AnonymBruker Skrevet 5. mai #1 Skrevet 5. mai jeg og min man har godt i gjennom mye før vi vart sammen. jeg vet at han fortsatt kan ha dager han sliter sånn som jeg har. jeg synes det er vanskelig å snakke om det som plager meg når han ikke vil prate om seg. jeg har prøvd å bare spørt han om hvorfor vi ikke prater i lag. dette vil han ikke prate om heller. jeg har spørt om han kan gi bedkjed når han har noen dager som er exstra tøffe og at jeg ikke skal spøre om hvorfor. dette vil han heller ikke. når jeg tar opp det at det plager meg at vi ikke prater med hverandre når vi sliter. snur han seg bort eller går sin vei å vil ikke prate med meg. dette er noe som plager meg veldig siden det er mannen jeg vil være med resten av mitt liv å dele alt med. jeg sliter veldig å får ikke til å gå til sykolog noe han har gjort. derfor skulle jeg ønske vi pratet mer i lag. noen som opplaver dette eller har noen råd til meg. nytter ikke å prate med han siden han bare dytter meg vekk. Anonymkode: ce161...3dc
AnonymBruker Skrevet 6. mai #2 Skrevet 6. mai Her må dere klare å få opp kommunikasjonen. Vi hadde det på samme vis, han ville ikke snakke med meg om vanskelige ting. Det skapte en større og større avstand over år, og det ble til slutt brudd. Han er mannen i mitt liv, jeg har mistet alt, og savner han hver eneste dag. Og det ble slutt på grunn av mangel på kommunikasjon😭 Men det er vanskelig å få til når de ikke vil snakke, ikke vil i parterapi for å få hjelp til å snakke osv. Jeg krysser fingrene for dere. Jeg lever i et daglig mareritt fordi ting er som det er, har ingenting fint igjen i livet😔 Anonymkode: 4d929...6e7
AnonymBruker Skrevet 6. mai #3 Skrevet 6. mai Les deg opp på tilknytningsteori. Det kan hjelpe deg til å lære bedre måter å kommunisere til han slik at han ikke føler seg overveldet av det, eller presset eller eventuelt angrepet. Han er mest sannsynlig av unnvikende tilknytning, men jeg har ikke nok unfo til å si det med sikkerhet, så du må lese deg opp og gjenkjenne tegnene selv. Dersom hab er det, er du mest sannsynlig av utrygg tilknytning, som isåfall kan trigge han til å bli mer unnvikende. Det er en vond sirkel, så dess raskere du lærer om disse, dess høyere sjanse for at dere klarer løse dette flr det blir brudd. På engelsk kalles det attachment styles, hvis du vil lese pp engelsk. Anonymkode: 43d49...004
AnonymBruker Skrevet 6. mai #4 Skrevet 6. mai Men har han så vanskelige dager som du skriver her, eller er det bare noe du antar? Kan det tenkes at han ikke ønsker å ha fokus på det vanskelige, men heller fokusere på det positive i livet? Jeg har selv gått igjennom ekstremt vanskelige hendelser/traumer, og var i en lengre periode (vi snakker år) fanget i det dragsuget. Det vanskelige fikk alt for stort fokus. Da jeg etter hvert fikk jobbet meg igjennom mye av det vanskelige, ønsket jeg ikke lengre å ha fokus på det som fremdeles var kjipt og vanskelig. Jeg ønsket å ha fokus å det som var bra og positivt i livet mitt, og heller gi det større og større plass, i et ledd for at jeg skulle få det bedre. Jeg hadde i samme periode ei venninne, som også har slitt med sitt opp igjennom, og som i stor grad fokuserte på det vanskelige. Hun skulle ofte ha meg til å snakke om det som fremdeles var vanskelig i mitt (og hennes eget) liv, og fremstilte stadig mitt liv som mye vanskeligere og kjipere enn jeg som i større og større grad heller fokuserte på det positive opplevde. Dette ble fullstendig kræsj for meg, som var drittlei det negative fokuset, og som heller ønsket å fokusere på å få det bedre. Blir man stadig dratt inn i det negative igjen, tar det lengre tid å få det bedre selv. Alle har tross alt gode og dårlige dager, men det er hvordan man velger å håndtere disse dagene, erfaringene og opplevelsene, som har betydning for hvordan man generelt har det i livet. Det endte med at jeg nesten ble kvalm hver gang denne venninna tok kontakt, fordi hun ikke respekterte meg da jeg sa at jeg sa at jeg i det store og hele faktisk har det bra og ikke ønsket å fokusere på det negative. Jeg ble rett og slett utmattet omtrent hver gang vi hadde snakket sammen. I dag har vi liten kontakt med hverandre, og hun sitter igjen og kan ikke skjønne hvorfor. Anonymkode: a9132...527 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå