AnonymBruker Skrevet 8. mai #61 Skrevet 8. mai Gunhild er et tradisjonsrikt gammelt navn som er i bruk i ulike generasjoner i dag. Jeg kjenner Gunhilder fra 30-90 år, funker fint for en ny verdensborger også. Anonymkode: 26236...dc8 1
CrazyCatLady2500 Skrevet 8. mai #62 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (23 timer siden): Helt enig, jeg har aldri likt navnet mitt, synes det er hardt, gammeldags og kjedelig. Syntes alle andre jentene på trinnet mitt ,hadde mye finere navn, er fødts seint på 80 tallet. De andre jentene hadde fine navn som Camilla, Trine, Hanne, Stine, Veronica, Kristina, og Silje . Så nei, Gunhild er ikke et fint navn. Anonymkode: 402e1...1c0 Trine og Hanne, synes du de er finere enn Gunhild???
AnonymBruker Skrevet 9. mai #63 Skrevet 9. mai Maleficenta skrev (13 timer siden): Inger er vel mer vanlig. Syns det er dårlig gjort å kallw babyen sin inga. Det er helt grusomt De fleste navnene i denne tråden er grusomme. Synes synd i både Inga, Inger og Gunhild. Kanskje aller mest Gunhild. For et jævlig navn. Anonymkode: e539f...09a
Maleficenta Skrevet 9. mai #64 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): De fleste navnene i denne tråden er grusomme. Synes synd i både Inga, Inger og Gunhild. Kanskje aller mest Gunhild. For et jævlig navn. Anonymkode: e539f...09a Syns ikke Gunhild er så ille men syns ikke det er fint heller. Er lite fan av hild navn. Liker heller ikke navn som slutter på vor som Gunvor eller run som Oddrun, Gudrun og slikt.
AnonymBruker Skrevet 9. mai #65 Skrevet 9. mai Maleficenta skrev (6 timer siden): Syns ikke Gunhild er så ille men syns ikke det er fint heller. Er lite fan av hild navn. Liker heller ikke navn som slutter på vor som Gunvor eller run som Oddrun, Gudrun og slikt. Uenig i at Gunhild ikke er så ille, enig i at run, hild og vor navn er fæle. Synes generelt navn på G er fæle. Anonymkode: e539f...09a 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai #66 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (På 6.5.2025 den 11.21): Odd Ronny. Anonymkode: 28434...f86 Bedre enn Gunhild. Anonymkode: de412...396
AnonymBruker Skrevet 9. mai #67 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Uenig i at Gunhild ikke er så ille, enig i at run, hild og vor navn er fæle. Synes generelt navn på G er fæle. Anonymkode: e539f...09a Veldig enig. Sleng på bjørg, laug og gunn navn også. Anonymkode: de412...396 2
test1e Skrevet 9. mai #68 Skrevet 9. mai Det er viktige å holde på tradisjonsnavn i 2025 Gode gamle norske navn skal alltid bæres som et hedersmerke 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai #69 Skrevet 9. mai test1e skrev (4 minutter siden): Det er viktige å holde på tradisjonsnavn i 2025 Gode gamle norske navn skal alltid bæres som et hedersmerke "Skal alltid". Hvem tror du at du er? Mange av oss synes de er fæle. Live with it. Anonymkode: de412...396
AnonymBruker Skrevet 9. mai #70 Skrevet 9. mai CrazyCatLady2500 skrev (På 8.5.2025 den 20.47): Trine og Hanne, synes du de er finere enn Gunhild??? Ja det synes jeg 😊, liker ikke navn som Ragnhild og Gunvor heller, synes til og med at Hildegun er finere en Gunhild. Anonymkode: 402e1...1c0
Maleficenta Skrevet 9. mai #71 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Veldig enig. Sleng på bjørg, laug og gunn navn også. Anonymkode: de412...396 Ja de og
AnonymBruker Skrevet 10. mai #72 Skrevet 10. mai Jeg har aldri likt dette navnet, og synes det er et mindre pent navn. Generelt sett så har jeg aldri likt disse hild navnene. Ellers er jeg født i -81, og gikk et par år i klasse med en som het Gunnhild på ungdomsskolen, men det var nok ikke et navn så vanlig navn den gangen. . Anonymkode: db935...bfa
AnonymBruker Skrevet 10. mai #73 Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har aldri likt dette navnet, og synes det er et mindre pent navn. Generelt sett så har jeg aldri likt disse hild navnene. Ellers er jeg født i -81, og gikk et par år i klasse med en som het Gunnhild på ungdomsskolen, men det var nok ikke et navn så vanlig navn den gangen. . Anonymkode: db935...bfa Morsomme navn , alle sammen. Jeg var kollega med en kar. Dette var på den norske ambassaden i London. Året var 2006. Han het "Sørås" til etternavn. Alle som har bittelittegrann fantasi klarer å skjønne at han måtte bytte etternavn veldig kjapt 🫢 Anonymkode: 98467...1fd
AnonymBruker Skrevet 10. mai #74 Skrevet 10. mai Fint. Det er også mer personlig enn å gi barnet et populært navn, som flere i klassen kan ha. Jeg kjenner forøvrig fem på omtrent min alder, som har samme fornavn som meg. Heldigvis har jeg også et mellomnavn. Anonymkode: 1eadf...1b9
AnonymBruker Skrevet 10. mai #75 Skrevet 10. mai Liker ikke, ei heller Brynhild eller Gunnvei. Anonymkode: 6e2a8...004
Maleficenta Skrevet 10. mai #76 Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (8 timer siden): Fint. Det er også mer personlig enn å gi barnet et populært navn, som flere i klassen kan ha. Jeg kjenner forøvrig fem på omtrent min alder, som har samme fornavn som meg. Heldigvis har jeg også et mellomnavn. Anonymkode: 1eadf...1b9 Plutselig blir det og populært igjen
AnonymBruker Skrevet 12. mai #77 Skrevet 12. mai Jeg heter det selv. Var i barnehagen for å hente minsten, da noen andre kom med en nyfødt baby for å hente et storesøsken akkurat samtidig. Den babyen het Gunhild! Syntes det var utrolig søtt, de jeg kjenner med samme navn er stort sett født på midten av søttitallet. Litt kult at det er et ekte norrønt navn mye brukt i vikingtiden, laget av Gunn og Hild som begge er valkyrienavn og betyr "strid". Man tror også at det engelske ordet "gun" kommer fra dette navnet! Anonymkode: e3087...656 1 1
Viki3123 Skrevet 17. mai #78 Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (På 8.5.2025 den 0.02): Tror ikke Gunhild er dronning navn? Navnet Ragnhild er prinsesse og dronningnavn dog. Margareth også. Anonymkode: bffe7...4d5 Gunhild Kongemor var norsk dronning - mor til Eirikssønnene. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå