AnonymBruker Skrevet 6. mai #1 Skrevet 6. mai Hei! Venninnen min hadde et stort og flott bryllup for noen år siden. De brukte omtrent 200 000 kr på dagen, hadde et flott opplegg og avsluttet med en fantastisk bryllupsfest. Det har alltid vært «oss to» så det var en selvfølge at jeg ble forlover. Og det er også en selvfølge at om jeg skal gifte meg så blir hun forlover. Men jeg tror jeg har bestemt meg for å ikke gifte meg, eller i så fall ha et veldig lite (billig) bryllup. Dette er mest fordi jeg har veldig mye annet jeg vil prioritere med pengene mine foran et bryllup. Å svi av 100-200k på et bryllup hadde gjort vondt i sjelen. Fortalte dette til venninnen min, og hun reagerte med å si at hun var skuffet over meg. Hun hadde gledet seg til å en dag bli forlover (for hun blir sannsynligvis aldri det om det ikke er med meg), og sa at de hadde veldig dårlig økonomi da de giftet seg men tok opp lån for å finansiere det for å gi alle en fin dag. Så at jeg ikke vil gifte meg når jeg til og med har en halv mill i fond var rett og slett egoistisk. Har hun et poeng eller burde jeg bare ikke bry meg om hennes mening? Anonymkode: 04809...4d1 4
AprilLudgate Skrevet 6. mai #2 Skrevet 6. mai 😆🫥🙈 For et rart menneske. Dra bort alene til utlandet, det gjorde vi Uten å si noe på forhånd, for å slippe andres meninger. 6
AnonymBruker Skrevet 6. mai #3 Skrevet 6. mai Du kan jo anerkjenne hennes umiddelbare skuffelse, det er jo en reell følelse hun har. Men samtidig poengtere at det er ditt liv, og ditt valg. Så synes jeg det er uheldig å snakke så mye om penger som dere gjør. Det er enkelte tema jeg kun snakker overfladisk om, selv i nære relasjoner. Anonymkode: 1826d...215 1 1
Macro Skrevet 6. mai #4 Skrevet 6. mai Du får si at hun får gifte seg en gang til, mer får hun ikke gjort med bryllupssyka si. Jeg hadde ALDRI brukt mer enn 10-15 000 på å gifte meg. Uansett hvor god råd man har så er det bortkastede penger. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai #5 Skrevet 6. mai Hun har gjort det for seg selv. Ønsket om å gi alle en fin dag er også hennes eget behov, som hun må ta ansvar for selv. Hadde hatt mine verdier i fond og eiendom med god samvittighet, å låne penger for det underholde folk med en bryllupsfest er helt på styr, spør du meg. Anonymkode: 401e5...84f 4 1
spinner Skrevet 6. mai #6 Skrevet 6. mai Det er en grunn til at du har penger og hun ikke. Hun bruker pengene sine (bankens) på ting hun ikke har råd til. Ignorer henne. 4 1
Carrot Skrevet 6. mai #7 Skrevet 6. mai (endret) Vel, jeg hadde aldri tatt opp lån for å svi av 200 000 på et bryllup for det første og jeg hadde heller aldri sagt til min beste venn at jeg ble skuffet over hennes livsvalg for det andre. Men jeg ville svart "så trist at du ble skuffet over noe som er mitt valg, den så jeg ikke komme, jeg beklager" edit: og så skal det sies at vi brukte mer enn dette når vi giftet oss så "problemet" mitt er ikke å bruke penger på et bryllup altså i fall noen tror det, problemet mitt er at man setter seg i gjeld for å gjør det i tillegg til at man også forventer at andre skal gjøre det samme liksom - den er ikke grei.. Endret 6. mai av Carrot 1
Million Skrevet 6. mai #8 Skrevet 6. mai (endret) Når det kommer til noe så personlig og privatanliggende som giftermål, hadde jeg aldri brydd meg om hva andre rundt meg sa om saken. Vil jeg ikke gifte meg, så vil jeg ikke. Ingen kan endre mitt synspunkt på det, ikke en gang mannen. Synes du skal gi en lang beng i hva venninnen din mener om saken. Du blåser ikke av flere hundre tusen kroner for at hun (eller noen andre) skal bli fornøyd...! PS! Jeg har vært gift en gang, ja, men det var på helt egne premisser. Jeg aktet ikke å betale for noe svindyrt bryllup og stå der i kirken (som ikke-kristen, både jeg og mannen) og love Gud og hvermann både det ene og det andre. Falskt, og ikke noe jeg står og gjør i en kirke. Så jeg sa til mannen at jeg vil gifte meg borgerlig, og i en ambassade i utlandet, med kun han og jeg tilstede. Han var enig, glad for å slippe oppstyr, taler, og kalas. Istedet for svær bryllupsfest arrangerte vi en middag for nærmeste slektninger og nærmeste venner helgen etter at vi kom hjem fra utlandet. Husker ikke hvor mange vi var, men det var en liten bryllupsmiddag, kanskje 30? Faren min ga oss cateringmaten i bryllupsgave. Ingen ble overstadig fulle, og folk som ville hadde med egen alkohol, ikke noe vi spanderte, bortsett fra ett glass vin til maten ELLER en øl. En fin og rolig middagsfest. Ikke store kostnaden, lokalet kostet 500 kr å leie og lå i nabolaget der vi bodde. Spasertur tre minutter unna oss. Og kjolen jeg giftet meg i, kostet 600 kr på salg! Kjempfin kjole som passet utmerket å gifte seg borgerlig i, i et varmere klima enn her hjemme. Endret 6. mai av Million 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai #9 Skrevet 6. mai Med mindre hun ønsker å gifte seg med deg, så bør hun ikke bli så skuffet.... Anonymkode: 5aac2...aa8 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai #10 Skrevet 6. mai Du bør selvsagt leve ditt liv slik du ønsker. Anbefaler, som en annen skrev her, å dra til utenlandsk ambassade for å gifte dere. Superhyggelig og privat. Jeg har aldri forstått dette med store bryllup, det er mest en dag for de som gifter seg, synes jeg. Jeg vet jeg er litt sær, men hver sin smak. Anonymkode: d51b1...86b 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai #11 Skrevet 6. mai Hva som feiler venninnen din. Det er HUN som er egoistisk. Hun vil at du skal bruke masse penger på et bryllup sånn at HUN kan få en sjanse til å bli forlover. Hun driter i dine følelser, tanker og meninger. Ikke mye til venninne dette her. Nei, du skal ikke gifte deg dyrt fordi "venninnen" din ønsker å være forlover. Det er det rareste jeg har hørt. Snakk om å være egoistisk. Og så gaslighte deg til å tro det er du som er egoisten. Anonymkode: d0bfa...89e 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai #12 Skrevet 6. mai Heldigvis er det færre og færre som gidder å gjennomføre dette latterlige, oppdiktede og betydningsløse ritualet som bryllup er. Et tilgjort sirkus. Ritualet betyr nada, det betyr IKKE at man elsker partneren mer og det betyr slett ikke at forholdet varer noe lenger enn andre som "bare" er kjærester eller samboere. Vil påstå at de fleste jenter som gifter seg gjør det mest fordi de vil være prinsesser for en dag. Vil også påstå at det er jenter som presser gjennom dette tullet, ved å forlange frieri. Så dust å se to overpyntede idioter stå og love noe som sjelden blir holdt i et ritaual som mest av alt minner om en barnelek. Hvis man på død og liv vil gifte seg, synes jeg man kan gjøre det så lite som mulig, uten gjester. Jepp, jeg hater bryllup! Er ikke interessert i å bruke masse penger på antrekk, reise, gave, frisør m m for å delta i andres sirkus. Jo da, jeg stiller opp for de nærmeste, men ser likevel helst at de lar være å gifte seg. Anonymkode: 63da9...ab5 1
Maleficenta Skrevet 6. mai #13 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! Venninnen min hadde et stort og flott bryllup for noen år siden. De brukte omtrent 200 000 kr på dagen, hadde et flott opplegg og avsluttet med en fantastisk bryllupsfest. Det har alltid vært «oss to» så det var en selvfølge at jeg ble forlover. Og det er også en selvfølge at om jeg skal gifte meg så blir hun forlover. Men jeg tror jeg har bestemt meg for å ikke gifte meg, eller i så fall ha et veldig lite (billig) bryllup. Dette er mest fordi jeg har veldig mye annet jeg vil prioritere med pengene mine foran et bryllup. Å svi av 100-200k på et bryllup hadde gjort vondt i sjelen. Fortalte dette til venninnen min, og hun reagerte med å si at hun var skuffet over meg. Hun hadde gledet seg til å en dag bli forlover (for hun blir sannsynligvis aldri det om det ikke er med meg), og sa at de hadde veldig dårlig økonomi da de giftet seg men tok opp lån for å finansiere det for å gi alle en fin dag. Så at jeg ikke vil gifte meg når jeg til og med har en halv mill i fond var rett og slett egoistisk. Har hun et poeng eller burde jeg bare ikke bry meg om hennes mening? Anonymkode: 04809...4d1 Herrefred så barnslig. Hun er sur fordi hun ikke får vært forlovet. Er latterlig at du skal måtte ut med flere tusen kroner for et stort bryllup kun fordi hun vil være forlover. 2 1
spinner Skrevet 6. mai #14 Skrevet 6. mai Du kan jo også minne henne på at prisen på bryllupet er proposjonal med sannsynlighet for å bli skilt. 1 1
Maleficenta Skrevet 6. mai #16 Skrevet 6. mai Eric_B skrev (Akkurat nå): Blir et tøft liv om det der skal være en skuffelse. En typisk person som tenker at hele verden sirkulerer rundt henne. Kjenner til sånne folk. Får alt til å handle om seg selv 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai #17 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei! Venninnen min hadde et stort og flott bryllup for noen år siden. De brukte omtrent 200 000 kr på dagen, hadde et flott opplegg og avsluttet med en fantastisk bryllupsfest. Det har alltid vært «oss to» så det var en selvfølge at jeg ble forlover. Og det er også en selvfølge at om jeg skal gifte meg så blir hun forlover. Men jeg tror jeg har bestemt meg for å ikke gifte meg, eller i så fall ha et veldig lite (billig) bryllup. Dette er mest fordi jeg har veldig mye annet jeg vil prioritere med pengene mine foran et bryllup. Å svi av 100-200k på et bryllup hadde gjort vondt i sjelen. Fortalte dette til venninnen min, og hun reagerte med å si at hun var skuffet over meg. Hun hadde gledet seg til å en dag bli forlover (for hun blir sannsynligvis aldri det om det ikke er med meg), og sa at de hadde veldig dårlig økonomi da de giftet seg men tok opp lån for å finansiere det for å gi alle en fin dag. Så at jeg ikke vil gifte meg når jeg til og med har en halv mill i fond var rett og slett egoistisk. Har hun et poeng eller burde jeg bare ikke bry meg om hennes mening? Anonymkode: 04809...4d1 For en merkelig venninne! Du gjør som du vil! Anonymkode: 6b1a3...b43 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai #18 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Fortalte dette til venninnen min, og hun reagerte med å si at hun var skuffet over meg. Hun hadde gledet seg til å en dag bli forlover (for hun blir sannsynligvis aldri det om det ikke er med meg), og sa at de hadde veldig dårlig økonomi da de giftet seg men tok opp lån for å finansiere det for å gi alle en fin dag. Så at jeg ikke vil gifte meg når jeg til og med har en halv mill i fond var rett og slett egoistisk. Har hun et poeng eller burde jeg bare ikke bry meg om hennes mening? Anonymkode: 04809...4d1 Egoistisk overfor hvem? Skulle dere betalt hundretusener for at hun skulle få stå i pen kjole og være forlover? Ja ikke bare det, du skal faktisk gifte deg mot din vilje så hun skal få stå der i den pene kjolen sin? Anonymkode: 826f9...948 2 1
Maleficenta Skrevet 6. mai #19 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Egoistisk overfor hvem? Skulle dere betalt hundretusener for at hun skulle få stå i pen kjole og være forlover? Ja ikke bare det, du skal faktisk gifte deg mot din vilje så hun skal få stå der i den pene kjolen sin? Anonymkode: 826f9...948 Og hvem var egoistisk liksom? 😂 3
anon01 Skrevet 6. mai #20 Skrevet 6. mai Om dette er din nærmeste venninne, så synes jeg hun rett og slett er slem med deg. Og jeg hadde revurdert hele vennskapet om jeg var deg. Hva du gjør i DITT liv, er faktisk DINE valg, ikke hennes.... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå