt navn på G er fæle. 

Veldig enig. Sleng på bjørg, laug og gunn navn også. 

• Liker 2
Skrevet

Det er viktige å holde på tradisjonsnavn i 2025

Gode gamle norske navn skal alltid bæres som et hedersmerke 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
test1e skrev (4 minutter siden):

Det er viktige å holde på tradisjonsnavn i 2025

Gode gamle norske navn skal alltid bæres som et hedersmerke 

"Skal alltid". Hvem tror du at du er? Mange av oss synes de er fæle. Live with it. 

AnonymBruker
Skrevet
CrazyCatLady2500 skrev (På 8.5.2025 den 20.47):

Trine og Hanne, synes du de er finere enn Gunhild???

Ja det synes jeg 😊, liker ikke navn som Ragnhild og Gunvor heller, synes til og med at Hildegun er finere en Gunhild.

Anonymkode: 402e1...1c0

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Veldig enig. Sleng på bjørg, laug og gunn navn også. 

Ja de og

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri likt dette navnet, og synes det er et mindre pent navn.  Generelt sett så har jeg aldri likt disse hild navnene. Ellers er jeg født i -81, og gikk et par år i klasse med en som het Gunnhild på ungdomsskolen, men det var nok ikke et navn så vanlig navn den gangen. .

Anonymkode: db935...bfa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har aldri likt dette navnet, og synes det er et mindre pent navn.  Generelt sett så har jeg aldri likt disse hild navnene. Ellers er jeg født i -81, og gikk et par år i klasse med en som het Gunnhild på ungdomsskolen, men det var nok ikke et navn så vanlig navn den gangen. .

Anonymkode: db935...bfa

Morsomme navn , alle sammen. Jeg var kollega med en kar. Dette var på den norske ambassaden i London. Året var 2006. Han het "Sørås" til etternavn. Alle som har bittelittegrann fantasi klarer å skjønne at han måtte bytte etternavn veldig kjapt 🫢

Anonymkode: 98467...1fd

AnonymBruker
Skrevet

Fint. Det er også mer personlig enn å gi barnet et populært navn, som flere i klassen kan ha.

Jeg kjenner forøvrig fem på omtrent min alder, som har samme fornavn som meg. Heldigvis har jeg også et mellomnavn.

Anonymkode: 1eadf...1b9

AnonymBruker
Skrevet

Liker ikke, ei heller Brynhild eller Gunnvei.  

Anonymkode: 6e2a8...004

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Fint. Det er også mer personlig enn å gi barnet et populært navn, som flere i klassen kan ha.

Jeg kjenner forøvrig fem på omtrent min alder, som har samme fornavn som meg. Heldigvis har jeg også et mellomnavn.

Anonymkode: 1eadf...1b9

Plutselig blir det og populært igjen

AnonymBruker
Skrevet

Jeg heter det selv. Var i barnehagen for å hente minsten, da noen andre kom med en nyfødt baby for å hente et storesøsken akkurat samtidig. Den babyen het Gunhild! Syntes det var utrolig søtt, de jeg kjenner med samme navn er stort sett født på midten av søttitallet.

Litt kult at det er et ekte norrønt navn mye brukt i vikingtiden, laget av Gunn og Hild som begge er valkyrienavn og betyr "strid".

Man tror også at det engelske ordet "gun" kommer fra dette navnet!

Anonymkode: e3087...656

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.5.2025 den 0.02):

Tror ikke Gunhild er dronning navn? Navnet Ragnhild er prinsesse og dronningnavn dog. Margareth også. 

Anonymkode: bffe7...4d5

Gunhild Kongemor var norsk dronning - mor til Eirikssønnene. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...