AnonymBruker Skrevet 5. mai #1 Skrevet 5. mai Vi skal kjøpe en el-sparkesykkel som vi kan ha i fellesskap her. Jeg bare aner ikke hvilken? Sjekket noen tester, men de var nok allerede utdaterte, fant ikke de sparkesyklene. Vet liksom ikke hva jeg er ute etter heller. En i grei kvalitet som ikke blir ødelagt med en gang, men samtidig ikke for dyr. Ikke Biltema liksom. Kjekt om den kan legges litt sammen og ellers er ok å kjøre på. Bør ha lys på. Tror det er de viktigste kriteriene. Anonymkode: f8b2b...c4f
AnonymBruker Skrevet 6. mai #2 Skrevet 6. mai Det viktigste kriteriet er brukervekt vs motoreffekt. Dette må vurderes mot terrenget. Bakker krever vesentlig mer effekt enn flat mark. Hvor langt man kan kjøre på en ladning er også viktig for enkelte. Så får man vurdere betydningen av gode hjul, bremser og demping. Bedre utstyr koster mer. Også greit med en forhandler som er i nærheten og har rykte for god service. Anonymkode: 7a762...f0f 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #3 Skrevet 11. mai TS fikk et godt svar fra en med litt peiling. Så blir det tyst. Kommet noe videre? Anonymkode: 7a762...f0f
AnonymBruker Skrevet 13. mai #4 Skrevet 13. mai Takk for info! Jeg har ikke tenkt på sånne ting. Jeg tipper vekt på dem som skal bruke den er mellom 60-80 kg. Det er en del bakker her. En ganske bratt bakke. Noe grus, men mest asfalt. Anonymkode: f8b2b...c4f
AnonymBruker Skrevet 13. mai #5 Skrevet 13. mai Kjøring per lading er ikke så veldig langt. Stort sett et par kilometer kanskje. Anonymkode: f8b2b...c4f
AnonymBruker Skrevet 13. mai #6 Skrevet 13. mai Med max brukervekt på 80 kg og lite bratte bakker klarer du deg med en medium kraftig spark. Da snakker vi om motor på rundt 500W nominelt. Batteriet trenger ikke være stort. Da blir også sparken lettere. Alle sparker klarer minst en mil pr lading. Ellers er alle utstyrt med lys og bremser og kan legges sammen. Personlig liker jeg følgende specs: Luftfyllte 10" hjul. Støtdempere foran og bak. Trommelbrems foran og skiver bak kombinert med motorbrems. Jeg har selv en med 1000W fordi jeg er høy og veier 110 kg. Den klarer de fleste bakker uten å gå ned i hastighet. Kjøp en sykkel med lovpålagt hatighetssperre og husk forsikring. Anonymkode: 7a762...f0f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå