Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kaffemonsteret skrev (4 minutter siden):

Merker meg at du veldig ofte skriver i en stil som om du sitter på fasiten. Litt belærende tone egentlig. Det er ikke noen fasit her. Du skriver din mening. Noen er enig med deg, andre ikke. Jeg synes ukas vinner var helt fair. 

Altså; hun skriver da bare sin mening, slik vi alle gjør her inne og selvfølgelig er det ulike meninger. Skulle alle vært enige ville det vært en sensasjon. Tør ikke engang tenke tanken på at om alle skulle like samme ting; da ville jo alle deltakerene også laget 4 identiske bad.. Det skjer ikke og takk og lov for det. Men er det noe problem for noen om ikke noen liker samme bad eller har lik stil, skal noen av oss kjøpe hytta? 

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet

Likte heller ikke designet på tapeten, men vi har alle forskjellig smak og takk for det. Men utførelsen er jo bra og de behøver skryt og for det. Venninnene gjorde også en strålende og grundig jobb, så at det var de to det sto mellom er jo helt riktig og det kunne sikkert tippet begge veier. Men dommerne måtte bestemme seg for en av de og da blir noen skuffet. De eneste som har grunn til å være skuffet er venninnene som var så nære, men når jeg leser hvor skuffet mor og datter er på dommerne som sier at det sto mellom to stykker lurer jeg på om de har forstått at de frivillig har meldt seg på en konkurranse. Krokodilletårer hjelper kanskje noen ganger for oss damer i livet, men det blir patetisk å se noen klage på at dommerne sier at det står mellom to stykker, særlig når det er så tydelig at det stemmer. I følge dere skulle de i stedet sagt at alle var like flinke og dele hammeren på 4 eller kaste mynt for ikke å såre noen 😵‍💫Grow up! Dere konkurrerer om flere millioner kroner og dere må tåle at profesjonelle fagfolk mener at noen gjør en bedre jobb enn dere. Hvis dere har så dårlig selvtillit burde dere holde dere unna skjermen eller gjøre som venninnene: Øve, øve og øve på forhånd slik at de er best mulig forberedt. Vi liker alle best de som prøver så godt de kan på alle måter og ikke bare er opptatt av oppmerksomhet og TV-tid og som tror de får bedre selvtillit av det. Dere kunne faktisk ha valgt å gjøre som venninnene selv om det krever mer arbeid enn å legge på sminke før kameraene slås på.

• Liker 5
Skrevet
Hanne67 skrev (På 22.5.2025 den 5.45):

En ting når det gjelder tapet på baderom, er at alt blir jo fuktig inne der, og spesielt på varmtvannsberederen når de dusjer. 

De har forhåpentligvis valgt tapet beregnet på våtrom, men likevel, - hele berederen er jo ikke dekket.

Ja Marianne sa at tapeten for baderom/våtrom var vanskeligere å legge på. Synes det funket bra selv om designet ikke var helt etter min smak, men så skal heller ikke jeg bo i hytta.

• Liker 3
Skrevet
Kaffemonsteret skrev (16 timer siden):

Merker meg at du veldig ofte skriver i en stil som om du sitter på fasiten. Litt belærende tone egentlig. Det er ikke noen fasit her. Du skriver din mening. Noen er enig med deg, andre ikke. Jeg synes ukas vinner var helt fair. 

Da har du isåfall valgt å tolke meg slik. Men i mine innlegg uttrykker jeg mine meninger på linje som andre gjør i sine innlegg. 
Sett setningen "Jeg mener at..." foran hvert avsnitt, og se om du opplever innleggene mine annerledes da. Jeg har ikke tatt meg bryet å skrive det alltid, for det burde være underforstått at det jeg skriver er mine meninger. 

Og ikke har jeg sitert/sagt imot noen i denne tråden som har ment noe annet enn meg heller.

• Liker 15
Skrevet (endret)
Kikkane skrev (3 timer siden):

Likte heller ikke designet på tapeten, men vi har alle forskjellig smak og takk for det. Men utførelsen er jo bra og de behøver skryt og for det. Venninnene gjorde også en strålende og grundig jobb, så at det var de to det sto mellom er jo helt riktig og det kunne sikkert tippet begge veier. Men dommerne måtte bestemme seg for en av de og da blir noen skuffet. De eneste som har grunn til å være skuffet er venninnene som var så nære, men når jeg leser hvor skuffet mor og datter er på dommerne som sier at det sto mellom to stykker lurer jeg på om de har forstått at de frivillig har meldt seg på en konkurranse. Krokodilletårer hjelper kanskje noen ganger for oss damer i livet, men det blir patetisk å se noen klage på at dommerne sier at det står mellom to stykker, særlig når det er så tydelig at det stemmer. I følge dere skulle de i stedet sagt at alle var like flinke og dele hammeren på 4 eller kaste mynt for ikke å såre noen 😵‍💫Grow up! Dere konkurrerer om flere millioner kroner og dere må tåle at profesjonelle fagfolk mener at noen gjør en bedre jobb enn dere. Hvis dere har så dårlig selvtillit burde dere holde dere unna skjermen eller gjøre som venninnene: Øve, øve og øve på forhånd slik at de er best mulig forberedt. Vi liker alle best de som prøver så godt de kan på alle måter og ikke bare er opptatt av oppmerksomhet og TV-tid og som tror de får bedre selvtillit av det. Dere kunne faktisk ha valgt å gjøre som venninnene selv om det krever mer arbeid enn å legge på sminke før kameraene slås på.

Nå var du da hard - må jo få lov å være skuffet. De synes vel selv de hadde gjort en god jobb og stått på og gjort sitt beste, de er vel ikke fagdommere. De hadde jo håpet - og de visste jo heller ikke hvordan andres bad var. De er alle nybegynnere, sier de hvertfall.

Og hvis du er så redd noen føler de trenger mer selvtiĺlitt så er det ikke noe som hindrer folk å få det mer enn å gå løs på utseende til folk. Kritiser badet, utførelse osv, men å gå ned på det nivå at du trakasserer noen fordi de liker å pynte seg, og utseendet til folk, om de virker usikre; ja, da er det normale mennesket laget slik at enten så prøver man å bygge dem opp ellers så holder man kjeft - og går ikke løs på dem slik at de skal føle seg mindre. Og du kan jo prøve på det, ,slik du ser venninnene gjør' - ved å være hyggelige mot dem, slik også de er mot deltakerene. De har ikke gjort oss noe!

Endret av Lawyam
  • Liker 2
Skrevet
Ctrl skrev (3 timer siden):

Da har du isåfall valgt å tolke meg slik. Men i mine innlegg uttrykker jeg mine meninger på linje som andre gjør i sine innlegg. 
Sett setningen "Jeg mener at..." foran hvert avsnitt, og se om du opplever innleggene mine annerledes da. Jeg har ikke tatt meg bryet å skrive det alltid, for det burde være underforstått at det jeg skriver er mine meninger. 

Og ikke har jeg sitert/sagt imot noen i denne tråden som har ment noe annet enn meg heller.

Vi andre liker dine innfallsvinkler i disse trådene og engasjementet ditt. Enige eller uenige, alt ettersom.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Lawyam skrev (41 minutter siden):

Nå var du da hard - må jo få lov å være skuffet. De synes vel selv de hadde gjort en god jobb og stått på og gjort sitt beste, de er vel ikke fagdommere. De hadde jo håpet - og de visste jo heller ikke hvordan andres bad var. De er alle nybegynnere, sier de hvertfall.

Og hvis du er så redd noen føler de trenger mer selvtiĺlitt så er det ikke noe som hindrer folk å få det mer enn å gå løs på utseende til folk. Kritiser badet, utførelse osv, men å gå ned på det nivå at du trakasserer noen fordi de liker å pynte seg, og utseendet til folk, om de virker usikre; ja, da er det normale mennesket laget slik at enten så prøver man å bygge dem opp ellers så holder man kjeft - og går ikke løs på dem slik at de skal føle seg mindre. Og du kan jo prøve på det, ,slik du ser venninnene gjør' - ved å være hyggelige mot dem, slik også de er mot deltakerene. De har ikke gjort oss noe!

Tar poenget ditt, men dette er jo basert på hva de uttaler selv i intervjuer i media. At det er dårlig gjort av dommerne og si at det står mellom to bad for da føler de at de som ikke er en av de to er gode nok og det går utover selvtilliten og det er derfor dommerens skyld. Da er det viktigste poenget mitt at de har meldt seg på feil program. Sommerhytta har jo dommere av en grunn og deres mening har alltid vært en del av programkonseptet. Og de må gjerne være fornøyd med egen jobb og håpe på hammer, men da må de også tåle at de ikke er gode og takle det i stedet for å gå til angrep på dommerne som prøver å gi seerne et innblikk i deres vurderinger. De har selv sagt de ikke har forberedt seg på håndverket de vet kommer og da må jeg også få støtte de to hyttene som har gjort nettopp det.

• Liker 3
Skrevet
Lawyam skrev (10 minutter siden):

Vi andre liker dine innfallsvinkler i disse trådene og engasjementet ditt. Enige eller uenige, alt ettersom.

Det er hyggelig å høre. 😃 Jeg kan ha mange og/eller sterke meninger, det vet jeg. Kanskje det er dette som oppleves "tungt" for enkelte. Men til syvende og sist er det mine meninger, og det er virkelig lov å være uenig med meg. Uenighet er fint. Er jo derfor vi har forumet. 🙂

Med det samme jeg skriver i tråden igjen, så må jeg si at jeg er spent på hva Marianne og Vidar finner på videre. Tungblå soverom og tungmørkt bad med brunt tak. Greit nok at badet inneholder noe blått, men jeg synes ikke rommene henger sammen. Og fargevalgene virker dystert. Er det det som blir gjennomgående i sommerhytta?

Dindas rom henger bedre sammen, og det virker som de har en klar idé med samme friske fargevalg på tvers av hytta. Jeg håper Aina legger merke til den røde tråden deres, og ikke minst belønner Dinda for det. Ellers er jeg redd Dinda gjør som Esra og Arber. At de snur om på planene og forandrer den røde tråden i hytta for å starte pleasing av dommere, og Aina spesielt. 

Kjæresteparet kom mer med denne uka. Det er bra, men det virker litt planløst. På badet savnet jeg esset i kortstokken. Den spileveggen mot varmtvannstanken ble så som så. Her kunne de bydd på noe annet/ekstra. 
Hos mor og datter vipper ting på nøyaktighet og materialvalg. Tror dette blir bedre når de beveger seg mot hems og stue. Kanskje.

For øvrig spenstig med baderom i uke 3. Så tidlig tror jeg ikke badet har kommet før. 
Og jeg liker det nye sendekonseptet hos TV2. For ukesfinalen kommer som en egen sending, noe som gjør det veldig lett å hoppe over alle andre ukesepisoder. 🤭

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Ctrl skrev (3 minutter siden):

Det er hyggelig å høre. 😃 Jeg kan ha mange og/eller sterke meninger, det vet jeg. Kanskje det er dette som oppleves "tungt" for enkelte. Men til syvende og sist er det mine meninger, og det er virkelig lov å være uenig med meg. Uenighet er fint. Er jo derfor vi har forumet. 🙂

Med det samme jeg skriver i tråden igjen, så må jeg si at jeg er spent på hva Marianne og Vidar finner på videre. Tungblå soverom og tungmørkt bad med brunt tak. Greit nok at badet inneholder noe blått, men jeg synes ikke rommene henger sammen. Og fargevalgene virker dystert. Er det det som blir gjennomgående i sommerhytta?

Problemet med å fjerne seg fra det de har gjort fra nå vil jo være at det ikke er sammenhengende og tenk deg da sjokket å komme inn i en lettere stue, eller komme fra en og bli møtt av det bomberegnet med inntrykk? De må jo enten fortsette eller så må de ta de to rommene på ny... Ville foreslått det siste. For all del, jeg liker fargene og alt, men for at jeg skulle like rommene må de jo ikke være små, men store når alt skal foregå der. Det får jo nesten samme effekt som om du går på soverommet og forventer kjæresten ligger klar og så kommer du nesten ikke inn fordi han har invitert 30 på orgie... Du får jo sjokk!

Dindas rom henger bedre sammen, og det virker som de har en klar idé med samme friske fargevalg på tvers av hytta. Jeg håper Aina legger merke til den røde tråden deres, og ikke minst belønner Dinda for det. Ellers er jeg redd Dinda gjør som Esra og Arber. At de snur om på planene og forandrer den røde tråden i hytta for å starte pleasing av dommere, og Aina spesielt. 

Det tror jeg ikke de gjør. Jeg liker også meg best hos dem. Kjæresteparets stil ligner jo, men hos dem føles det 'ensomt', tomt, livløst. Som om du kommer inn i et tomt hus.

Kjæresteparet kom mer med denne uka. Det er bra, men det virker litt planløst. På badet savnet jeg esset i kortstokken. Den spileveggen mot varmtvannstanken ble så som så. Her kunne de bydd på noe annet/ekstra. 
Hos mor og datter vipper ting på nøyaktighet og materialvalg. Tror dette blir bedre når de beveger seg mot hems og stue. Kanskje.

Tenkerselv at hvis mor og datter hadde vært flinkere ville deres hytte vært den mest innbydende/koseligste og drn mest foretruktne for meg, men Dinda er favoritten.

For øvrig spenstig med baderom i uke 3. Så tidlig tror jeg ikke badet har kommet før. 
Og jeg liker det nye sendekonseptet hos TV2. For ukesfinalen kommer som en egen sending, noe som gjør det veldig lett å hoppe over alle andre ukesepisoder. 🤭

Det er bedre i år. De lærte vel kanskje litt fra responsen som kom på Fjellhytta.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Kikkane skrev (41 minutter siden):

Tar poenget ditt, men dette er jo basert på hva de uttaler selv i intervjuer i media. At det er dårlig gjort av dommerne og si at det står mellom to bad for da føler de at de som ikke er en av de to er gode nok og det går utover selvtilliten og det er derfor dommerens skyld. Da er det viktigste poenget mitt at de har meldt seg på feil program. Sommerhytta har jo dommere av en grunn og deres mening har alltid vært en del av programkonseptet. Og de må gjerne være fornøyd med egen jobb og håpe på hammer, men da må de også tåle at de ikke er gode og takle det i stedet for å gå til angrep på dommerne som prøver å gi seerne et innblikk i deres vurderinger. De har selv sagt de ikke har forberedt seg på håndverket de vet kommer og da må jeg også få støtte de to hyttene som har gjort nettopp det.

Bare at jeg leste i intervjuet at de slet med selvtillitt og dattera hadde blitt mobbet i alle år og skiftet skoler, så da blir det feil å hamre løs på utseende og væremåte. Dattera sa at hun hadde begynt å føle seg bedre nå, så da går vi jo ikke dit. At de må regne med kommentarer hva angår smak og behag og evner til snekring, eller sier noe som er for dumt, osv er en annen sak. :) Bare ikke direkte slakt av person. 

Endret av Lawyam
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Lawyam skrev (14 minutter siden):

Bare at jeg leste i intervjuet at de slet med selvtillitt og dattera hadde blitt mobbet i alle år og skiftet skoler, så da blir det feil å hamre løs på utseende og væremåte. Dattera sa at hun hadde begynt å føle seg bedre nå, så da går vi jo ikke dit. At de må regne med kommentarer hva angår smak og behag og evner til snekring, eller sier noe som er for dumt, osv er en annen sak. :) Bare ikke direkte slakt av person. 

Det er absolutt ikke greit med mobbing av barn så det var synd at hun har gått gjennom det og veldig bra at hun har det mye bedre nå 🙏

Men dette er en tråd om hva som skjer på sommerhytta og jeg reagerte på at de da var så hårsåre på grunn av dommernes tilbakemelding på at det var to andre hytter som var mye bedre. Noe jeg mener de må tåle når de har meldt seg på frivillig.

• Nyttig 2
Skrevet
Kikkane skrev (51 minutter siden):

Det er absolutt ikke greit med mobbing av barn så det var synd at hun har gått gjennom det og veldig bra at hun har det mye bedre nå 🙏

Men dette er en tråd om hva som skjer på sommerhytta og jeg reagerte på at de da var så hårsåre på grunn av dommernes tilbakemelding på at det var to andre hytter som var mye bedre. Noe jeg mener de må tåle når de har meldt seg på frivillig.

Ja. Det mener jeg også!

Skrevet
Lawyam skrev (8 timer siden):

Det er ikke slakt av en person å stille spørsmålstegn ved at de snekrer i hvite bluser. Det er undring. 

Dessuten tenker jeg at regelen om å ikke snakke ned personer bør gjelde alle, selvfølgelig, det er vanlig folkeskikk. Jeg har ikke lest noen intervjuer med deltagerne (og kommer ikke til å gjøre det), så å forvente at alle kjenner til hele historien er merkelig. 

Vi kommenterer det som skjer i programmet, jeg synes ikke det har vært noen ufine kommentarer her. 

• Liker 6
Skrevet (endret)
Kålrota skrev (1 time siden):

Det er ikke slakt av en person å stille spørsmålstegn ved at de snekrer i hvite bluser. Det er undring. 

Ja, jeg undrer meg også om det. Alt jeg tar på meg av hvitt får en flekk etter 5 min, så jeg hadde ikke tenkt tanken engang. Klærne ser jo nye ut også. Men undrer meg mest over hvordan de klarer å se så rene ut - mer enn at de er hvite. Det er jo et mirakel å kunne se ut som om de nettopp er tatt på etter en dag på sommerhytta! Gi meg oppskrifta, sier nå jeg!

Kålrota skrev (1 time siden):

Dessuten tenker jeg at regelen om å ikke snakke ned personer bør gjelde alle, selvfølgelig, det er vanlig folkeskikk. Jeg har ikke lest noen intervjuer med deltagerne (og kommer ikke til å gjøre det), så å forvente at alle kjenner til hele historien er merkelig. 

Vi kommenterer det som skjer i programmet, jeg synes ikke det har vært noen ufine kommentarer her. 

Endret av Lawyam
  • Liker 1
Skrevet
Lawyam skrev (På 6.5.2025 den 18.42):

Denne sesongen er nok et unntak; merkelig nok ikke noen homoseksuelle med.

Tenkte det samme faktisk 😄

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Jeg syntes bare er det så dårlig at de velger med en som kan MYE snekring! Trønderen sier han ikke har vært borti en hammer før omtrent, men hallo. Kunnflisleggingen han sleit litt med. De burde ta personer i hvor ca teknisk gode de er. Trønderen og Marianne vinner nok hele greia. 

• Liker 4
Skrevet
Lawyam skrev (På 15.5.2025 den 7.37):

Mine også, tror jeg. Bare litt uforstående til stoff på dører. Jeg heier litt på mor og barn også, siden de er underdogs og jeg har en svakhet for slike.

Uforstående til det generelt, men ekstra når det i tillegg er som alt annet- BEIGE!! Gjorde fint lite, annet enn at Aina fikk bruke ordet stofflighet igjen. Mye arbeid for lite. 

Synes dette beige greiene har overtatt der grått slapp. For noen år siden var alle hjem grå, nå er det beige, lin, hvitt i ulike nyanser som har overtatt. Skal de ha japandistil så kan de dra inn litt kontraster f.eks i form av litt mørkere treverk noen steder, og mer grønne planter. Japandi er ikke det samme som 50 shades of beige. Ellers er de tot venninnene veldig flinke og grundige da. 

Ctrl skrev (På 15.5.2025 den 11.20):

Det var vel ingen tvil om at det var riktig vinner denne uka? 

Dinda leverer i en egen klasse. Det er jo nesten som jeg ikke skjønner hvordan de har fått tid til alt. Uteområdet deres er svært detaljert og krevende. Det ble nesten for mye. Og soverommet ble fint utført med veldig godt håndverk. Jeg liker den minimalistiske stilen. Det er tross alt en sommerhytte, og trenger ikke ha dill og dall overalt. Den hvite matta med organisk form på soveromsgulvet koblet soverommet mot både inngangspartiet og uteområdet. Så lite utgjør så mye. 
Jeg liker at de er så godt forberedte. Endelig noen som er det. Og jeg skjønner ikke at andre ikke er det.

Rommet til kjærestene virket noe ubalansert med et par småfeil, og uteområdet var i bestefall OK. Grønnfarga var fin, men tapeten hadde jeg ikke så sans for. Jeg irriterer meg over at Sommerhytta med Aina i spissen legger tapetføringer. Deltakerne må få velge selv hva de ønsker.

Rommet til Marianne og Vidar virket tungt/trykkende, og uteområdet var skralt.

Mor og datter... Når Lars kommer inn i hytta og sier at gulvet er lagt feil og at det må rettes, så går det ikke an å bare fortsette å legge gulvet feil. Hva skjer med det? Da har de jo ingen interesse for å vinne. Er det for show at de deltar? Ellers skjønte jeg ikke den skrivepulten inni skapet. Soverommet er jo så smått, og hyller og oppheng bør få sin plass der det er avsatt plass til det. Og så er det en sommerhytte med flere rom og hems til voksne personer, og ikke en bitteliten hybelleilighet på 12 kvm for en enslig student i Oslo sentrum. Det er ikke behov for skrivepult på soverommet.

Se der, det ble visst en liten rangering av denne uka likevel. 😎

Enig! Det plager meg at Aina favoriserer, hvert år. Også at hun kommer med kommentarer som denne gang, om at jentene med sin "sarte stil" burde ha gardin foran varmtvannstanken. De utførte det på en flott måte, men det er kjedelig at de blir fortalt hva de skal gjøre. 

Synes det blir veldig lite de skal utføre nå i forhold til tidligere sesonger, og mistenker at hun som gråt og var borte stort sett hele fjoråret er en delvis grunn. De vil ikke få kritikk for å presse folk for langt. Skjønner at det er mer rettferdig som nå, enn når de fikk ulike hytter med svært ulike tomter, men det blir mer ensformig. Da hadde det vært fint om de heller oppfordret til kreativitet enn å gå og fortelle dem hva de bør gjøre. 

Synes Vidar kjefter og smeller mest humoristisk jeg. Tipper han bare er en som må lufte sin frustrasjon, men som likevel alltid leverer bra produkt. Og trøndersk er herlig! Mer slitsom hun venninnen som skal være morsom, for det er hun ikke særlig ofte 😅

• Liker 4
Skrevet
29_j skrev (4 timer siden):

Jeg syntes bare er det så dårlig at de velger med en som kan MYE snekring! Trønderen sier han ikke har vært borti en hammer før omtrent, men hallo. Kunnflisleggingen han sleit litt med. De burde ta personer i hvor ca teknisk gode de er. Trønderen og Marianne vinner nok hele greia. 

Det er lov å øve litt når man melder seg på da. Lese litt om hvordan ulike rom bygges, lære seg å bruke drill og ulike sager

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
29_j skrev (11 timer siden):

Skråsikker på at han kunne alt før han ble med. 

• Liker 4
Skrevet
Diamant20 skrev (6 timer siden):

Det er lov å øve litt når man melder seg på da. Lese litt om hvordan ulike rom bygges, lære seg å bruke drill og ulike sager

Det hadde jeg gjort, og hvertfall hadde jeg øvd meg i de vanlige konkurransene som kommer hvert år; å lage fuglehus, vimpel og den der hvor et 'hus' skal tilpasses for å få velge først.... Der står de alle sammen og knoter hver sesong. Hvorfor? Samme med Farmen; øv deg i øksekast og å få slått i en spiker, vel før du reiser inn... :(

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...