Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som skriver at Aina har favoritter, hvilket par mener/tenker dere på da?

Jeg er enig i at hun ofte får favoritter, men synes hun virker begeistret for nye par fra hver uke denne sesongen.. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Sumarina skrev (10 timer siden):

Dere som skriver at Aina har favoritter, hvilket par mener/tenker dere på da?

Jeg er enig i at hun ofte får favoritter, men synes hun virker begeistret for nye par fra hver uke denne sesongen.. 

Jeg liker Aina jeg.

• Liker 2
Skrevet
Sen ve ben skrev (På 20.6.2025 den 7.30):

Ja, men da kan de bare kåre Dinda som vinnere? Slik høres det ut for meg når jeg leser ditt innlegg, så jeg er uenig med deg. 

Synes rett hytte vant, det var lyst, koselig og innbydende. 

Dinda hadde det bare fint ute, innrammet fint den jacuzzien, men det var det hele. Inne var det ikke så praktisk, det var fint, men kjedelig, kanskje fordi jeg ikke synes noe om japandi stil.

Liker heller ikke japansk stil. Det så ukomfortabel ut. 

• Liker 5
Gjest Lawyam
Skrevet
Sen ve ben skrev (8 timer siden):

Jeg liker Aina jeg.

Jeg også, synes hun har vokst på meg. 

Skrevet
Mollebolle skrev (På 19.6.2025 den 21.23):

Neste år er det Kathrine Moholt som leder Sommerhytta. Skulle vi dristet oss til å bytte ut Aina også, i samme slengen?

Synes Espen har gjort en strålende jobb etter Finn, så hvorfor ikke bytte ut "interiør-eksperten" også? Begynner å bli lei dama. Hun dømmer ikke på generelt grunnlag, men utifra personlig smak. Så disse stakkars parene kan være så gode de bare vil, men om det ikke passer Aina sin stil, så er de lost uansett.

Aina har da dempet seg betraktelig i forhold til tidligere sesonger!? I alle fall det vi får se. Ikke er det mas om puter/ tepper hele tiden heller, så lurer litt på om det er ‘ut’…?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Synes Aina er flink til å finne noe positivt med stilen til alle. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Kvalitet skrev (På 21.6.2025 den 9.34):

Hvem skulle Aina vært byttet ut med da? 

Det er veldig mange flinke interiør-designere i Norge og faktisk Sverige mtp at innspillingen foregår i Sverige (hvis det skulle fortsette). Hadde vært fint å hatt en som var litt mer objektiv og ikke dømte ut fra personlig smak, men som klarte så det store bildet.

Hva med Astrid Sætre, Jon Eliasson, Malin Persson? Til og med Tone Kroken kunne vært et friskt pust.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Astrid Sætren var interiørdommer i fjellhytta, syntes hun var et veldig friskt pust. Aina har ikke vært så fastlåst i år som tidligere år, før har det jo vært veldig enkelt å se hvem hun likte. Det har og vært ganske trist å se deltagere legge vekk egen stil for å prøve å tilfredsstille Aina. Hun er veldig glad i beige/brune toner, «stofflighet», daybed (ikke dagseng), og upraktiske løsninger 🙈 

Når det er sagt så er interiør en vanskelig gren å dømme i, smak er veldig individuelt og det er ikke like klare «regler» som man finner i snekring og planting. Det er veldig mye lettere å si at denne lista er for kort, denne planken er for tynn, eller at disse plantene trives ikke sammen eller har ikke samme behov. Å skulle insistere på at folk tar feil fordi de liker en tapet eller syns to farger er fine sammen, det er vanskelig. Alternativet er vel hvorvidt se holder seg til en viss stil, men selv der er det ikke nødvendigvis definert klart. Og stiler kan blandes.. 

Ta feks kjæresteparets uteplass, der de ikke hadde duk på bordet. Bordet og benkene var i forskjellig farge (forskjellig treverk? Forskjellig beis?). Da la Aina et pledd over bordet som stor duk. For meg var det et godt triks, det fungerte veldig bra. Men for andre kan det være helt feil, de ønsket å ha det som det var. Og hvordan kan Aina da påstå at det er feil? En del av det jeg har sett Aina gjøre på tv syns jeg er direkte stygt, og ikke minst upraktisk. Smak er personlig..

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Nå fremstår Vidar mer sympatisk, rett skal være rett. Fint å se at han kan smile og sette ord på at han liker vennskapet med Marianne. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Hjelpes så forutsigbar og irriterende Othilie er. "Jeg er sånn, jeg", hele tiden, og en barnslig fremtoning som hun nok synes er sjarmerende. Mulig det er bare meg som er sur og bitter, er i overgangsalderen 🤭

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
Soleil70 skrev (5 minutter siden):

Hjelpes så forutsigbar og irriterende Othilie er. "Jeg er sånn, jeg", hele tiden, og en barnslig fremtoning som hun nok synes er sjarmerende. Mulig det er bare meg som er sur og bitter, er i overgangsalderen 🤭

I dag: Å, nå blir jeg rørt, og peker på øynene sine. 5 ganger hittil (sånn cirka) i denne episoden 😡

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Og avbryter datteren sin stadig vekk, og håner henne også 🫣

• Liker 8
Skrevet
Soleil70 skrev (19 timer siden):

Kanskje jeg er sur og bitter også, uten å være i overgangsalderen, men jeg er helt enig med deg. Og når hun i tillegg både håner og tråkker på datteren sin, så er hun samlet sett veldig lite sjarmerende. Hjelper ikke akkurat at hun grynter når hun ler 😅

• Liker 8
Gjest Lawyam
Skrevet (endret)
Lunabelle skrev (33 minutter siden):

Kanskje jeg er sur og bitter også, uten å være i overgangsalderen, men jeg er helt enig med deg. Og når hun i tillegg både håner og tråkker på datteren sin, så er hun samlet sett veldig lite sjarmerende. Hjelper ikke akkurat at hun grynter når hun ler 😅

Vi ser ikke samme program, men å håne noen for latteren deres og påstå de grynter har ingenting med overgangsalder å gjøre, det har med manglende folkeskikk.

Endret av Lawyam
Gjest Lawyam
Skrevet
Spoiler

Forstår vel sikkert avgjørelsen i dag, selv om hemsen virker litt overmøblert hos dem, og det er så mørkt.  Jeg liker virkelig heller ikke de rødfargene. De har jo også gjort endel i hagen nå. Det blir litt forstyrrende for meg at det er så hvitt ute og så kommer man inn i en mørk hule, krasjer litt., fordi man forventer vel ikke å gå inn i 'mørke' når man ser alt det hvite ute? Godt at de hadde bygget ut det knøttet av et bed de viste frem forrige uke, men hagen er virkelig ikke koselig. Alt er så stort, og nesten overdimensjonert. King Size. Jeg likte de sengene da, veldig godt - og må jo innrømme at de jo er flinke, og sikkert best på snekring, samt å tilby Dracula et sted å sove dagtid, uten at han må stresse rundt å lete etter hytte med kjeller eller drasse med seg en kiste om han får lyst å ferie langs svenskekysten....

Frida og Co har tatt seg opp enda et hakk, så jeg var noe usikker på om de ville vinne, slik dommerene skrøt, men også Dindas hems var jo mye bedre nå, men at de knapt hadde gjort noe ute, tror jeg nok ødela for dem når alle andre hadde gjort så mye mer enn å stelle blomstene som allerede var der.

Mor og datter var jo lett å forstå ikke var med i kampen denne uken, men det er jo koselig hos dem da, og de skal jo ha for kreativitet og det er jo kjekt at Lars ser fremgang. Den lampen der; den vil jeg ha!!!!

Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for spoilere.

Sciurus, mod

• Nyttig 1
Skrevet

Ble iallfall avslørt hvem som vinner hele greia i dag😖

• Liker 4
Skrevet

Likte Dindas hems veldig godt, men synes ikke de prioriterte uteområdet nok og det var vel der hammeren røk også. 

Min rangering:

1: grønt lag. Litt mørk hems, og det blir nok litt fullt der når de har oppe begge sengene på en gang, men veldig gode løsninger og mye oppbevaring. Hadde virkelig løftet uteområdet. Plassen ved solstolen var veldig uferdig, men veldig fin bruk av krukker ellers. 

2 - blått lag. De fikk hemsen til å se veldig stor ut! Lurt å kle selgegavlen med stoff. Desidert best hems, med tydelige soner og flere soveplasser. Lite gjort ute i forhold til de andre. Ville heller planta bjørka i bakken, den kommer ikke til å klare seg i den bøtta. 

3 - gult lag. Sommerlig hems, henger godt sammen med det de gjorde forrige uke. Nye, fine utemøbler. Synes de får til uttrykket mye bedre nå enn de første ukene. 

4 - rødt lag. Når dessverre ikke helt opp i dag. Lur løsning med hyller ved trappehullet. Måten de har "skjult" røret på likte jeg ikke, bøe nesten mer synlig slik enn å bare male det. Fine hjemmesnekra hyller. God idé med huske, men ikke helt godt gjennomført dessverre. 

• Liker 3
Skrevet
Minci skrev (3 timer siden):

Å? 

• Liker 1
Skrevet
Minci skrev (9 timer siden):

La merke til det samme...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...