Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
seigostepop skrev (9 timer siden):

Likte Dindas hems veldig godt, men synes ikke de prioriterte uteområdet nok og det var vel der hammeren røk også. 

Min rangering:

1: grønt lag. Litt mørk hems, og det blir nok litt fullt der når de har oppe begge sengene på en gang, men veldig gode løsninger og mye oppbevaring. Hadde virkelig løftet uteområdet. Plassen ved solstolen var veldig uferdig, men veldig fin bruk av krukker ellers. 

2 - blått lag. De fikk hemsen til å se veldig stor ut! Lurt å kle selgegavlen med stoff. Desidert best hems, med tydelige soner og flere soveplasser. Lite gjort ute i forhold til de andre. Ville heller planta bjørka i bakken, den kommer ikke til å klare seg i den bøtta. 

3 - gult lag. Sommerlig hems, henger godt sammen med det de gjorde forrige uke. Nye, fine utemøbler. Synes de får til uttrykket mye bedre nå enn de første ukene. 

4 - rødt lag. Når dessverre ikke helt opp i dag. Lur løsning med hyller ved trappehullet. Måten de har "skjult" røret på likte jeg ikke, bøe nesten mer synlig slik enn å bare male det. Fine hjemmesnekra hyller. God idé med huske, men ikke helt godt gjennomført dessverre. 

Ganske enig med deg. Hemsen til gult lag er søt fargemessig, men å sette inn en svær hylle det eneste stedet på hemsen hvor det er mulig å stå oppreist er idiotisk. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Janzypants skrev (3 timer siden):

La merke til det samme...

Hvem da? La ikke merke til noe.. 🙈

Skrevet (endret)
Issey skrev (53 minutter siden):

Hvem da? La ikke merke til noe.. 🙈

Jeg legger det i spoiler i så fall.

SPOILERALERT (Ikke les videre om du ikke vil vite hvem som vinner i år) 

Spoiler

https://www.dagbladet.no/video/tok-sommerhytta-tatovering-husker-det-ikke/olhni9mc

I denne snutten så viser Marianne frem en liten hytte-tatovering hun har fått etter innspillingen var ferdig. I onsdagens episode, så sier Marianne til Vidar at de har en avtale om å tatovere en minihytte dersom de vinner hytta. Så diskuterer de litt frem og tilbake hvor den tatoveringen skal være på Vidar. 

Så jeg tror rett og slett at TV2 har driti på draget her, og spoilet noe de ikke visste at de spoilet. Man skal jaggu ha tunga rett i munnen som editor.. 

Hvis du ser fra ca 18:30 episode 47 på play

Endret av Janzypants
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Janzypants skrev (3 timer siden):

Skjul innhold

https://www.dagbladet.no/video/tok-sommerhytta-tatovering-husker-det-ikke/olhni9mc

I denne snutten så viser Marianne frem en liten hytte-tatovering hun har fått etter innspillingen var ferdig. I onsdagens episode, så sier Marianne til Vidar at de har en avtale om å tatovere en minihytte dersom de vinner hytta. Så diskuterer de litt frem og tilbake hvor den tatoveringen skal være på Vidar. 

Så jeg tror rett og slett at TV2 har driti på draget her, og spoilet noe de ikke visste at de spoilet. Man skal jaggu ha tunga rett i munnen som editor.. 

Spoiler

Satser på at siden de var innom tanken å tatovere hvis de vant, kanskje at de valgte å gjøre det likevel, som et minne. Alternativ forklaring jeg hvertfall gir meg selv slik at jeg kan beholde litt av spenningen. You never know. Gjør meg ikke mye om de vinner da, selv om ikke favoritt, men det er jo 90% av hele serien det å ikke vite hvem som vinner, både konkurransene underveis, ukesfinalene og ikke minst finalen.

Kopierte og kommenterte forrige, så ikke SE her heller.

Endret av Lawyam
Skrevet
Janzypants skrev (5 timer siden):

Skjul innhold

Det går vell ikke Ann å være så dom? 

• Liker 1
Skrevet
Minci skrev (21 timer siden):

Ble iallfall avslørt hvem som vinner hele greia i dag😖

Hvor da?

Skrevet
Babyface skrev (12 timer siden):

Ganske enig med deg. Hemsen til gult lag er søt fargemessig, men å sette inn en svær hylle det eneste stedet på hemsen hvor det er mulig å stå oppreist er idiotisk. 

Enig! Synes Dindas løsning med forheng var bedre. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Mollami skrev (4 timer siden):

Hvor da?

Endret av Minci
Skrevet

Jeg sliter litt med sittegruppen der skråtaket er, hos Marianne og Vidar, kan liksom ikke slenge deg bakover i sofaen. Syns den hytta er litt maskulin..

Mor og datter har dratt kreativiteten litt vel langt, veldig spesielt, litt lite funksjonelt. Håper de får en snekker med før ferdigstilling, der er det mye å rette opp.

Dinda kjører på, de får det fint, men de får det ikke koselig nok syns jeg, det bør det være på en hytte.

Frida og Thomas gjør det bedre for hver gang, det er til nå en sommerhytte jeg kunne tenkt meg. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Lawyam skrev (På 25.6.2025 den 5.04):
  Skjul innhold

Forstår vel sikkert avgjørelsen i dag, selv om hemsen virker litt overmøblert hos dem, og det er så mørkt.  Jeg liker virkelig heller ikke de rødfargene. De har jo også gjort endel i hagen nå. Det blir litt forstyrrende for meg at det er så hvitt ute og så kommer man inn i en mørk hule, krasjer litt., fordi man forventer vel ikke å gå inn i 'mørke' når man ser alt det hvite ute? Godt at de hadde bygget ut det knøttet av et bed de viste frem forrige uke, men hagen er virkelig ikke koselig. Alt er så stort, og nesten overdimensjonert. King Size. Jeg likte de sengene da, veldig godt - og må jo innrømme at de jo er flinke, og sikkert best på snekring, samt å tilby Dracula et sted å sove dagtid, uten at han må stresse rundt å lete etter hytte med kjeller eller drasse med seg en kiste om han får lyst å ferie langs svenskekysten....

Frida og Co har tatt seg opp enda et hakk, så jeg var noe usikker på om de ville vinne, slik dommerene skrøt, men også Dindas hems var jo mye bedre nå, men at de knapt hadde gjort noe ute, tror jeg nok ødela for dem når alle andre hadde gjort så mye mer enn å stelle blomstene som allerede var der.

Mor og datter var jo lett å forstå ikke var med i kampen denne uken, men det er jo koselig hos dem da, og de skal jo ha for kreativitet og det er jo kjekt at Lars ser fremgang. Den lampen der; den vil jeg ha!!!!

Da er det mulig jeg har et ukjent slektskap med Dracula, for jeg liker både møbleringen og fargen på hemsen til venneparet. De har smarte løsninger, masse oppbevaringsplass, sofaer som ser behagelige ut å sitte i og en lun koselig stemning.

Jeg synes det er positivt at de har beholdt litt plass i hagen til å kunne spille cricket eller hva du måtte ønske. Kjøkkenhage avdelingen er fin med store kasser og god plass til både trillebår og annet utstyr. Jeg liker også at de går for brostein fremfor store heller. Enig i at de kunne valgt en noe dusere farge på utemøbler og blomsterkasser.

Kjæresteparet er en god nummer to for meg. Liker skapet på hemsen, farger og materialvalg. Men skjønner ikke helt valget av sjeselong og den store hyllen midt i rommet, Med tanke på at stuen i hytta er minimal forsvinner jo muligheten til å bruke hemsen som et sosialt sted. Det var vel også en del av oppgaven å lage soveplass til fire på hemsen. Så da mangler de to.

De beige venninnene. Stilen deres treffer meg på ingen måte. For meg blir det nitrist og ukoselig. Disse lave møblene. Du sitter jo med knærne opp under haken. Madrassene på sofaene er veldig tynne. Ingen puter til myk ryggstøtte. Sengen var trykket helt inn under skråtaket. Som igjen må gi en klaustrofobisk følelse for den som måtte være så uheldig å få den soveplassen. Dårlig med oppbevaringsplass. De har vel bare skapet med de skjeve dørene? En  annen ting, hvorfor utsetter de ting til siste sekund gang på gang? Som å sette på disse skapdørene som endte opp på halv åtte, eller kjøleskapet som kom på plass ved hjelp av naboene like før bjellen ringte.

Mor og datter. Hva skal man si? Disse såkalte sofaer/senger. Veldig lave. Som med de beige venninnene, du sitter med knærne under haken. De virker også smale til bruk som seng. Det mangler vel også to soveplasser på hemsen. Pluss for morsom lampe.

• Liker 4
Gjest Lawyam
Skrevet
Miomino skrev (1 time siden):

Da er det mulig jeg har et ukjent slektskap med Dracula, for jeg liker både møbleringen og fargen på hemsen til venneparet. De har smarte løsninger, masse oppbevaringsplass, sofaer som ser behagelige ut å sitte i og en lun koselig stemning.

Jeg synes det er positivt at de har beholdt litt plass i hagen til å kunne spille cricket eller hva du måtte ønske. Kjøkkenhage avdelingen er fin med store kasser og god plass til både trillebår og annet utstyr. Jeg liker også at de går for brostein fremfor store heller. Enig i at de kunne valgt en noe dusere farge på utemøbler og blomsterkasser.

Kjæresteparet er en god nummer to for meg. Liker skapet på hemsen, farger og materialvalg. Men skjønner ikke helt valget av sjeselong og den store hyllen midt i rommet, Med tanke på at stuen i hytta er minimal forsvinner jo muligheten til å bruke hemsen som et sosialt sted. Det var vel også en del av oppgaven å lage soveplass til fire på hemsen. Så da mangler de to.

De beige venninnene. Stilen deres treffer meg på ingen måte. For meg blir det nitrist og ukoselig. Disse lave møblene. Du sitter jo med knærne opp under haken. Madrassene på sofaene er veldig tynne. Ingen puter til myk ryggstøtte. Sengen var trykket helt inn under skråtaket. Som igjen må gi en klaustrofobisk følelse for den som måtte være så uheldig å få den soveplassen. Dårlig med oppbevaringsplass. De har vel bare skapet med de skjeve dørene? En  annen ting, hvorfor utsetter de ting til siste sekund gang på gang? Som å sette på disse skapdørene som endte opp på halv åtte, eller kjøleskapet som kom på plass ved hjelp av naboene like før bjellen ringte.

Mor og datter. Hva skal man si? Disse såkalte sofaer/senger. Veldig lave. Som med de beige venninnene, du sitter med knærne under haken. De virker også smale til bruk som seng. Det mangler vel også to soveplasser på hemsen. Pluss for morsom lampe.

Liker det mørke jeg også, bare at det blir for trangt når det er så små rom. Skal pusse opp selv snart og det kommer å gå i mørkt (bare ikke rødt), kanskje jeg slår til med vill tapet her og der også og kanskje samne farger, men rommene er større og jeg bor ikke i en sommerhytte. Det de har gjort hadde passet mer på 'vinterhytta', da ville jeg heiet på dem faktisk! 

Skrevet

Det er ikke bestandig så vanskelig å gjette hvem som vil få ukas hammer.  Marianne og Vidar snakker mye om hvor lenge det er siden de fikk hammer sist - den havner hos dem.  Hemsen deres er nokså mørk, men jeg er så enig med Vidar når han sier han ønsker luft og plass i hagen.  

For øvrig synes jeg det ser skummelt ut på hemsen hos de to parene som ikke har laget rekkverk der.  Bare et hull rett ned i første etasje...

Mor og datter er i overkant kreative nå. Ei huske med vegg umiddelbart bak?  Jeg tror likevel de kan ha sjans på Ainas finalehammer, for det ser jo fikst ut, selv om det er lite funksjonelt.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...