Gå til innhold

Moonboon - hvilken skal man velge?

Anonymus94

Anbefalte innlegg

Hei!

Har fått leid meg en moonboon til bebisen, og denne fungerer så godt at vi nå skal gå til innkjøp av en selv. Så er spørsmålet - hva er best, slynge eller flat bunn? Vi leier nå en slynge, men føler mini blir liggende veldig sammenkrøket inni der og redd for at luftveiene ikke skal være frie nok. Nå er han riktignok kun 2 uker korrigert (7 uker etter fødsel), så kanskje det blir bedre når han blir større? Erfaringer? For og imot slynge vs flat bunn?  :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flat bunn. Da kan du også bruke den som barneseng om natten, den er ment for det. Om du velger oval eller rektangulær er opp til deg, det er bare det estetiske. Vi har flat bunn, baby har sovet der fast om natten fra han var 4-5 måneder. Sover hele natten gjennom, og vi kan styre vuggingen med app. Har den rett ved sengen min, så jeg kan lett ta han opp for å amme om han skulle trenge det. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte forresten også moonboon fast til alle lurer hjemme fra han var nyfødt. Sovet godt, og merker at mye søvn på dagen resulterer i mye søvn på natten også. Søvn avler søvn, og vi har fått mye igjen for å følge med på våkenvinduer. Han har ikke blitt avhenging av vugging heller. Nå bruker vi bare moonboon på natten, så nå sover han i vogn, babynest, på matte på gulvet eller i sofaen. Kan lett ta 2-3 timers lurer uten vugging

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...