Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vert mye ute å reist med mannen sin familie og ofte har det blitt til at ungene har trukket det lengste strået. Så i år skal jeg og jentene ha oss en byferie med shopping, kino og sånt kos en langhelg. Mens mannen og guttene ville dra på telttur og fiske. Siden budsjettet er lite og huset har en del så må fikses. Men alle er fornøyd og gleder seg. Problemet er at mannen har familie i byen der vi skal og de har sagt at de vil treffes og kose oss når jentene og jeg kommer. Men vi er ikke så keen på å møte og lage avtaler da vi skulle være spontane og planlegge dagene rundt va jentene ville og ikke etter hva som passer for andre. Hvordan sier jeg dette på en fin måte? Dette er familie som ofte bare tar en mini ferie hos oss eks du får en telefon vi kommer på to dager overnatting neste ute. Så hvordan kan jeg si nei på en fin måte? At det ikke passer? 

Anonymkode: fefeb...97f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville bare sagt at dere allerede har planer for oppholdet og at dere heller får treffes en annen gang, tar de ikke hintet da så er det ikke så lett. 

Anonymkode: cedc4...fce

• Liker 2
Skrevet

Skader dert om dere tar en lunsj med familien på byturen da? 

Jeg kan forstå at dere ønsker å ha mulighet til å være spontane og ikke måtte forholde dere til andres timeplan, så om det er sånn må dere jo bare si at dere ikke "har tid" eller at dere ønsker å prioritere kun dere.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
fru Alving skrev (6 minutter siden):

Skader dert om dere tar en lunsj med familien på byturen da? 

Hei ts her.

jeg sa til mannen min vi kan jo ta lunsj med dem men han sa . dårlig ide, du vet da har du dem på slep resten av dagen. Dette er folk som er super sosiale og elsker å være midtpunkt. Gi dem fingeren og de tar hånda. 

Og dette er mannen sin slekt.. så han vet vel. 

Skal ikke være lett.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hei ts her.

jeg sa til mannen min vi kan jo ta lunsj med dem men han sa . dårlig ide, du vet da har du dem på slep resten av dagen. Dette er folk som er super sosiale og elsker å være midtpunkt. Gi dem fingeren og de tar hånda. 

Og dette er mannen sin slekt.. så han vet vel. 

Skal ikke være lett.  

Nei jeg ser den🤣 Skulle kanskje ikke fortalt dem at dere kom i det hele tatt. Støtte dere på dem tilfeldigvis så kunne dere sagt at dere bråbestemte dere for en bytur.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville nok valgt en annen by. Må si meg enig i at det er rart å komme til deres by, uten å treffe dem. 

Men du kan jo gjøre det uformelt. Si "vi kommer til å ta ting litt på sparket, kan vi ikke bare sende en melding om hvor vi er?" 

Anonymkode: 6023a...628

AnonymBruker
Skrevet

Planlegg å møte dem på kvelden, f.eks møtes til pizza kl 20 etter dere har vært på kino/shopping. Da begrenser det seg til et måltid på kveldstid og dere får ha hele dagen frem til da for dere selv. 

Må innrømme det gjør jeg med noen av de jeg må forholde meg til og ikke bare kan fase ut.   Dabegrenses det et par timer en til to ganger i året. 

Anonymkode: 21d5e...5f9

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Si at dere har masse planer men sier fra hvis dere plutselig får tid til å møtes. Men så fikk dere ikke det. Oops. Next time. 

Anonymkode: e0527...15e

AnonymBruker
Skrevet

Hei, ts her

ungene ville spesifikt til denne byen vi har familie i alle storbyene i Norge, dvs Oslo, Bergen, Stavanger Kristiansand osv. stor slekt. Grunnen var noen museum og butikker som kun finnes der. 

AnonymBruker
Skrevet

«Vi kan desverre ikke lage noen avtaler denne gangen da vi har fullpakket program allerede, men vi finner nok en anledning til å treffes igjen senere 😊»

Anonymkode: 06ff5...468

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er det bedre å treffes på en stygg måte? 

Anonymkode: 2e3b7...824

AnonymBruker
Skrevet

TS er absolutt ikke forpliktet til å møte  verken egen eller mannens famile. Så å si nei takk på en hyggelig måte burde være helt ok. 

Anonymkode: e0527...15e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

«jeg har lovet jentene at denne turen er bare for oss tre/fire/hva dere er, men vi treffer dere gjerne neste gang vi er i byen 😊».

Anonymkode: 7fd97...d73

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har vert mye ute å reist med mannen sin familie og ofte har det blitt til at ungene har trukket det lengste strået. Så i år skal jeg og jentene ha oss en byferie med shopping, kino og sånt kos en langhelg. Mens mannen og guttene ville dra på telttur og fiske. Siden budsjettet er lite og huset har en del så må fikses. Men alle er fornøyd og gleder seg. Problemet er at mannen har familie i byen der vi skal og de har sagt at de vil treffes og kose oss når jentene og jeg kommer. Men vi er ikke så keen på å møte og lage avtaler da vi skulle være spontane og planlegge dagene rundt va jentene ville og ikke etter hva som passer for andre. Hvordan sier jeg dette på en fin måte? Dette er familie som ofte bare tar en mini ferie hos oss eks du får en telefon vi kommer på to dager overnatting neste ute. Så hvordan kan jeg si nei på en fin måte? At det ikke passer? 

Si" nei det passer ikke!!" Enkelt og greitt!!!

Anonymkode: 5aa2d...5e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...