AnonymBruker Skrevet 5. mai #1 Skrevet 5. mai Jeg har ei venninne som har vært sammen med en kurdisk mann i 3 år nå, men familien hans har fortsatt ikke akseptert forholdet deres. Det gjelder både barna hans og øvrig familie. De nekter å møte henne. Han har vært skilt i mange år, og barna er unge voksne. Har inntrykk av at det er fordi hun er norsk. Jeg synes dette er litt rart, jeg har da hørt om andre nordmenn som har giftet seg med kurdere, er det vanlig at dette ikke aksepteres? Eller kan det gå seg til? Noen som har erfaringer? Anonymkode: 90b27...322
AnonymBruker Skrevet 5. mai #2 Skrevet 5. mai Jeg har vært gift med en kurdisk mann i snart 20 år. Vi møttes da vi var ganske ung, foreldrene var litt skeptiske i starten (nordmenn skiller seg må vite). Dette sa de aldri til meg og da jeg først traff resten av familien, tok de imot meg med åpne armer. Kunne ikke hatt en bedre svigerfamilie ❤️ Anonymkode: 24a73...20a 1
Daisy-love Skrevet 5. mai #3 Skrevet 5. mai Kurdiske familier er også like ulike som andre familier. De har nok en litt strengere og tradisjonell kultur, og liker å være med sine egne, men mange er veldig inkluderende, mens andre ikke er det. Om de har de bra sammen så kan hun gjerne leve med det, men om ikke så hadde ikke jeg syntes det var verdt det etter så lang tid. At det kan ta ett par år har jeg hørt fra flere fra ulike miljøer, men det burde ha gått seg til nå. Har han «valgt» henne, eller står hun i skvis? Er vanskelig når det er avkom også, tross de er voksne. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai #4 Skrevet 5. mai Daisy-love skrev (2 minutter siden): Kurdiske familier er også like ulike som andre familier. De har nok en litt strengere og tradisjonell kultur, og liker å være med sine egne, men mange er veldig inkluderende, mens andre ikke er det. Om de har de bra sammen så kan hun gjerne leve med det, men om ikke så hadde ikke jeg syntes det var verdt det etter så lang tid. At det kan ta ett par år har jeg hørt fra flere fra ulike miljøer, men det burde ha gått seg til nå. Har han «valgt» henne, eller står hun i skvis? Er vanskelig når det er avkom også, tross de er voksne. Usikker på hva som foregår egentlig jeg, foreløpig er de bare kjærester og det fungerer vel på et vis for dem, men det er jo litt trist hvis dette ikke går seg til da. Han har visst sagt at hvis det ikke ordner seg så kommer han til å velge henne og skal gi beskjed om dette, men det blir jo trist uansett liksom. Anonymkode: 90b27...322 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai #5 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har vært gift med en kurdisk mann i snart 20 år. Vi møttes da vi var ganske ung, foreldrene var litt skeptiske i starten (nordmenn skiller seg må vite). Dette sa de aldri til meg og da jeg først traff resten av familien, tok de imot meg med åpne armer. Kunne ikke hatt en bedre svigerfamilie ❤️ Anonymkode: 24a73...20a Det høres jo veldig fint ut da ❤️ Anonymkode: 90b27...322
AnonymBruker Skrevet 5. mai #6 Skrevet 5. mai Høres ut som en veldig rasistisk familie, hun kommer nok aldri til å bli akseptert. Anonymkode: d9824...be5 5 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai #7 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Høres ut som en veldig rasistisk familie, hun kommer nok aldri til å bli akseptert. Anonymkode: d9824...be5 Enig, og det er ikke sikkert han tør å fortelle henne hvor ille det egentlig er heller, for å ikke skremme henne bort liksom. Han har sagt at han tror det "går seg til", og det får man jo håpe, men jeg lurte egentlig på om det faktisk er vanlig at det IKKE går seg til. Synes jo det er litt spesielt da at man bosetter seg i Norge og ikke er åpen i det hele tatt for at et familiemedlem kan ha et forhold til en nordmann, kanskje spesielt når de uansett ikke skal oppdra barn sammen engang. Venninna mi er helt ok liksom, ei skikkelig dame som oppfører seg fint, og jeg kjenner på litt irritasjon. Men skjønner at det er mye her jeg ikke forstår sikkert. Anonymkode: 90b27...322 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai #9 Skrevet 8. mai Hun kommer aldri til å bli akseptert, de er rasister så det synger etter. Enten må han bryte med fam, eller må hun kvitte seg med han. Anonymkode: fdea6...711 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai #10 Skrevet 8. mai Er ofte slik i kurdiske familier som bor i Norge, jeg var lenge sammen med en fra Irak, ble ikke godkjent før vi fikk ett barn sammen. Han giftet seg til og med med ei fra hjemlandet sitt bak min rygg uten å fortelle meg, så når vi skulle gifte oss sto han som skilt.. Vi var gift i 6 mnd da orket jeg ikke tanken på det han hadde gjort så skilte meg. Anonymkode: 29eb0...a51 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai #11 Skrevet 8. mai Mitt inntrykk er at kurdere ofte er ganske så konservative, men det varierer selvfølgelig. Vet om en familie med to sønner hvor den ene er samboer og har to barn med ei norsk dame og den andre er gift med en mann. Begge to har hatt full støtte fra familien hele veien. Anonymkode: 6fda9...210 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai #12 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (På 7.5.2025 den 20.33): Hvor er denne mannen fra? Anonymkode: 29eb0...a51 Mener han er kurder fra Syria Anonymkode: 90b27...322
AnonymBruker Skrevet 9. mai #13 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (På 8.5.2025 den 12.44): Er ofte slik i kurdiske familier som bor i Norge, jeg var lenge sammen med en fra Irak, ble ikke godkjent før vi fikk ett barn sammen. Han giftet seg til og med med ei fra hjemlandet sitt bak min rygg uten å fortelle meg, så når vi skulle gifte oss sto han som skilt.. Vi var gift i 6 mnd da orket jeg ikke tanken på det han hadde gjort så skilte meg. Anonymkode: 29eb0...a51 Men i alle dager, hvorfor gjorde han det, pga press fra familien? Hadde du ingen mistanke om dette da dere var sammen? Anonymkode: 90b27...322
Maleficenta Skrevet 9. mai #14 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (På 5.5.2025 den 23.56): Jeg har ei venninne som har vært sammen med en kurdisk mann i 3 år nå, men familien hans har fortsatt ikke akseptert forholdet deres. Det gjelder både barna hans og øvrig familie. De nekter å møte henne. Han har vært skilt i mange år, og barna er unge voksne. Har inntrykk av at det er fordi hun er norsk. Jeg synes dette er litt rart, jeg har da hørt om andre nordmenn som har giftet seg med kurdere, er det vanlig at dette ikke aksepteres? Eller kan det gå seg til? Noen som har erfaringer? Anonymkode: 90b27...322 Hun burde ikke bli overrasket. Tror det der er veldig vanlig 3
TLR Skrevet 9. mai #15 Skrevet 9. mai (endret) AnonymBruker skrev (På 5.5.2025 den 23.56): Jeg har ei venninne som har vært sammen med en kurdisk mann i 3 år nå, men familien hans har fortsatt ikke akseptert forholdet deres. Det gjelder både barna hans og øvrig familie. De nekter å møte henne. Han har vært skilt i mange år, og barna er unge voksne. Har inntrykk av at det er fordi hun er norsk. Jeg synes dette er litt rart, jeg har da hørt om andre nordmenn som har giftet seg med kurdere, er det vanlig at dette ikke aksepteres? Eller kan det gå seg til? Noen som har erfaringer? Anonymkode: 90b27...322 Endret 9. mai av TLR
TLR Skrevet 9. mai #16 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (På 8.5.2025 den 12.44): Er ofte slik i kurdiske familier som bor i Norge, jeg var lenge sammen med en fra Irak, ble ikke godkjent før vi fikk ett barn sammen. Han giftet seg til og med med ei fra hjemlandet sitt bak min rygg uten å fortelle meg, så når vi skulle gifte oss sto han som skilt.. Vi var gift i 6 mnd da orket jeg ikke tanken på det han hadde gjort så skilte meg. Anonymkode: 29eb0...a51 Han har et barn med deg og valgte likevel å gifte seg bak din rygg for en idiot. Vær glad for at du ble skilt.
TLR Skrevet 9. mai #17 Skrevet 9. mai (endret) Maleficenta skrev (1 time siden): Hun burde ikke bli overrasket. Tror det der er veldig vanlig Endret 9. mai av TLR
AnonymBruker Skrevet 9. mai #18 Skrevet 9. mai Min svigerinne er gift med en kurder, og hans familie har ikke hatt problemer med å akseptere henne. Anonymkode: 7e4c2...fd4 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai #19 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Min svigerinne er gift med en kurder, og hans familie har ikke hatt problemer med å akseptere henne. Anonymkode: 7e4c2...fd4 Det ser ut som det er store forskjeller på familiene ja, derfor litt vanskelig å vite hva fremtiden bringer, men i og med at det har gått 3 år og det fortsatt ikke er noe naturlig forhold mellom henne og hans familie, så er det vel stor sjans for at hans familie er blant dem som ikke kommer til å akseptere det. De ville kanskje akseptert det nå, hvis de var tilbøyelig til å gjøre det... Anonymkode: 90b27...322 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai #20 Skrevet 9. mai Som flere her nevner så varierer nok dette. Venninna mi er gift med en kurder, og hun har et godt forhold til sine svigers. Har aldri vært noe snakk om at de ikke godtok henne. Anonymkode: ee8be...537 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå