Gå til innhold

37 år, er det for sent for meg å bli gravid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

På grunn av flere ring har jeg ikke vært i en situasjon for at det har vært aktuelt å prøve å få barn. Men nå begynner jeg å kjenne på det, frykten for at det er for sent, at muligheten min er over.. 

Jeg ble 37 år for en måned siden, og må si jeg kjenner på panikk følelse, over å bli eldre og at det er for sent.. 

Noen her inne som har fått barn på min alder? Eller er det bare å gi opp tanken... 

Anonymkode: 102ec...97e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kan jo ikke svare på om det kan gå, men du må jo bare prøve. Toget kan være gått, eller det kan gå fint. Lykke til 😊

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mulig du får det til, det vet vi jo ikke. Personlig mener jeg det er for sent.

Anonymkode: c01a0...df1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

På grunn av flere ring har jeg ikke vært i en situasjon for at det har vært aktuelt å prøve å få barn. Men nå begynner jeg å kjenne på det, frykten for at det er for sent, at muligheten min er over.. 

Jeg ble 37 år for en måned siden, og må si jeg kjenner på panikk følelse, over å bli eldre og at det er for sent.. 

Noen her inne som har fått barn på min alder? Eller er det bare å gi opp tanken... 

Fikk første da jeg var 35 og tvillinger da jeg var 39. De er tenåringer nå💙

Anonymkode: 5b31a...3b4

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det er ikke for sent. Men du bør ikke vente veldig mye lenger.

Jeg fikk førstemann da jeg var 35, neste kom da jeg var 40. 
En på jobb fikk første barn i en alder av 46, på den naturlige måten. Frisk og fin gutt.

Her i Oslo og Bærum får det fleste barn sent. Ikke uvanlig her med foreldre som nærmer seg 40 og litt over 40 faktisk. 

Anonymkode: 4ca7c...11d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg fikk yngste da jeg var 38. Gikk helt fint det, har ikke følt meg for gammel og ikke merket noe til at andre mener det heller.

Anonymkode: 31df7...920

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kvinnekroppen bestemmer selv når det er for sent. 

Anonymkode: ef089...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg fikk yngste da jeg var 38. Gikk helt fint det, har ikke følt meg for gammel og ikke merket noe til at andre mener det heller.

Anonymkode: 31df7...920

Takk for svar:) kan jeg spørre om du møtte prøve lenge før du fikk det til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ble gravid på andre forsøk, 37 år gammel. Hadde en fin graviditet og fødte et perfekt barn som 38 åring.

Jeg traff min partner i voksen alder, og hadde ikke mulighet til å prøve før. 

Anonymkode: 9b8ec...0c1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er ikke for sent, ikke hør på de som sier at det er for sent. 

Anonymkode: c2e1e...6c5

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk yngste 39 år gammel. Hadde glatt fått en til nå (2 år senere), men da hadde  det blitt nå. Hvis du trenger hjelp er grensen 46. 

Anonymkode: 8ccdf...27b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er mange mange tråder om dette her inne. Bare søk dem opp

Anonymkode: 807b4...f01

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du må til gynekolog og kikke på egg, modning, antall osv for å få svar på dette. Hos meg viste det seg at det var meget vanskelig å få barn i den alderen, det var for få egg og de modnet ikke som de skulle, så jeg fikk beskjed om at det ikke ville gå. Men jeg hadde barn fra før. Kunne muligens ha satt i gang prosjekt barn med mye hjelp, men jeg var fornøyd med barnet og livet jeg hadde, og ville ikke risikere å rokke ved alt ved å gå gjennom så heftige prosedyrer.

Så bestill time hos gynekolog for å vite hvordan det ligger an hos deg. Hvis det ser bra ut nå kan du fryse ned egg, så dette bør du ta stilling til så snart som mulig.

Anonymkode: 9843b...3fc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk barn nr 2 når jeg var 38. Opplevde ikke det som for seint. 

Anonymkode: ee9c1...4a3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du må til gynekolog og kikke på egg, modning, antall osv for å få svar på dette. Hos meg viste det seg at det var meget vanskelig å få barn i den alderen, det var for få egg og de modnet ikke som de skulle, så jeg fikk beskjed om at det ikke ville gå. Men jeg hadde barn fra før. Kunne muligens ha satt i gang prosjekt barn med mye hjelp, men jeg var fornøyd med barnet og livet jeg hadde, og ville ikke risikere å rokke ved alt ved å gå gjennom så heftige prosedyrer.

Så bestill time hos gynekolog for å vite hvordan det ligger an hos deg. Hvis det ser bra ut nå kan du fryse ned egg, så dette bør du ta stilling til så snart som mulig.

Anonymkode: 9843b...3fc

Jeg har time hos gynekolog i dag, for å sjekke egg.. gruer meg noe fryktelig, men vet jeg må sjekke. Ts

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Kjenner knapt noen som ikke fikk barn i den alderen. Det er normalen i disse dager, i alle fall om man har utdannelse, og har erfart litt i livet. 

Anonymkode: a81da...acb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke for sent å prøve, men du er ikke garantert å få det til. Jeg kjenner folk som er eldre enn deg som har klart å få barn, og jeg kjenner folk som startet å prøve da de var litt yngre enn deg og som aldri klarte å få barn.

Anonymkode: 24784...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble uplanlagt gravid etter 1 runde i høyet som 36-åring, absolutt mulig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har fire barn. Fikk første da jeg var 23 år. Siste kom som en overraskelse da jeg var 41 år, på prevensjon 🥰. Null problem i svangerskapet og en frisk og rask jente på 10 år i dag. 

Anonymkode: 9a0c7...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...