Gå til innhold

Trenger jeg å være stresset? Har jeg ødelagt noe?

Ella1_2

Anbefalte innlegg

Hei. 
Jeg møtte en mann i fjor. Alt gikk så fint i starten. Vi hadde ikke valgt å definere noe før sommerferien og da snakket vi om å bli eksklusive. Det tok deretter 7 mnd før han spurte om å bli sammen. Året før hadde jeg vært med en mann som sa vi skulle bli sammen, men som det aldri skjedde. Jeg bar noen sår etter dette. 

etter en krangel med nåværende type, så trodde jeg vi var over. Jeg dro på byen og tok med en fyr hjem. Det skjedde ingenting utenom litt roting i senga. Dette var under perioden vi var esklusive. 

jeg angrer fryktelig og fortalte det etter at vi ble kjærester. 
hva er deres tanker rundt dette? Jeg trodde vi var over på det tidspunktet, men det trodde ikke han. Vi hadde ordnet opp noen dager etterpå, og etter det var det veldig fint. Jeg går rundt med skyldfølelse over dette og er redd for at jeg har ødelagt noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis du drar på byen og tar med en fyr hjem etter én krangel med kjæresten, uten å faktisk avklare forholdsstatusen med han, høres det for meg ikke ut som du er mentalt klar / moden nok til å være i et forhold på dette tidspunktet. Det er helt normalt å krangle iblant i et forhold, og de aller fleste er innforstått med at dette ikke betyr at man har slått opp (fordi det er en annen form for prat). Kjæresten din var innforstått med dette. Kanskje bruke litt tid på selvutvikling på egenhånd før du går inn i et forhold?

Anonymkode: e057f...6fe

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette sammensuriumet av ulike "definisjoner" på forhold og ta du klarer å rote med en annen fyr etter én krangel, forteller meg at du er veldig umoden og jeg hadde virkelig ikke vært interessert i å være i relasjon med noen på de premissene der. 

Beklager. Har fyren litt ryggrad så ser du aldri noe mer til ham. 

Anonymkode: d406b...d80

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvis du drar på byen og tar med en fyr hjem etter én krangel med kjæresten, uten å faktisk avklare forholdsstatusen med han, høres det for meg ikke ut som du er mentalt klar / moden nok til å være i et forhold på dette tidspunktet. Det er helt normalt å krangle iblant i et forhold, og de aller fleste er innforstått med at dette ikke betyr at man har slått opp (fordi det er en annen form for prat). Kjæresten din var innforstått med dette. Kanskje bruke litt tid på selvutvikling på egenhånd før du går inn i et forhold?

Hei. Vi var ikke i ett forhold da dette skjedde. Han brukte 7 mnd på å spørre om å bli sammen. Jeg hadde ytret dette flere ganger, men jeg trodde han kom til å bruke meg på det tidspunktet ettersom at jeg hadde dårlige erfaringer tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dette sammensuriumet av ulike "definisjoner" på forhold og ta du klarer å rote med en annen fyr etter én krangel, forteller meg at du er veldig umoden og jeg hadde virkelig ikke vært interessert i å være i relasjon med noen på de premissene der. 

Beklager. Har fyren litt ryggrad så ser du aldri noe mer til ham. 

Anonymkode: d406b...d80

Jeg forstår at du tenker det. Den høsten hadde vi mye krangling og det gikk også ofte en måned mellom hver gang vi møttes. Det var en ganske så stor krangel der jeg hadde skrevet på melding «da er vi ferdige da», og den fikk jeg ikke svar på. Lett for meg å tro at vi var over da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ella1_2 skrev (1 minutt siden):

Hei. Vi var ikke i ett forhold da dette skjedde. Han brukte 7 mnd på å spørre om å bli sammen. Jeg hadde ytret dette flere ganger, men jeg trodde han kom til å bruke meg på det tidspunktet ettersom at jeg hadde dårlige erfaringer tidligere. 

Dere var ikke "i et forhold", men dere "var eksklusive". På papiret er det én og samme ting! Det holder ikke å lage unnskyldninger for deg selv og valgene dine: Det du BURDE ha gjort var å snakke med han du datet og avklart situasjonen, det kan forventes når man har valgt å "være eksklusiv". Du kan ikke skylde valgene dine på dårlige erfaringer eller at han brukte "lang tid" på å spørre (7 mnd er virkelig ikke lang tid), dette er noe DU må jobbe med på egenhånd og løse I DEG SELV før du "blir eksklusiv" eller "sammen" med noen. Du kan ikke ta med dine problemer inn i forhold med andre personer. Svaret ditt understreker bare enda mer at du på ingen måte er klar for å være i et forhold. Ta deg tid til å jobbe med deg selv og finn ut av ting!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Ella1_2 skrev (10 minutter siden):

Du sier jo at dere var eksklusive! Det er jo dette som betyr noe. Og du viser at du er ekstremt impulsiv (som kan være skadelig for et forhold) og du viser dårlig beslutningsevne ved å ta med en fyr hjem så raskt, uten å faktisk ha avklart at dere ikke var over. At du oppfattet dere som ferdig, betyr ingenting når han ikke var klar over dette.

Du virker svært emosjonelt umoden. 

Anonymkode: ca223...c23

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om han godtar det og har tilgitt deg er det bare å gå videre. Men helt ærlig, hadde han vært ordentlig forelsket og glad i deg ville han ha vært veldig såret nå. Om han ikke viser noe av dette så virker det ut som det er det samme for han? 

Jeg ville hvertfall vært veldig lei meg og såret om min kjæreste gjorde noe slikt mot meg. 

Anonymkode: 309ca...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du sier jo at dere var eksklusive! Det er jo dette som betyr noe. Og du viser at du er ekstremt impulsiv (som kan være skadelig for et forhold) og du viser dårlig beslutningsevne ved å ta med en fyr hjem så raskt, uten å faktisk ha avklart at dere ikke var over. At du oppfattet dere som ferdig, betyr ingenting når han ikke var klar over dette.

Du virker svært emosjonelt umoden. 

Ja, jeg er nok enig i det. Jeg er jo lei meg for at ting skjedde og jeg har fått delt det med han. Jeg har latt han bestemme om hvor vi skal i forholdet, og da har han ønsket å fortsette. Jeg sitter med selvsagt skyldfølelse og følt med veldig dårlig. 

jeg trengte bare å høre andres betraktninger, og det har jeg fått nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om han godtar det og har tilgitt deg er det bare å gå videre. Men helt ærlig, hadde han vært ordentlig forelsket og glad i deg ville han ha vært veldig såret nå. Om han ikke viser noe av dette så virker det ut som det er det samme for han? 

Jeg ville hvertfall vært veldig lei meg og såret om min kjæreste gjorde noe slikt mot meg. 

Anonymkode: 309ca...6cd

Ja, jeg og han har bestemt oss for å gå videre. Han synes det er veldig vondt og han fortalte at han forsto sammenhengen og hvorfor det kunne skje. Jeg tror han kjenner på følelsene av at han skulle være raskere med å spørre om å bli kjærester. Det nærmet seg ni måneder med å være esklusive og en måned med dating. Ikke rart jeg var helt fra meg og tenkte at jeg skulle bli brukt..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ella1_2 skrev (8 minutter siden):

Ja, jeg og han har bestemt oss for å gå videre. Han synes det er veldig vondt og han fortalte at han forsto sammenhengen og hvorfor det kunne skje. Jeg tror han kjenner på følelsene av at han skulle være raskere med å spørre om å bli kjærester. Det nærmet seg ni måneder med å være esklusive og en måned med dating. Ikke rart jeg var helt fra meg og tenkte at jeg skulle bli brukt..

Men hjelpe meg, du fortsetter jo bare å lage unnskyldninger for deg selv for å rettferdiggjøre handlingene dine! Med andre ord gjør du det motsatte av selvutvikling😅 JO, det er rart at du automatisk var fra deg og tenkte at du skulle bli brukt! Her er det dine usikkerheter som er problemet, ikke mannens handlinger. Man kan gå i årevis og føle seg helt trygg og sikker i en relasjon til en annen person, uten at de har spurt om å "være sammen". Her handler alt om at du ikke har jobbet deg gjennom tidligere erfaringer og usikkerheter som tas med inn i nye relasjoner. Derfor er du ikke moden nok til å forholde deg til en annen person i et forhold. Det kommer bare til å bli problemer ut av det, som går ut over mannne. Les gjennom alt du har skrevet til nå, så kanskje du ser det selv 🙂

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Men hjelpe meg, du fortsetter jo bare å lage unnskyldninger for deg selv for å rettferdiggjøre handlingene dine! Med andre ord gjør du det motsatte av selvutvikling😅 JO, det er rart at du automatisk var fra deg og tenkte at du skulle bli brukt! Her er det dine usikkerheter som er problemet, ikke mannens handlinger. Man kan gå i årevis og føle seg helt trygg og sikker i en relasjon til en annen person, uten at de har spurt om å "være sammen". Her handler alt om at du ikke har jobbet deg gjennom tidligere erfaringer og usikkerheter som tas med inn i nye relasjoner. Derfor er du ikke moden nok til å forholde deg til en annen person i et forhold. Det kommer bare til å bli problemer ut av det, som går ut over mannne. Les gjennom alt du har skrevet til nå, så kanskje du ser det selv 🙂

Dette!!!

Ts, hvis du er oppriktig om å ønske å forbedre deg for å bli en god og trygg partner, så må du utvikle din emosjonelle modenhet.... Selv i ditt sneeste svar, viser du stor mangel på dette. 

Anbefaler deg å lese boken Adult children of emotionally immature parents. Den boken alene vil kunne hjelpe deg milesvis på vei. Den er på engelsk, men veldig lettlest. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette!!!

Ts, hvis du er oppriktig om å ønske å forbedre deg for å bli en god og trygg partner, så må du utvikle din emosjonelle modenhet.... Selv i ditt sneeste svar, viser du stor mangel på dette. 

Anbefaler deg å lese boken Adult children of emotionally immature parents. Den boken alene vil kunne hjelpe deg milesvis på vei. Den er på engelsk, men veldig lettlest. 

Hei, takk for tips. Jeg skjønner at jeg har dritet meg ut. Han har sagt at hvis dette hadde skjedd i ett forhold, så hadde det vært uaktuelt å fortsette. Noe jeg er absolutt enig i. Han har sagt at han ikke gir opp på oss, da dette skjedde før vi ble sammen, men selvsagt så er han jo såret. Jeg har sagt at jeg skal være med på å bygge opp tilliten og han har sagt at det vil ordne seg. Jeg tenker rett og slett at jeg må stole på det han sier, at han vil fortsette og gi det en sjanse. 
 Jeg har også spurt om vi skal bryte forholdet og «ta det på nytt», for at vi skal starte på nytt. Det har ikke han lyst til, men jeg får se om det er noe som trengs. 

jeg ser at jeg unnskylder meg, men jeg tror nok ingen av dere var i denne situasjonen. Så det er vanskelig for dere å se hva man tenkte da dette skjedde. Takk for tips. 

ha en fin dag videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Ella1_2 skrev (20 minutter siden):

Hei, takk for tips. Jeg skjønner at jeg har dritet meg ut. Han har sagt at hvis dette hadde skjedd i ett forhold, så hadde det vært uaktuelt å fortsette. Noe jeg er absolutt enig i. Han har sagt at han ikke gir opp på oss, da dette skjedde før vi ble sammen, men selvsagt så er han jo såret. Jeg har sagt at jeg skal være med på å bygge opp tilliten og han har sagt at det vil ordne seg. Jeg tenker rett og slett at jeg må stole på det han sier, at han vil fortsette og gi det en sjanse. 
 Jeg har også spurt om vi skal bryte forholdet og «ta det på nytt», for at vi skal starte på nytt. Det har ikke han lyst til, men jeg får se om det er noe som trengs. 

jeg ser at jeg unnskylder meg, men jeg tror nok ingen av dere var i denne situasjonen. Så det er vanskelig for dere å se hva man tenkte da dette skjedde. Takk for tips. 

ha en fin dag videre. 

Nei, det er ikke vanskelig for oss å se hva som skjedde, det forstår vi. 

Og jada, du sier unnskyld, men du tar ikke fullstendig ansvar likevel - for du forsvarligjør det jo flere ganger i denne tråden, og du har helt feil fokus. 

Du viser, som sagt, flere tegn på emosjonell umodenheten. Ikke kun mtp. Valget du tok, men hvordan du ordlegger deg her i tråden- med andre ord i nåtid. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter ikke mange forhold med litt overlapping, prøving og feiling før noe er definert? At det ofte er flere beilere når man først er åpen for det?

Om man har prata om det og det er ok (alternativt ikke sagt noe og kan leve med det) så er det vel bare å se fremover. Og går det ikke, ja da går det ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig umodent av deg å fortelle det. Hva godt skulle det føre til?

Du søker syndsforlatelse ved å fordele byrden av dårlig samvittighet. No go i min bok.

Hadde kjæresten min klinet med en annen (som aldri ville skjedd) hadde jeg forventet at han holdt munn.

Anonymkode: 88851...d6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Veldig umodent av deg å fortelle det. Hva godt skulle det føre til?

Du søker syndsforlatelse ved å fordele byrden av dårlig samvittighet. No go i min bok.

Hadde kjæresten min klinet med en annen (som aldri ville skjedd) hadde jeg forventet at han holdt munn.

Anonymkode: 88851...d6d

Den er god. Grunnen til at jeg sa det var for at jeg vil ha ett 100% ærlig forhold. 

Takk for at du skriver at jeg er umoden da, det skal jeg ta med meg videre ;) 

så skal jeg jobbe med det. Lol, hade bra. At du ikke makter å se nyanser er veldig hysterisk. Prøv å lage deg en fin dag da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tekumseh79 skrev (23 minutter siden):

Starter ikke mange forhold med litt overlapping, prøving og feiling før noe er definert? At det ofte er flere beilere når man først er åpen for det?

Om man har prata om det og det er ok (alternativt ikke sagt noe og kan leve med det) så er det vel bare å se fremover. Og går det ikke, ja da går det ikke.

Jo, det stemmer. Ja, jeg skal se fremover og ikke tenke så mye på fortiden. Han har sagt at dette ordner seg og at han forstår hvorfor ting skjedde. Er heldig med han. Så skal jeg passe på å bygge opp tilliten hans til meg.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, se fremover og glem det tullet der.

Enig med den over her som sier du ikke burde fortalt. Sånt surr kan skje når det skal gå år og dag med å nesten være sammen men ikke sammen, kjenner meg godt igjen i frustrasjonene! Så analyser deg selv med både kritisk blikk og masse medfølelse, prøv å lære noe av prosessen men først og fremst se framover med kjæresten og la dette være fortid. Er mitt råd.

Alle de fordømmende folka her kan ta seg en bolle, ingen er perfekte og det er ingen grunn til å la en liten feil henge over seg for alltid. 

Anonymkode: 6b6fb...bda

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Selv i ditt seneste svar, viser du stor mangel på dette. 

Som vi alle vet, pleier mennesker gå gjennom en stor modningsprosess for hvert nye innlegg de skriver på kvinneguiden 😝

Fra spøk til alvor, tror de som angriper den manglende modenheten her, har rett. For en suppe, tenkte jeg. Hold deg unna menn en stund, til du vet hva du vil med de, og vet hvordan du gjør det. 

Anonymkode: 0f4cf...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...