Gå til innhold

Menn hvilken kvaliteter ser du etter i en dame du dater?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er viktig for deg? 

Anonymkode: 2108c...aea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Emosjonell tilgjengelighet. En som er åpen og ærlig på hva hun føler, hennes intensjoner osv. En som ikke spiller spill, manipulerer, spiller på sjalusi for å forsterke tiltrekningen. Jeg er godt voksen og lei sånt. 

En som klarer samspillet uten at det går på stoltheten løs. Jeg holder opp dører, spanderer den kaffen, kommer og sier jeg har ordnet alt og vil ha henne med til Stockholm på konsert en helg. Jeg lager vafler og tar med på tur i fjellet. En som bare er kul og blir med uten at det blir en konkurranse om å ha "styringa" . På samme måte elsker jeg når kjæresten min tilsvarende finner på ting for oss. Da er jeg med på leken. 

En som av og til bare liker å ligge i armkroken min under et pledd og gjøre ingenting. 

En som ringer meg (eller tekster) for å dele noe fint som har skjedd i livet hennes. Eller trist. Deler utfordringer slik at vi kan løse dem sammen. 

En som flørter over bordet (eller under) når vi er ute og spiser. 

En som av og til bryter regler og mønstre og er litt gæærn. 

En som først og fremst er et ålreit menneske, er seg selv og er emosjonelt tilgjengelig nok til at vi kan nyte livet sammen. 

Med andre ord, en som ikke finnes 🤷

M54

Anonymkode: 96e86...407

• Liker 3
  • Hjerte 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Emosjonell tilgjengelighet. En som er åpen og ærlig på hva hun føler, hennes intensjoner osv. En som ikke spiller spill, manipulerer, spiller på sjalusi for å forsterke tiltrekningen. Jeg er godt voksen og lei sånt. 

En som klarer samspillet uten at det går på stoltheten løs. Jeg holder opp dører, spanderer den kaffen, kommer og sier jeg har ordnet alt og vil ha henne med til Stockholm på konsert en helg. Jeg lager vafler og tar med på tur i fjellet. En som bare er kul og blir med uten at det blir en konkurranse om å ha "styringa" . På samme måte elsker jeg når kjæresten min tilsvarende finner på ting for oss. Da er jeg med på leken. 

En som av og til bare liker å ligge i armkroken min under et pledd og gjøre ingenting. 

En som ringer meg (eller tekster) for å dele noe fint som har skjedd i livet hennes. Eller trist. Deler utfordringer slik at vi kan løse dem sammen. 

En som først og fremst er et ålreit menneske, er seg selv og er emosjonelt tilgjengelig nok til at vi kan nyte livet sammen. 

M54

De finnes 😉 

Anonymkode: 02145...eb5

• Liker 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Dette er egentlig et bortkastet spørsmål. Du trenger å finne en mann som liker deg akkurat som du er. Man kan ikke tilpasse seg hva man tror menn ser etter. Å prøve å være noen annen enn den man er vil bare føre til brudd når den egentlige deg kommer for dagen, eller du blir sittende med en mann som er helt feil for deg. Og tro meg, det ønsker du ikke.

Anonymkode: cf264...2ad

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg savner mest, og det jeg ser etter på date er åpenhet. Har så lyst å møte en dame som er trygg på seg selv nok til å stille alle de spørsmål hun synes er viktig - jo vanskeligere jo bedre. Dette viser meg bedre enn noe annet hva som er viktig for henne. Og at hun tåler alle mine spørsmål og vil svare på dem, det som er viktig for meg. Dette viser meg hvor autentisk og fri jeg kan være rundt henne. Jeg er rar og har mine sider som ikke er for alle, og det har også alle andre. Det er disse jeg er interessert i - ikke å se hvor «normal» alle og enhver er i stand til å være.
Å ha det gøy sammen er sjeldent en utfordring - men den dybden savner jeg veldig. 

Anonymkode: 478b7...b2e

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

M54

Mannen jeg er sammen med er hel ved og har de positive sidene du beskriver. Så håper jeg at jeg fyller beskrivelsen for han også. Ikke gi opp håpet

Anonymkode: 822b1...811

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

M54

Selvfølgelig finnes det sånne damer 😊 Jeg er en av dem, men jeg har allerede funnet min drømmemann 🥰 Eller dater en kjempefin fyr da, som jeg er veldig glad i 😊

Så ikke gi opp, en dag finner du drømmedama du også 😊 

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det jeg savner mest, og det jeg ser etter på date er åpenhet. Har så lyst å møte en dame som er trygg på seg selv nok til å stille alle de spørsmål hun synes er viktig - jo vanskeligere jo bedre. Dette viser meg bedre enn noe annet hva som er viktig for henne. Og at hun tåler alle mine spørsmål og vil svare på dem, det som er viktig for meg. Dette viser meg hvor autentisk og fri jeg kan være rundt henne. Jeg er rar og har mine sider som ikke er for alle, og det har også alle andre. Det er disse jeg er interessert i - ikke å se hvor «normal» alle og enhver er i stand til å være.
Å ha det gøy sammen er sjeldent en utfordring - men den dybden savner jeg veldig. 

Spørr du? 

Ikke relatert til dating, men er selv i en bli kjennt setting og selv om jeg er glsd i å bli kjennt med folk er det noen ganger utrolig vanskelig å få hjulene til å rulle. Så hvordan hjelper du til? Syns dere det bestandig er lett med å bli kjennt? 

Anonymkode: c9403...cc6

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

M54

Joda, de damene fins de😉

• Liker 1
Skrevet

Det viktigste for min del er at vi ser hverandre for den vi er og elsker den andre for den de er personen.

Det gjør at man kan prate sammen, ha det morsomt sammen, være et godt lag og ha masse tilfelles (som verdier, referanser, mål og interesser).

• Liker 2
Skrevet

1. Ærlighet

2. Tilgjengelighet

3. Emosjonell stabil

4. God mot dyr

5. Pene føtter

Skrevet

Evne til kommunikasjon. De fleste damer klager over at mannen ikke kommuniserer, men da mener de "snakker ikke om akkurat det de vil høre når mannen er sliten og bare trenger litt stillhet", ikke kommunisering. De evner ikke å kommunisere. Kommunisering handler om tydelig formidling av hensikt og ønsker. Dvs, ikke kjeft på fyren for å ikke ha tatt ut søppelbøtten om grunnen til at du er sint er at du ikke føler du kan stole på at han gjør det han sier han skal gjøre.

Si den faktiske grunnen til at du er opprørt. Ikke si "det burde du vite". Ikke si "alt er fint", og så straff mannen for noe du nekter å fortelle ham om. Ikke vær passiv aggressiv.

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Viktigste er at hun ikke er en heks. 

Anonymkode: 293c0...efe

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Ærlig, åpen, jordnær.

Heller ei med farge under neglene enn at de er malt på, ei som ønsker et hjem og ikke et palass, ei som ikke går rundt grøten, min type humor. Å ha bagasje er normalt, men helst ikke ha klippekort på dps. 
Og, hun må ikke være religiøs.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Viktigste er at hun ikke er en heks. 

Hvordan er hekser da?

Anonymkode: d5c9b...0f2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan er hekser da?

Anonymkode: d5c9b...0f2

Som kjefter og smeller for ingenting. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.5.2025 den 9.56):

Enkelte spørsmål er invaderende, for eksempel spørsmål om seksuelle preferanser på første date, eller spørsmål om traumer i fortiden den første uken. Spørsmål om antall sexpartnere og detaljer fra tidligere sexliv bør utgå.

Anonymkode: 4027f...27b

• Liker 3
Skrevet
Sykkelkopp skrev (2 timer siden):

Evne til kommunikasjon. De fleste damer klager over at mannen ikke kommuniserer, men da mener de "snakker ikke om akkurat det de vil høre når mannen er sliten og bare trenger litt stillhet", ikke kommunisering. De evner ikke å kommunisere. Kommunisering handler om tydelig formidling av hensikt og ønsker. Dvs, ikke kjeft på fyren for å ikke ha tatt ut søppelbøtten om grunnen til at du er sint er at du ikke føler du kan stole på at han gjør det han sier han skal gjøre.

Si den faktiske grunnen til at du er opprørt. Ikke si "det burde du vite". Ikke si "alt er fint", og så straff mannen for noe du nekter å fortelle ham om. Ikke vær passiv aggressiv.

Jeg er faktisk helt enig i det du skriver her om tydelig formidling av hensikt og ønsker, men jeg er ikke helt sikker på om menn er flinkere til dette enn kvinner på gruppenivå. I eksempelet som du beskriver, må man f.eks. da forvente at mannen kommuniserer tydelig at han er sliten og ikke ønsker å snakke akkurat nå. 

Personlig savner jeg f.eks. småpraten over middagsbordet, men har akseptert at samboer trenger å roe ned hodet etter en hektisk arbeidsdag og foretrekker å spise middag foran TV`n. 

Skrevet

- Står støtt i seg selv
- Fokus på en sunn livsstil, dvs trener jevnlig og har et sunt kosthold
- Glad i mat og drikke og spiser alt(ikke en som pirker i maten)
- Som har passion/lidenskap for noe
- Som står godt i jobben og har utdanning/karriere
- Søtt smil
- Og som deler mitt kjærligjetsspråk

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Enkelte spørsmål er invaderende, for eksempel spørsmål om seksuelle preferanser på første date, eller spørsmål om traumer i fortiden den første uken. Spørsmål om antall sexpartnere og detaljer fra tidligere sexliv bør utgå.

Anonymkode: 4027f...27b

Foruten om det er noen som forventer å ha sex fort. Noen har det jo første date allerede. 

For å være ærlig hadde jeg ville hatt den praten fort, siden det gir svar på en del svært viktige ting som er greit vite før man blir glad i noen. Men må ikke være første date. Men så har ikke jeg sex fort heller. 

Vil du ikke vite om den du dater har vært voldelig, ikke bryr seg spesielt mye om samtykke, har begått det som teknisk sett er overgrep selv om de sikkert ikke selv ser det på den måte, har vært utro, ikke kan leve uten noe som er nei for deg, har kjøpt. Noen ganger er det til vårt beste å vite det aller nærmeste, men spørs om du har skjelleter i skapet du selv ikke ønsker skal velte hans interesse. Men passer man ikke sammen, er det ikke best å bare rive av plasteret og gå videre istede for å få noen man ikke egentlig vil like uansett? Å om han er typennsom vil du skal fortelle han stillingene du liker i detalje fordi han er en pervo type, da er det fint om han gjør så du får vite der og da at au, dette er feil. Du må ikke svare, du kan bruke det til å lese han.

Anonymkode: c9403...cc6

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...