AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:43 #1 Del Skrevet tirsdag kl 08:43 Hva slags middag som er sunne spiser dere typisk som har barn i familien? Hadde jeg vært alene hadde det vært lett, men barna er en egen historie. Det går bra i perioder forså ikke. Tips? Og hvor ofte spiser dere middag som er usunt? Hvor ofte er der ok? Anonymkode: 50b6c...2a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:48 #2 Del Skrevet tirsdag kl 08:48 Suppe er populært, det lager jeg hver tirsdag. Panert mat i alle varianter. Du banker kjøttet flatt/mørt om det er kylling eller svin. Halestykke fisk, for å slippe bein. Vender i rugmel, så vispet egg, så pankomel. Blomkålpizza er veldig populært, med selvvalgt topping. Gratenger i alle varianter, gjerne vegetarianske. Eller pai, så lenge det ikke er grønne biter i 😱 Lager små skåler med grønnsaker (ikke blande mat), cherrytomater, agurkskiver, paprikastaver, gulrotstaver. Potetmos er også populært til. Søtpotet med litt sødme (bakt i honning) er veldig populært. Skikkelig usunt blir det først om vi er på tur, da er det ok med McDonalds. En tur på Peppes innimellom. Men nå regner jeg ikke mat laget fra bunnen (tex mex i ulike varianter, gratenger/pai med fløte og ost, pizza), som usunt. Anonymkode: f65dd...b05 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:58 #3 Del Skrevet tirsdag kl 08:58 Når vi har overskudd lager vi storebror porsjoner av feks linsegryte , chili con (eller sin) carne. Har også begynt å koke opp store mengder kjøttsaus vi fryser ned og tar på pasta. Ingen har vi linser, bønner (moser det) og diverse grønnsaker (feks gulrot). Så tar vi opp av fryseren og det går kjempefort å lage. Sønnen vår spiser ikke mye grønnsaker, men når han får det i gryte eller most spiser han det. Lager også smoothie med diverse sunne ting og passer på å ha mye av noe som er søtt, feks mango. Det går nok litt for ofte i mer eller mindre usunn mat fordi vi bare må få hverdagen til å gå opp, men velger å helle klappe oss på skuldra når vi er inne i en god periode. Anonymkode: 8ec89...482 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:25 #4 Del Skrevet tirsdag kl 09:25 Det glemte jeg i mitt innlegg; står selvfølgelig ikke evigheter på kjøkkenet hver dag. Planlegger uka, ut i fra aktiviteter, tid og slikt. Utnytter ofte søndag og onsdag til å lage opp lytt. Gratenger og supper lager jeg alltid dobbelt av, så det har vi to dager på rad, eller til lunsj. Når jeg har ukeshandlet (onsdager) så vasker og kutter jeg grønnsaker, og legger i glassbeholdere. Da er det enkelt å bare sette frem, eller legge i matbokser. Lager også en del for fryser - panert mat som beskrevet over, ekstra gratenger og pai, supper, gryter. For eksempel er vi veldig glad i pulled kylling i tex-mex-fredag eller i burgerbrød, da lager jeg gjerne opp for 3-4 måltid. Anonymkode: f65dd...b05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:33 #5 Del Skrevet tirsdag kl 09:33 Mitt barn foretrekker rent kjøtt, kylling eller fisk med bare grønnsaker til (ingen saus, potet osv), så det går det mye i her. Stekt seifilet er favoritten. (Bonusen er at jeg har lært meg å like det også, jeg kunne ikke fordra fisk før. 😛) Skeier ut med mindre sunn middag hver lørdag. Anonymkode: aeb3b...88b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:38 #6 Del Skrevet tirsdag kl 09:38 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mitt barn foretrekker rent kjøtt, kylling eller fisk med bare grønnsaker til (ingen saus, potet osv), så det går det mye i her. Stekt seifilet er favoritten. (Bonusen er at jeg har lært meg å like det også, jeg kunne ikke fordra fisk før. 😛) Skeier ut med mindre sunn middag hver lørdag. Anonymkode: aeb3b...88b Det ble forresten litt feil å si, hun foretrekker egentlig pannekaker, risgrøt og pizza med bare ost. 😛 Men hvis hun først skal spise kjøtt, kylling eller fisk, så foretrekker hun at det er rent. Anonymkode: aeb3b...88b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå