AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Del Skrevet 10 timer siden Rommet ser ut som en bombe, fat, glass osv. Vet ikke når det ble byttet på sengen eller ryddet/støvsuget sist. Er så lei og ingenting hjelper hva jeg sier. Hva gjør jeg? Hiver han ut? Anonymkode: 9458f...edb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Del Skrevet 10 timer siden Ville du kastet ut din 19 år gamle sønn som verken rydder eller bidrar skulle det stå 😥 Anonymkode: 9458f...edb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Del Skrevet 10 timer siden Ja! Anonymkode: 280c4...842 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Del Skrevet 10 timer siden Begynte han å rote etter han ble 18 eller er det noe han burde ha lært når han var yngre? Her rydder 16 åringen etter seg hver kveld fordi det er noe han er vant med fra han var liten. Anonymkode: 04d29...2f7 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 10 timer siden #5 Del Skrevet 10 timer siden Ja, det ville jeg! Ikke kastet ut som i å tuppe han ut av døra med kofferten etter seg. Men, jeg hadde tatt en prat med han hvor jeg hadde sagt at mine forventinger til renhold var noe helt annet enn han sine. Og at jeg ikke lenger orket å bo i et hjem hvor et av rommene så ut som en grisebinge! Så hadde jeg satt meg ned å funnet noen boliger som kunne passe, vist han dem og sagt at jeg skulle hjelpe han og flytte ut. Ville også tilbudt meg å hjelpe litt økonomisk i starten hvis han hadde hatt lite penger, så fikk han heller søke hjelp på nav etterhvert hvis han ikke hadde hatt jobb. Hadde han blitt sur så hadde jeg fortalt at jeg var veldig glad i han, men at han nå var voksen og måtte lære å stå på egne ben. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #6 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Begynte han å rote etter han ble 18 eller er det noe han burde ha lært når han var yngre? Her rydder 16 åringen etter seg hver kveld fordi det er noe han er vant med fra han var liten. Anonymkode: 04d29...2f7 Nei, har nok ikke vært den beste på dette generelt. Men synes det er blitt verre. Bidrar mindre og er mer lat. Anonymkode: 9458f...edb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #7 Del Skrevet 10 timer siden malifika skrev (8 minutter siden): Ja, det ville jeg! Ikke kastet ut som i å tuppe han ut av døra med kofferten etter seg. Men, jeg hadde tatt en prat med han hvor jeg hadde sagt at mine forventinger til renhold var noe helt annet enn han sine. Og at jeg ikke lenger orket å bo i et hjem hvor et av rommene så ut som en grisebinge! Så hadde jeg satt meg ned å funnet noen boliger som kunne passe, vist han dem og sagt at jeg skulle hjelpe han og flytte ut. Ville også tilbudt meg å hjelpe litt økonomisk i starten hvis han hadde hatt lite penger, så fikk han heller søke hjelp på nav etterhvert hvis han ikke hadde hatt jobb. Hadde han blitt sur så hadde jeg fortalt at jeg var veldig glad i han, men at han nå var voksen og måtte lære å stå på egne ben. Går på skole og har ingen inntekt. Anonymkode: 9458f...edb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #8 Del Skrevet 10 timer siden Føler jeg har mislyktes som mor. Anonymkode: 9458f...edb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #9 Del Skrevet 10 timer siden Kronprinsparet har jo ikke kastet ut Marius. Så… Anonymkode: 5a00a...7e0 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #10 Del Skrevet 10 timer siden Han er snill og grei. Ikke noe tull sånn, men dette holder jeg på å bli sprø av. Anonymkode: 9458f...edb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #11 Del Skrevet 10 timer siden Når lærte du han å rydde? Du må vise han. Finn frem bøtte, kost, sengetøy. Kjøp søppelbøtter og pek opp i at der skal bosset ligge. Det er foreldre så må lære barna sine å rydde, vaske, kaste søppel og holde orden. Flytter han ut uten å lære dette så vedvarer problemet i ny bolig, og hvem skal rydde da? Anonymkode: 9980a...0c8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 10 timer siden #12 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Går på skole og har ingen inntekt. Anonymkode: 9458f...edb Hvis han går siste året på vgs så har du jo fortsatt forsørgelsesplikt så da kan du jo ikke kaste han ut. Det du derimot kan gjøre er å gi han 3 mnd etter skolen er ferdig til å skaffe jobb og bolig. Gjør han ikke det så kan du skaffe han en bolig, betale leie for en mnd eller to, så får han gå til nav etter det. De vil få han i aktivitet. I mellomtiden så krever du at han skal rydde og vaske en gang i uken, gjør han ikke det så gir du beskjed om at alle sakene hans som ikke er ryddet går i søppelsekker og settes i en bod. Han får ikke lov til å hente sakene før han har vasket å ryddet. Dette står du i frem til han faktisk gjør det. Grunnen til at han ikke gidder er fordi han vet at han slipper unna uten konsekvenser. 7 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 9 timer siden #13 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Føler jeg har mislyktes som mor. Anonymkode: 9458f...edb Nei, det har du absolutt ikke. Tenåringer forandrer seg hele tiden pga alle hormonene som fyker rundt i kroppen. De kan veksle mellom engler den ene dagen til å bli jævler den neste. Det er selvfølgelig forskjeller på dem som alle andre mennesker. Men, det er altså ikke uvanlig at tenåringer har perioder hvor de oppfører seg som psykopater ovenfor foreldrene sine. Man har absolutt ikke gjort noe galt for det. Min datter hadde en periode hvor hun var mellom 13-15 år, hvor hun sa rett ut helt seriøst at hun ønsket seg mest av alt i verden at jeg døde. Nå er hun voksen og vi har et kjempe forhold. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #14 Del Skrevet 9 timer siden malifika skrev (26 minutter siden): Hvis han går siste året på vgs så har du jo fortsatt forsørgelsesplikt så da kan du jo ikke kaste han ut. Det du derimot kan gjøre er å gi han 3 mnd etter skolen er ferdig til å skaffe jobb og bolig. Gjør han ikke det så kan du skaffe han en bolig, betale leie for en mnd eller to, så får han gå til nav etter det. De vil få han i aktivitet. I mellomtiden så krever du at han skal rydde og vaske en gang i uken, gjør han ikke det så gir du beskjed om at alle sakene hans som ikke er ryddet går i søppelsekker og settes i en bod. Han får ikke lov til å hente sakene før han har vasket å ryddet. Dette står du i frem til han faktisk gjør det. Grunnen til at han ikke gidder er fordi han vet at han slipper unna uten konsekvenser. Ja, siste året på vgs. Hadde håpt han tok seg sammen på dette punktet. Han kan, men gidder ikke. Og det har ikke fått så store konsekvenser. Så blir rådvill. Prøvde en periode å ikke gi penger. Hjalp ikke det heller. Og jeg får ikke gå inn på rommet. Da blir han sur. Jeg har vel vært dum/snill og gjort ting. Anonymkode: 9458f...edb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #15 Del Skrevet 9 timer siden malifika skrev (24 minutter siden): Nei, det har du absolutt ikke. Tenåringer forandrer seg hele tiden pga alle hormonene som fyker rundt i kroppen. De kan veksle mellom engler den ene dagen til å bli jævler den neste. Det er selvfølgelig forskjeller på dem som alle andre mennesker. Men, det er altså ikke uvanlig at tenåringer har perioder hvor de oppfører seg som psykopater ovenfor foreldrene sine. Man har absolutt ikke gjort noe galt for det. Min datter hadde en periode hvor hun var mellom 13-15 år, hvor hun sa rett ut helt seriøst at hun ønsket seg mest av alt i verden at jeg døde. Nå er hun voksen og vi har et kjempe forhold. Det er skikkelig frustrerende å ha det sånn når ingenting hjelper. Ikke sagt noe, blitt sint og ingenting skjer. Burde helt sikkert tømt hele rommet en dag han er ute? Anonymkode: 9458f...edb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #16 Del Skrevet 9 timer siden malifika skrev (31 minutter siden): Nei, det har du absolutt ikke. Tenåringer forandrer seg hele tiden pga alle hormonene som fyker rundt i kroppen. De kan veksle mellom engler den ene dagen til å bli jævler den neste. Det er selvfølgelig forskjeller på dem som alle andre mennesker. Men, det er altså ikke uvanlig at tenåringer har perioder hvor de oppfører seg som psykopater ovenfor foreldrene sine. Man har absolutt ikke gjort noe galt for det. Min datter hadde en periode hvor hun var mellom 13-15 år, hvor hun sa rett ut helt seriøst at hun ønsket seg mest av alt i verden at jeg døde. Nå er hun voksen og vi har et kjempe forhold. Så fint å høre dere har en kjempe fint forhold nå. Takker for svar! Anonymkode: 9458f...edb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #17 Del Skrevet 9 timer siden Det beste er jo at han finner indre motivasjon, men dessverre er det mange som ikke skjerper seg før de evt. får seg kjæreste, eller når de trenger penger til noe, og får det som belønning for å rydde og vaske rommet. Dersom han har en far, så kanskje han kunne tatt praten med sønnen sin? Anonymkode: 6b9b2...b1b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #18 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Når lærte du han å rydde? Du må vise han. Finn frem bøtte, kost, sengetøy. Kjøp søppelbøtter og pek opp i at der skal bosset ligge. Det er foreldre så må lære barna sine å rydde, vaske, kaste søppel og holde orden. Flytter han ut uten å lære dette så vedvarer problemet i ny bolig, og hvem skal rydde da? Anonymkode: 9980a...0c8 Han kan det egentlig. Han var flinkere før, men nå gidder han ikke. Vet ikke hvorfor. Skole, venner og russetid. Ingen unnskyldning. Og det blir verre og verre. Anonymkode: 9458f...edb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #19 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det beste er jo at han finner indre motivasjon, men dessverre er det mange som ikke skjerper seg før de evt. får seg kjæreste, eller når de trenger penger til noe, og får det som belønning for å rydde og vaske rommet. Dersom han har en far, så kanskje han kunne tatt praten med sønnen sin? Anonymkode: 6b9b2...b1b Ja, så før at det var motiverende med penger og når han skulle ha besøk. Må gi det en sjanse, men spørs om han har bedre påvirkning på han. Anonymkode: 9458f...edb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miaw Skrevet 8 timer siden #20 Del Skrevet 8 timer siden (endret) Bare å være streng. Det er helt krise å ikke holde ha gode rutiner på orden og rydding når du er voksen.dette kan gi han problemer med kjærester eller de han skal bo med senere i livet. Roter han ellers også? Eller bare på rommet sitt? Endret 29 minutter siden av miaw 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå