Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
lin skrev (4 timer siden):

Kjøkkenet til kjæresteparet er vel grått og ikke lilla? Men det gule får nok fram lillaskjæret i gråfargen. 

mor og datter er ikke med for å vinne hytte, de er med for å bli kjendiser. Sa ikke hun at hun ikke ville takke nei til farmen f.eks.? De har nok andre hensikter bak denne deltakelsen. 

Du har nok rett i det. Også synes jeg at de viser mor og datter oftere og lengre av gangen enn de andre deltagere, blir litt for mye. Kall meg gjerne prippen men jeg synes også det er mye banning hos dem også, det synes jeg de kunne spare seg for, eller mest mor. Null interessante.

Marianne derimot, jeg elsker hele damen, hun er så positiv og sprudlende og ikke minst interessant når hun snakker.

Endret av Sen ve ben
  • Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet
Sen ve ben skrev (2 minutter siden):

.

Marianne derimot, jeg elsker hele damen, hun er så positiv og sprudlende og ikke minst interessant når hun snakker.

Helt enig! Synes det andre venneparet også er kjempeherlige. Deilig med litt positive mennesker der inne.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
solsolsol skrev (9 minutter siden):

Helt enig! Synes det andre venneparet også er kjempeherlige. Deilig med litt positive mennesker der inne.

Ja, det er herlig. Jeg liker også kjæresteparet, selv om mange her inne vil si meg imot, men synes de er fine sammen jeg da men.

• Liker 2
Skrevet
solsolsol skrev (13 minutter siden):

Nok et eksempel på hvor ulike vi er vi mennesker ☺️ Jèg har ikke den store sansen for Marianne f.eks. hun blir for mye, akkurat som tapetene😉 Når folk skal være slagferdige i annenhver setning, blir det bare slitsomt å høre på. I motsetning til mange andre, likte jeg kjøkkenet til kjæresteparet. Behagelig, og sommerlig, og fint at noen valgte dører med ‘speil’, så ikke alle er like👍 «Dinda» har jeg likt hele veien, men nå ble det for tamt! Stilen deres er kjempeflott ute, derimot. Mor og datter har jeg fått mer sansen for etter hvert, men kjeklingen deres irriterer mer, enn kjæresteparets. Skjønner ikke hvorfor de fleste unngår overskap på et kjøkken i en mikrohytte, om så, burde de funnet på noe mer praktisk enn småhyller her og der istedet. 

• Liker 9
Skrevet
Mollami skrev (7 timer siden):

Nok et eksempel på hvor ulike vi er vi mennesker ☺️ Jèg har ikke den store sansen for Marianne f.eks. hun blir for mye, akkurat som tapetene😉 Når folk skal være slagferdige i annenhver setning, blir det bare slitsomt å høre på. I motsetning til mange andre, likte jeg kjøkkenet til kjæresteparet. Behagelig, og sommerlig, og fint at noen valgte dører med ‘speil’, så ikke alle er like👍 «Dinda» har jeg likt hele veien, men nå ble det for tamt! Stilen deres er kjempeflott ute, derimot. Mor og datter har jeg fått mer sansen for etter hvert, men kjeklingen deres irriterer mer, enn kjæresteparets. Skjønner ikke hvorfor de fleste unngår overskap på et kjøkken i en mikrohytte, om så, burde de funnet på noe mer praktisk enn småhyller her og der istedet. 

Enig 😉 

Frida er nokså beskjeden men liker hun. Dinda også, spesielt Linda. Hun er vel litt småkjip og ego av og til hun Dina (etter det jeg har obersvert) 

Ellers syntes jeg paret fortjente dette! Det var koselig men samtidig trengte de hammeren for å holde motet oppe. De krangler som alle andre par. De har vært sammen ganske lenge! 

• Liker 2
Skrevet

Synes alle var gode denne uka! 

Stilmessig likte jeg mor og datter sitt kjøkken best. Unntatt den planteramma, som bare var noen ubehandla planker skrudd til en firkant. Kjøkkenhagen var litt ruvende, hadde kanskje holdt med to i høyden. 

Marianne og Vidar var gode på smekringen denne uka. Jeg synes kanskje kjøkkenet ble litt mørkt, og so ville jeg heller ha utnyttet hjørnet enn den løsningen de hadde. Men tapeten var veldig fin, frontene også. Og best kjøkkenhage! 

Dinda var ok, men litt kjedelig og dessverre uferdig. Ute fikk jeg det ikke til å stemme helt, med linjer som ikke møtes. 

Kjæresteparet sitt kjøkken var fint men likte ikke fargevalget. Likevel en fortjent vinner,de hadde også bra kjøkkenhage. 

Og så en liten refleksjon ang utdeling av hammere. Hvis ett lag er knepent best hver gang, med de andre hakk i hæl, er det jo ikke rettferdig at det laget leder 10-0 etter to uker. Det må jevnes ut slik at antall hammere står i stil med innsats og resultat ukene sett under ett.

• Liker 4
Skrevet
Sen ve ben skrev (13 timer siden):

De var på God morgen Norge nylig, sa de har det bedre enn noen gang.

Det er jo helt vilt 😳

• Liker 4
Skrevet

Jeg likte ikke tapeten. Den ble for voldsom og mørk etter min smak. Så selv om finishen kanskje ikke var 100% så synes jeg rette paret vant. Deres kjøkken var sommerlig og lett. 

• Liker 8
Skrevet (endret)

Tantemor skrev (På 11.6.2025 den 14.39):

La merke til at Thomas unngår å gi kjæresten sin klem idag, har han vært sånn hele veien?  

Nei, tror han prøver hardt. Det smilet etter de fikk hammeren ga en følelse at han virket temmelig sliten og oppgitt på kjæresten. Forståelig nok. Han dro inn den hammeren helt alene, og jobber hele tiden for to. All ære til han at han orker å ha et slikt prosjekt med en dame som ikke orker å gjøre noe, bidra eller prøve å være nøyaktig. Stakkars mann.

Synes virkelig han fortjente hammeren for det slitet han hadde, men de som par, nei. Likte ikke kjøkkenet, men det er smak og behag. 

Rent teknisk er det ikke tvil om hvem som er best, men tapeten til Marianne ble litt for mye. Uansett kult at hun gjør det, og tar andre valg. Selv ville jeg nok valgt lysere kjøkken i en så liten hytte. Skal i eik og hvit benkeplate eller liknende. 

Endret av Snurrevippen
  • Liker 5
Skrevet
lin skrev (19 timer siden):

Kjøkkenet til kjæresteparet er vel grått og ikke lilla? Men det gule får nok fram lillaskjæret i gråfargen. 

mor og datter er ikke med for å vinne hytte, de er med for å bli kjendiser. Sa ikke hun at hun ikke ville takke nei til farmen f.eks.? De har nok andre hensikter bak denne deltakelsen. 

Det stemmer. Ikke veldig uvanlig å ha det målet for en 20 åring. Men det er jo mor som i åpningsepisoden og på GMN sier hun ikke trives foran kamera og ikke liker å bli tatt bilder av, men som legger ut mer bilder av seg selv enn noen andre deltakere noen gang har gjort på sosiale medier. «Kjøret går» skriver hun og legger ut artikler om seg selv som de fleste andre ville klippet ut og lagt inne i en skuff for egen del. Men her skal ingen FB venner gå glipp av noe nei. Problemet er jo at alle artiklene er like. 80% handler om datters stilendring og resten om at de har vært mobbeofre, men at sommerhytta nå har gjort de sterke. Og vil påpeke at det siste synes jeg er veldig fint 🙏. Men hvis de skal fortsette å melke dette må de jo ha noe mer å komme med enn de to tingene nevnt over da det er old news nå.  

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Thomas og Frida har hatt sin desidert sterkeste uke, og så ble de kanskje også belønnet bittelitt for positiv innstilling denne gangen?  Jeg var ikke overbevist om fargevalget, men Aina var jo over seg av begeistring.  Det er Thomas som bærer hele prosjektet deres, og det føles mer fortjent at de vant denne gangen, enn at mor og datter vant sin hammer.

Denne uka synes jeg faktisk Lisen og Othilie hadde det fineste kjøkkenet.  Dinda har for en gangs skyld ikke blitt ferdige (er de for nøye, mon tro?) og tapetet til Marianne og Vidar blir igjen litt for voldsom, mener jeg. Den svarte vifta mot den svarte og hvite veggen - jeg synes det nesten så ut som det var en TV som hang på veggen.  For begge de to sin skyld håper jeg snart på et prosjekt Vidar ikke "hater".

• Liker 5
Skrevet
Kikkane skrev (17 timer siden):

Men her skal ingen FB venner gå glipp av noe nei. Problemet er jo at alle artiklene er like. 80% handler om datters stilendring og resten om at de har vært mobbeofre, men at sommerhytta nå har gjort de sterke. Og vil påpeke at det siste synes jeg er veldig fint 🙏. Men hvis de skal fortsette å melke dette må de jo ha noe mer å komme med enn de to tingene nevnt over da det er old news nå.  

Men er ikke dette beregnet på FB venner, som du sier? Hvorfor er du venn med de om du ikke liker dette? Jeg synes de er tøffe og har en fin relasjon. Artig å se progresjonene de har hatt og at de har egen stil og ikke minst mot til å møte motbakkene i programmet.

• Liker 1
Skrevet
Snurrevippen skrev (8 timer siden):

Men er ikke dette beregnet på FB venner, som du sier? Hvorfor er du venn med de om du ikke liker dette? Jeg synes de er tøffe og har en fin relasjon. Artig å se progresjonene de har hatt og at de har egen stil og ikke minst mot til å møte motbakkene i programmet.

Vi er bekjente fra lang tid tilbake og likte den gamle versjonen av henne som ikke hadde det samme behovet for å eksponere seg…

Og det FB er ikke beregnet på venner lengre. Nå har hun endret til offentlig profil og kaller seg digital skaper slik at hun kan selge data fra følgere til annonsører. Poenget mitt handler uansett ikke om det og jeg synes det er helt fint hvis hun kan tjene litt penger på dette nå mens det står på. Men det er dobbeltmoralen jeg reagerer på. Hvordan hun har valgt å si i offentlighet at hun ikke er glad i å stå foran kamera eller bli tatt bilder av når hun viser at det er nettopp denne oppmerksomheten hun elsker. Hadde hatt mer respekt for henne hvis hun sa det som det var: Har alltid hatt en drøm om å bli kjent, så nå gjør jeg det jeg kan for å lykkes med det. Det er jo en ærlig sak og da hadde jeg ikke slitt med dobbeltmoralen.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Kikkane skrev (På 13.6.2025 den 5.40):

Det stemmer. Ikke veldig uvanlig å ha det målet for en 20 åring. Men det er jo mor som i åpningsepisoden og på GMN sier hun ikke trives foran kamera og ikke liker å bli tatt bilder av, men som legger ut mer bilder av seg selv enn noen andre deltakere noen gang har gjort på sosiale medier. «Kjøret går» skriver hun og legger ut artikler om seg selv som de fleste andre ville klippet ut og lagt inne i en skuff for egen del. Men her skal ingen FB venner gå glipp av noe nei. Problemet er jo at alle artiklene er like. 80% handler om datters stilendring og resten om at de har vært mobbeofre, men at sommerhytta nå har gjort de sterke. Og vil påpeke at det siste synes jeg er veldig fint 🙏. Men hvis de skal fortsette å melke dette må de jo ha noe mer å komme med enn de to tingene nevnt over da det er old news nå.  

Det er da vel ikke så uvanlig å legge ut det man holder på med i innlegg på FB? Akkurat nå er det det som er aktuelt for henne.

Og hvor har du det ifra at hun gjør det for å bli kjendis! Det var jo datteren som meldte de på, og hun var jo ikke så begeistret for det i utgangspunktet!

Nei, her lyser det misunnelse lang vei!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Lawyam
Skrevet (endret)
Kikkane skrev (58 minutter siden):

Vi er bekjente fra lang tid tilbake og likte den gamle versjonen av henne som ikke hadde det samme behovet for å eksponere seg…

Og det FB er ikke beregnet på venner lengre. Nå har hun endret til offentlig profil og kaller seg digital skaper slik at hun kan selge data fra følgere til annonsører. Poenget mitt handler uansett ikke om det og jeg synes det er helt fint hvis hun kan tjene litt penger på dette nå mens det står på. Men det er dobbeltmoralen jeg reagerer på. Hvordan hun har valgt å si i offentlighet at hun ikke er glad i å stå foran kamera eller bli tatt bilder av når hun viser at det er nettopp denne oppmerksomheten hun elsker. Hadde hatt mer respekt for henne hvis hun sa det som det var: Har alltid hatt en drøm om å bli kjent, så nå gjør jeg det jeg kan for å lykkes med det. Det er jo en ærlig sak og da hadde jeg ikke slitt med dobbeltmoralen.

Javel? Hva med om hun sa det og mente det, og også var nervøs for det hele før programmet startet - i fjor engang. Så forsvinner denne delen med å grue seg og være så nervøs underveis i programmet.

Hele serien et spilt inn før så mange ord er sagt om det, de har ikke lov å si noe heller, så kommer det da på tv, mottakelsen gir positiv respons, og de har fått noe selvtillitt underveis og da er nervene borte, spesielt når de da ser at 'det ikke er alle som står klare til å lynsje dem' og at det faktisk er noen som 'heier' på dem og følger med på FB osv og ber om at de legger ut noe. Det må jo være en grunn til at noen sjekker kontoen deres annet enn for å klage over at de legger ut noe som faktisk interesserer noen. Og at hun og de faktisk synes dette er en opplevelse de har lyst å dele, halloooo! 

Endret av Lawyam
Annonse
Skrevet

Ville aldri hatt en slik hytte. Og hvorfor plante der?  En er ikke så mye på en hytte at en kan vanne dem og stelle dem.

• Liker 4
Gjest Lawyam
Skrevet (endret)
LiseTV skrev (14 minutter siden):

Ville aldri hatt en slik hytte. Og hvorfor plante der?  En er ikke så mye på en hytte at en kan vanne dem og stelle dem.

De er nå med i en konkurranse hvor de må plante da for å ha en sjanse i konkurransen.... Vinner de hytta kan de jo selge den eller beholde den og om de så siden ikke ønsker å plante da kan de nok gjøre som de vil, ser ikke problemet? Hvem kunne ikke ønske å vinne 2,9 mill? Uansett, så tror jeg at opplevelsen av å kunne lære å pusse opp, og all den hagebiten - de lærer mye der - ikke er altfor dum. Oppussing er dyrt om du ikke kan det og her lærer de det uten kostnader. Derfor har jeg ikke forstått greien med å klage over å ikke vinne helt eller bli sur fordi du ikke får en gullhammer hvis du er helt amatør. Dette er en unik måte å lære på som de fleste som har deltatt i garantert vil få bruk for. Det må være premie i seg selv å få delta der.

Endret av Lawyam
Skrevet
Hanne67 skrev (2 timer siden):

Det er da vel ikke så uvanlig å legge ut det man holder på med i innlegg på FB? Akkurat nå er det det som er aktuelt for henne.

Og hvor har du det ifra at hun gjør det for å bli kjendis! Det var jo datteren som meldte de på, og hun var jo ikke så begeistret for det i utgangspunktet!

Nei, her lyser det misunnelse lang vei!

Den siste kommentaren din er faktisk noe av det dummeste jeg hører. Når man er kritisk til noe, kommer alltid en eller annen med den lame kommentaren der "du et sikkert misunnelig!". Overhodet ikke misunnelig!

Jeg er enig med hun over, jeg synes det er så utrolig kleint når "vanlige" folk desperat prøver å bli kjendiser/influensere/digitale skapere uten annet å by på enn sitt eget kjipe liv. Mulig jeg er gammeldags, men for meg må man ha noe å komme med, f eks at man er kjent pga yrket sitt, om det er kokk, skuespiller, sanger, politiker. For meg er det veldig tannløst å kun by på eget utseende og personlige meninger og opplevelser. 

Jeg har flere bekjente damer i 40-årene, som meg selv, som poster selfies flere ganger om dagen pluss et par andre ting som går igjen fra deres kjedelige liv på stories i alle some. HVER DAG. I håp om å få følgere, se er "digitale skapere". Dette synes jeg bare er så utrolig tåpelig. Det handler overhodet ikke om at jeg er misunnelig. Da hadde jeg jo gjort det selv. Men nok om det.

Det er helt tydelig for meg også at mor og datter er mer ute etter å bli kjendiser enn å vinne hytta. Trist strategi å ikke engang gidde å lære seg litt grunnleggende håndverksferdigheter før man stiller. Når man higer etter kjendisstatus, er det tidenes dårligste amatør-håndverkere man har lyst til være kjent som? Snodig valg.

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg kjenner at jeg dessverre ikke klarer å få taket på mor og datter. Datter virker veldig OK og med masse pågangsmot, men jeg kjenner jeg får en ekstremt negativ innstilling til mor når hun hele tiden skal "rakke" ned på Lisen med slike unødvendige kommentarer som at hun aldri har sett Lisen stå på noe hjemme. Hun kaller datteren for tenåring enda jenta er 20 år. Da Lisen ble sjuk, var det heller ingen støtte å få fra mor - akkurat som at hun valgte selv å bli sjuk. 

Nei, jeg syns mor virker veldig cringe og prøver altfor hardt å være "kul". Og for guds skyld - ta på dere arbeidsantrekk! Det ser jo helt molbo ut å stå og pusse opp i de fineste klærne man har. 

Og så er det ganske utrolig at mor bare fortsatte å legge gulvet på soverommet enda Lars hadde gitt tilbakemelding på at det var lagt feil. Da hjelper det ikke å lukke ørene og bare dure på videre. 

Når det kommer til Marianne og Vidar, så har jeg veldig sansen for dem, og kanskje spesielt Marianne. Det jeg dog IKKE liker, er all den jævlige tapeten. Jeg tror at Marianne kjører på med tapet fordi Aina visstnok har en forkjærlighet for det, og at de sånn sett maxer sannsynligheten for å vinne gullhammer. Det er så teit at dommeren skal legge føringer på hvilke materialer de skal bruke i oppussingen. Og er det bare meg, eller er tapet dritstygt? Jeg har enda til gode å se en fin tapet som ikke er glorete og rotete og minner veldig om 70-tallet. (Nå var jeg riktignok ikke født på 70-tallet, men har jo sett bilder fra den tiden.)

Dinda har jeg også veldig sansen for, og jeg liker stilen deres. Jeg syns det er bra at de er nøye og gjør så godt de kan. Og så må det være veldig fint å ha en venninne som man er så close med!

• Liker 4
  • Nyttig 1
Gjest Lawyam
Skrevet
Janzypants skrev (20 minutter siden):

Jeg kjenner at jeg dessverre ikke klarer å få taket på mor og datter. Datter virker veldig OK og med masse pågangsmot, men jeg kjenner jeg får en ekstremt negativ innstilling til mor når hun hele tiden skal "rakke" ned på Lisen med slike unødvendige kommentarer som at hun aldri har sett Lisen stå på noe hjemme. Hun kaller datteren for tenåring enda jenta er 20 år. Da Lisen ble sjuk, var det heller ingen støtte å få fra mor - akkurat som at hun valgte selv å bli sjuk. 

Nei, jeg syns mor virker veldig cringe og prøver altfor hardt å være "kul". Og for guds skyld - ta på dere arbeidsantrekk! Det ser jo helt molbo ut å stå og pusse opp i de fineste klærne man har. 

Og så er det ganske utrolig at mor bare fortsatte å legge gulvet på soverommet enda Lars hadde gitt tilbakemelding på at det var lagt feil. Da hjelper det ikke å lukke ørene og bare dure på videre. 

Når det kommer til Marianne og Vidar, så har jeg veldig sansen for dem, og kanskje spesielt Marianne. Det jeg dog IKKE liker, er all den jævlige tapeten. Jeg tror at Marianne kjører på med tapet fordi Aina visstnok har en forkjærlighet for det, og at de sånn sett maxer sannsynligheten for å vinne gullhammer. Det er så teit at dommeren skal legge føringer på hvilke materialer de skal bruke i oppussingen. Og er det bare meg, eller er tapet dritstygt? Jeg har enda til gode å se en fin tapet som ikke er glorete og rotete og minner veldig om 70-tallet. (Nå var jeg riktignok ikke født på 70-tallet, men har jo sett bilder fra den tiden.)

Dinda har jeg også veldig sansen for, og jeg liker stilen deres. Jeg syns det er bra at de er nøye og gjør så godt de kan. Og så må det være veldig fint å ha en venninne som man er så close med!

På 70 tallet ville vi hatt tapet på alle veggene og det gikk helst i brun og gusjefarger. Vi ville altså hatt rosene på kjøkkene på alle veggene der og vært omringet av papegøyer fra alle kanter i de dager...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...