AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:04 #21 Del Skrevet tirsdag kl 06:04 Det er strengt tatt kroppen din som avgjør det. Start med en time hos gynekolog. Men har du en parter å få barn med? Eller skal du finne det i tillegg, hvis du ikke har planer å få barnet alene? Nesten bedre å få barnet alene, hvis du ikke har en partner enda. Tar tid å finne en mann som det er verdt å få barn med. Anonymkode: b2744...996 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:11 #22 Del Skrevet tirsdag kl 06:11 Ikke for sent, men hvis du ikke har tatt stilling til om du vil ha barn ville jeg gjort det nå og ev satt i gang med prøvingen. Anonymkode: ff6be...e73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:16 #23 Del Skrevet tirsdag kl 06:16 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke for sent. Men du bør ikke vente veldig mye lenger. Jeg fikk førstemann da jeg var 35, neste kom da jeg var 40. En på jobb fikk første barn i en alder av 46, på den naturlige måten. Frisk og fin gutt. Her i Oslo og Bærum får det fleste barn sent. Ikke uvanlig her med foreldre som nærmer seg 40 og litt over 40 faktisk. Anonymkode: 4ca7c...11d Mener jeg har lest det og et sted, at førstegangsfødende i oslo traktene er 37-38 år eller noe Anonymkode: 9c455...e56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:15 #24 Del Skrevet tirsdag kl 07:15 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er strengt tatt kroppen din som avgjør det. Start med en time hos gynekolog. Men har du en parter å få barn med? Eller skal du finne det i tillegg, hvis du ikke har planer å få barnet alene? Nesten bedre å få barnet alene, hvis du ikke har en partner enda. Tar tid å finne en mann som det er verdt å få barn med. Anonymkode: b2744...996 Jeg har en partner, vi eier hus sammen, og har det veldig fint. Ts Anonymkode: 102ec...97e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:21 #25 Del Skrevet tirsdag kl 07:21 AnonymBruker skrev (2 timer siden): På grunn av flere ring har jeg ikke vært i en situasjon for at det har vært aktuelt å prøve å få barn. Men nå begynner jeg å kjenne på det, frykten for at det er for sent, at muligheten min er over.. Jeg ble 37 år for en måned siden, og må si jeg kjenner på panikk følelse, over å bli eldre og at det er for sent.. Noen her inne som har fått barn på min alder? Eller er det bare å gi opp tanken... Anonymkode: 102ec...97e Kjenner flere som har fått barn i alderen 38-40. Men du bør absolutt ikke vente. Anonymkode: 85246...002 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:30 #26 Del Skrevet tirsdag kl 07:30 Ble gravid på første forsøk ved 37. Lykke til! Anonymkode: 1bfea...644 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:33 #27 Del Skrevet tirsdag kl 07:33 Nei det er ikke for sent enda men du må starte straks ,for i 40 årene så kan du ikke få barn naturlig da må du bruke kostbar IVF- behandling kanskje gjom mange runder før det lykkes. Det er heller ikke bra for barn å ha for gamle mødre/foreldre som belastning i ung alder eller å bli alene i denne verden i ung alder. Anonymkode: c831c...ac3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:33 #28 Del Skrevet tirsdag kl 07:33 Venninna mi på 41 ble mamma for tredje gang nettopp 🤷♀️ Avhenger helt av at alt er som det skal med kroppen din (og mannens). Lykke til i dag! 😊 Jeg fikk barn som 35-åring. Noen år i forskjell, men ble gravid med én gang vi kutta prevensjon. Anonymkode: e5401...b02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:34 #29 Del Skrevet tirsdag kl 07:34 I hvertfall er du i en alder der ting KAN bli veldig stress.. evt også dyrt.. hvis du ikke blir gravid naturlig innen kort tid (maks et halvt år), så ville jeg kontaktet ivf klinikker. Jeg tror du må betale alt av egen lomme grunnet alderen din men selvsagt kan dette også gå veldig bra. Hvis alt er ok, og også hos din partner så Er ikke 37 en hindring. Men hvis det er hindringer som hormonforstyrrelser, endo, dårlig sperm, dårlig egg eller begynnende overgangsalder (dårlige og få egg igjen..) så vil du kunne få litt dårlig tid Anonymkode: 59930...7e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:36 #30 Del Skrevet tirsdag kl 07:36 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei det er ikke for sent enda men du må starte straks ,for i 40 årene så kan du ikke få barn naturlig da må du bruke kostbar IVF- behandling kanskje gjom mange runder før det lykkes. Det er heller ikke bra for barn å ha for gamle mødre/foreldre som belastning i ung alder eller å bli alene i denne verden i ung alder. Anonymkode: c831c...ac3 Dette er også en faktor. ser på venninner som har fått barn i slutten av 30 årene / starten av 40 at de orker mindre , blir mer slitne, etc. dette på tross av at de er trente, sunne , høyt udannet etc. jeg var ikke en ungfole når jeg ble mor selv, men fikk siste da jeg var 36 år, og jeg tror det var bra:) for nå (41 år) hadde jeg ALDRI orket et barn til:) Anonymkode: 59930...7e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet tirsdag kl 07:41 #31 Del Skrevet tirsdag kl 07:41 (endret) Jeg fikk første (og eneste) barn da jeg var 39. Jeg kjenner flere som har vært "gamle". Det har gått helt fint. Vi hadde to IVF forsøk men det virket ikke. Så det ble den naturlige måten som funket for oss. Har ikke følt meg spesielt sliten eller gammel. Bare at sånn var det her. Kjør på 😄 Endret tirsdag kl 07:43 av Stor pike Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sen ve ben Skrevet tirsdag kl 09:04 #32 Del Skrevet tirsdag kl 09:04 Ikke for sent, venninna mi fikk barn i alder av 42. Aldri for sent om dere ønsker det. Lykke til❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:05 #33 Del Skrevet tirsdag kl 09:05 De aller fleste av mine venninner fikk barn etter 37. Tre har fått barn når de var 43-44. Anonymkode: 15e4e...48f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:07 #34 Del Skrevet tirsdag kl 09:07 Vet om ei som fikk første da hun var 39. Det gikk veldig bra. Anonymkode: 43f97...bbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:11 #35 Del Skrevet tirsdag kl 09:11 Kjør på! Jeg har fått når jeg var 42 og 44. Med Ivf, men egne egg, ikke donasjon. Skulle gjerne hatt barn før, men når jeg ikke møtte mannen min før jeg var 38, så ble det sånn. Har taklet søvnløse netter overraskende mye bedre enn jeg hadde trodd på forhånd, så foreløpig føler jeg ikke alderen tynge, men nå er ungene små enda. Og jeg ville heller ha barn seint enn å ikke ha barn i det hele tatt. Anonymkode: c96c8...54c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:17 #36 Del Skrevet tirsdag kl 09:17 Fikk siste mann da jeg var 38, har fortsatt eggløsning og er 52. Men nå er jeg for gammel altså. Anonymkode: 98d3b...f92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet tirsdag kl 10:25 #37 Del Skrevet tirsdag kl 10:25 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kjenner knapt noen som ikke fikk barn i den alderen. Det er normalen i disse dager, i alle fall om man har utdannelse, og har erfart litt i livet. Anonymkode: a81da...acb Enig, kjenner mange som har fått barn i den alderen. Men jo nærmere du blir 40, jo vanskeligere virker det å være, så det er nok lurt å ikke vente for lenge. Endret tirsdag kl 10:25 av Rosa Dartle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå