AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #241 Del Skrevet 15 timer siden Sykkelkopp skrev (2 minutter siden): Jeg vet ikke hvor dette punktet skal gå. Men det burde gradvis reduseres. Noen med 5 million i formue kunne kanskje fått 70%. Noen med 30 million 0%. (ikke veldig bestemt på tallene, bare valgte noen. Gidder ikke å krangle på beløpet) Og med formue mener jeg slik skatteetaten regner den. Dvs primærbolig teller 25% Det er jeg enig i. Men de fleste med uføre har ingen millioner på den måten. Det er få i verden generelt som er rike som det. Anonymkode: c07dc...081 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #242 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det spørs. Leiemarkedet er alsvolig til tider, leie er alvorlig spesielt med felleskostnader som har renter og det, hvor noen kaster syke summer rett ut ruta hver måndet. For å ha et greit lån må man ha grei egenskapital, så ja da må man ha en grei sum. Men alle får ikke den av uføren i segselv, men kanskje at de arver av noen besteforeldre eller får hjelp av foreldre, eller jobbet først. Hos meg betaler jeg bare 7000 eløer lognende i lån, men med andre summer så blir det jo mer til sammen og utjør sikkert det samme som om jeg skulle ha leid hvor jeg bor å det er akkurat nå 11- 12 000 kr. Eller kanskje det er 14. Det er skummelt at mange ikke tjener selv om de e har jobb, nok til å kjøpe hus og noen ganger ikke til å leie heller. Alt blir dyrere. Men jeg syns ikke noen skal være slem. Jeg vet jeg er proviligert som får hjelp, hadde sinkert ikke bodd på gata uten, men kanskje bodd hjemme om jeg var heldig. Kanskje gata, er litt usikker trengte jo ikke å oppleve den virkeligheten. Skal ut av uføre igjen og hoøder på med rehabilitering av min sykdom. Anonymkode: c07dc...081 Unskyld for skrivefeil, er så rask. Anonymkode: c07dc...081 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #243 Del Skrevet 15 timer siden Sykkelkopp skrev (7 minutter siden): Forskjellen er at om du er deleier så eier du ikke boligen og det ville vært idiotisk om samfunnet skulle betale for at du skal få eie mer og mer av et hus. Jeg har vært veldig klar på at det ikke er eiendom som skal bli tatt fra noen, men heller utbetalt trygd som skal reduseres. Var det hjernerelaterte grunner til at du ble ufør? Ja, det var hjernerealterte grunner til at jeg ble ufør. visste du at meste er hjernerelatert , selv nærsynthet er en hjerneskade. ok, så hvis en ufør arver feks et hus, ønsker du at vedkommende skal få nytt vedtak med lavere utregning? Hvordan regner du pensjonspoeng da, får man pensjonspoeng på formue ? Hva om den uføre jobber litt, blir det trekk i trygd eller planker? Gjelder dette alderspensjonister også med eiendom også ? Anonymkode: 9273b...37c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #244 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det spørs. Leiemarkedet er alsvolig til tider, leie er alvorlig spesielt med felleskostnader som har renter og det, hvor noen kaster syke summer rett ut ruta hver måndet. For å ha et greit lån må man ha grei egenskapital, så ja da må man ha en grei sum. Men alle får ikke den av uføren i segselv, men kanskje at de arver av noen besteforeldre eller får hjelp av foreldre, eller jobbet først. Hos meg betaler jeg bare 7000 eløer lognende i lån, men med andre summer så blir det jo mer til sammen og utjør sikkert det samme som om jeg skulle ha leid hvor jeg bor å det er akkurat nå 11- 12 000 kr. Eller kanskje det er 14. Det er skummelt at mange ikke tjener selv om de e har jobb, nok til å kjøpe hus og noen ganger ikke til å leie heller. Alt blir dyrere. Men jeg syns ikke noen skal være slem. Jeg vet jeg er proviligert som får hjelp, hadde sinkert ikke bodd på gata uten, men kanskje bodd hjemme om jeg var heldig. Kanskje gata, er litt usikker trengte jo ikke å oppleve den virkeligheten. Skal ut av uføre igjen og hoøder på med rehabilitering av min sykdom. Anonymkode: c07dc...081 Jeg synes det er dritkjipt at det er så vanskelig boligmarked nå. Både leie og eie. jeg har absolutt ingen « skam « over og ha god råd som ufør, men jeg klapper meg ikke på skulderen over hvor flink jeg var i forhold til « ungdommen nå til dags « heller. Jeg hadde slitt mye mer med og kjøpe bolig i dag. Allikevel.. jeg jobbet dobbelt for og få det til , og jeg visste jo hele veien at med min sykdom var det få som klarerer og stå i jobb til pensjonsalder. Fordi jeg ikke fikk tegnet forsikring grunnet sykdom ble bolig liksom « min forsikring «. I tillegg til forsikringen vi alle har som skattebetalere og medlem av folketrygden. tanken på at jeg skulle få en dårligere utregning av trygden fordi jeg har bolig høres rart ut. Hadde det vært sånn, så hadde jeg jo ikke hatt bolig, men brukt pengene mine på andre ting for og være ærlig. Det er en veldig kommunistisk tankegang. føler ikke på skam over og ha grei økonomi som ufør, MEN er lei meg over hvor mye vanskeligere det er for unge og etablere seg i dag. Håper ting blir bedre for deg. Anonymkode: 9273b...37c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sykkelkopp Skrevet 15 timer siden #245 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): ok, så hvis en ufør arver feks et hus, ønsker du at vedkommende skal få nytt vedtak med lavere utregning? Ja, med 12 mnd utsettelser i tilfeller man passerer f.eks 5 million i formue. Så man får tid til å selge den arvede boligen eller den forrige boligen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sykkelkopp Skrevet 15 timer siden #246 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg synes det er dritkjipt at det er så vanskelig boligmarked nå. Både leie og eie. jeg har absolutt ingen « skam « over og ha god råd som ufør, men jeg klapper meg ikke på skulderen over hvor flink jeg var i forhold til « ungdommen nå til dags « heller. Jeg hadde slitt mye mer med og kjøpe bolig i dag. Allikevel.. jeg jobbet dobbelt for og få det til , og jeg visste jo hele veien at med min sykdom var det få som klarerer og stå i jobb til pensjonsalder. Fordi jeg ikke fikk tegnet forsikring grunnet sykdom ble bolig liksom « min forsikring «. I tillegg til forsikringen vi alle har som skattebetalere og medlem av folketrygden. tanken på at jeg skulle få en dårligere utregning av trygden fordi jeg har bolig høres rart ut. Hadde det vært sånn, så hadde jeg jo ikke hatt bolig, men brukt pengene mine på andre ting for og være ærlig. Det er en veldig kommunistisk tankegang. føler ikke på skam over og ha grei økonomi som ufør, MEN er lei meg over hvor mye vanskeligere det er for unge og etablere seg i dag. Håper ting blir bedre for deg. Anonymkode: 9273b...37c Hva mener du med jobbet dobbelt, hadde du to jobber? Hva slags jobber? Vil minne om at primærbolig teller kun 25% på formue. Hva slags villa er det du bor i? En bolig på 10 millioner er verdt 2,5 millioner skattemessig. Da må du ha 2,5mill på bank for å komme opp i foreslått punkt for reduksjon i bolig. Hvis du ikke hadde pengene i bolig hadde jo uttellingen vært 4 ganger så høy. Så jeg vet ikke hvorfor du mener at du skulle få lavere trygd pga bolig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #247 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg synes det er dritkjipt at det er så vanskelig boligmarked nå. Både leie og eie. jeg har absolutt ingen « skam « over og ha god råd som ufør, men jeg klapper meg ikke på skulderen over hvor flink jeg var i forhold til « ungdommen nå til dags « heller. Jeg hadde slitt mye mer med og kjøpe bolig i dag. Allikevel.. jeg jobbet dobbelt for og få det til , og jeg visste jo hele veien at med min sykdom var det få som klarerer og stå i jobb til pensjonsalder. Fordi jeg ikke fikk tegnet forsikring grunnet sykdom ble bolig liksom « min forsikring «. I tillegg til forsikringen vi alle har som skattebetalere og medlem av folketrygden. tanken på at jeg skulle få en dårligere utregning av trygden fordi jeg har bolig høres rart ut. Hadde det vært sånn, så hadde jeg jo ikke hatt bolig, men brukt pengene mine på andre ting for og være ærlig. Det er en veldig kommunistisk tankegang. føler ikke på skam over og ha grei økonomi som ufør, MEN er lei meg over hvor mye vanskeligere det er for unge og etablere seg i dag. Håper ting blir bedre for deg. Anonymkode: 9273b...37c Ja det er synd det skal være sånn. Syns regjeringen bør ha regler for bolig markedet så det er tilnærmet dem som skal bo der og ikke fyker i alle vindens retninger ifølge dem som ønsker å tjene seg steinrike uansett hva. Takk takk 😊 Å fint å høre det går bra med deg, flott når ting går. Anonymkode: c07dc...081 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #248 Del Skrevet 15 timer siden Uføre kan vel date andre uføre. Også kan feite date andre feite, feminister kan date andre feminister, transer kan date andre transer, folk med downs kan data endre folk med downs, muslimer kan date andre muslimer, lave kan date andre lave, høye kan date andre høye, rosabloggere og deres lesere kan date andre med hjerneskade, og vestkantgutter kan date andre folk med narsissistisk personlighets forstyrrelse. Anonymkode: ef449...661 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #249 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Uføre kan vel date andre uføre. Også kan feite date andre feite, feminister kan date andre feminister, transer kan date andre transer, folk med downs kan data endre folk med downs, muslimer kan date andre muslimer, lave kan date andre lave, høye kan date andre høye, rosabloggere og deres lesere kan date andre med hjerneskade, og vestkantgutter kan date andre folk med narsissistisk personlighets forstyrrelse. Anonymkode: ef449...661 😂 Vi dater heldigvis de vi selv vil og uføre er helt klart en kategori mennesker jeg styrer unna. Anonymkode: b84d7...fc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #250 Del Skrevet 12 timer siden Sykkelkopp skrev (3 timer siden): Hva mener du med jobbet dobbelt, hadde du to jobber? Hva slags jobber? Vil minne om at primærbolig teller kun 25% på formue. Hva slags villa er det du bor i? En bolig på 10 millioner er verdt 2,5 millioner skattemessig. Da må du ha 2,5mill på bank for å komme opp i foreslått punkt for reduksjon i bolig. Hvis du ikke hadde pengene i bolig hadde jo uttellingen vært 4 ganger så høy. Så jeg vet ikke hvorfor du mener at du skulle få lavere trygd pga bolig. Ja, jeg hadde 2 jobber i 7 år. Det er lenge siden da, men når jeg var ung og skulle kjøpe og betale ned på bolig. Kjøpte i 1998. jeg bor ikke i noen villa. Jeg bor i Oslo, får ikke no villa her for 10 mill. Forslaget ditt kom etter min kommentar til deg, og nå siterer du meg på svaret til en annen? Poenget var vel at du ville at min uføretrygd skulle justeres fordi jeg hadde god råd og nedbetalt bolig? nei, jeg mener ikke at jeg skal få lavere trygd, men du mente jo det for noen kommentarer siden. jeg har også hytte og utleiebolig i min formue nå som kom med arv, men hovedgrunnen til at jeg har bedre råd som ufør enn når jeg jobbet kommer jo ikke av formue egentlig, men av lite utgifter og en ekstra inntekt. Anonymkode: 9273b...37c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #251 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Uføre kan vel date andre uføre. Også kan feite date andre feite, feminister kan date andre feminister, transer kan date andre transer, folk med downs kan data endre folk med downs, muslimer kan date andre muslimer, lave kan date andre lave, høye kan date andre høye, rosabloggere og deres lesere kan date andre med hjerneskade, og vestkantgutter kan date andre folk med narsissistisk personlighets forstyrrelse. Anonymkode: ef449...661 Ryddig. Det er myte som heter at motsetninger tiltrekker hverandre, for meg går grensen når noen med rødt hår ikke dater andre med rødt hår. Anonymkode: 9273b...37c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #252 Del Skrevet 12 timer siden kommer ann på hvorfor hun er det og hvor mye du vil satse på det forholdet Anonymkode: 15dc4...3a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #253 Del Skrevet 12 timer siden Sykkelkopp skrev (3 timer siden): Ja, med 12 mnd utsettelser i tilfeller man passerer f.eks 5 million i formue. Så man får tid til å selge den arvede boligen eller den forrige boligen Så.. ikke jobb og tjen deg opp pensjonspoeng, ikke invester penger i bolig. Pass på tilfellet arv,da kan du miste pensjonsopptjeningen din. det blir veldig kommunistisk, jeg hadde selvsagt festet/ reist/ drukket opp pengene om det og betale ned på boliglån ville føre til tap av pensjonspoeng i folketrygden. Hva hadde du gjort i et sånt samfunn? Anonymkode: 9273b...37c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coachshinny Skrevet 12 timer siden #254 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (På 6.5.2025 den 12.41): Jeg er ufør og har svært sterk økonomi. Bare slenger det inn der de de fordomsfulle idiotene som ikke skjønnet at enhver situasjon er individuell🤷🏼♀️ Anonymkode: d1466...68e Enig med deg❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #255 Del Skrevet 12 timer siden Ikke noe problem hvis hun var billig i drift. Men om hun var en luksusfellekandidat av en ødeland som ødslet penger på unødvendigheter og gikk i minus hver måned. Nei, takk. Anonymkode: 25142...48d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #256 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ryddig. Det er myte som heter at motsetninger tiltrekker hverandre, for meg går grensen når noen med rødt hår ikke dater andre med rødt hår. Anonymkode: 9273b...37c Har aldri datet noen med rødt hår. Anonymkode: c07dc...081 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr&Ro Skrevet 11 timer siden #257 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (På 6.5.2025 den 13.19): Skulle ønske jeg kunne jobbe mer med da mister jeg mye av trygden Hahaha🤣🤣 Ja der kom det! Du kan virkelig jobbe mere, men da taper du gratispengene dine😂 Fy flate hvor Norge trenger en gjennomgang av trygdeordningene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #258 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ryddig. Det er myte som heter at motsetninger tiltrekker hverandre, for meg går grensen når noen med rødt hår ikke dater andre med rødt hår. Anonymkode: 9273b...37c Enig. Man dater ikke noen som ikke innehar en skjel slik som gingers. Anonymkode: ef449...661 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 minutter siden #259 Del Skrevet 18 minutter siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Enig. Man dater ikke noen som ikke innehar en skjel slik som gingers. Anonymkode: ef449...661 En what? Hva er det du prøver å stave her? Og hva er relevansen i denne diskusjonen? Anonymkode: 6a201...48a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sykkelkopp Skrevet 9 minutter siden #260 Del Skrevet 9 minutter siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ja, jeg hadde 2 jobber i 7 år. Det er lenge siden da, men når jeg var ung og skulle kjøpe og betale ned på bolig. Kjøpte i 1998. jeg bor ikke i noen villa. Jeg bor i Oslo, får ikke no villa her for 10 mill. Forslaget ditt kom etter min kommentar til deg, og nå siterer du meg på svaret til en annen? Poenget var vel at du ville at min uføretrygd skulle justeres fordi jeg hadde god råd og nedbetalt bolig? nei, jeg mener ikke at jeg skal få lavere trygd, men du mente jo det for noen kommentarer siden. jeg har også hytte og utleiebolig i min formue nå som kom med arv, men hovedgrunnen til at jeg har bedre råd som ufør enn når jeg jobbet kommer jo ikke av formue egentlig, men av lite utgifter og en ekstra inntekt. Anonymkode: 9273b...37c Med inntekter fra utleie PLUSS hytte mener jeg at det er innenfor å redusere hvor stor byrde du utgjør for samfunnet ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå