AnonymBruker Skrevet 5. mai #1 Skrevet 5. mai Hadde ikke trodd jeg skulle stå i denne situasjonen som gravid (uke 9) men nylig skadet jeg en tann, som resulterte i tannlegevakt i helgen, rotfylling, bedøvelse pga. inngrepet hos tannlegen og paralgin forte mot smertene i tannens nerve. Tannlegen beroliget meg med at slike inngrep er ufarlig som gravid, og leser det samme på nett. Men klarer liksom ikke å slå det fra meg at det kan ha skadet lille bebisen😕 Dette var jo et helt nødvendig inngrep og ikke noe som kunne ventet 7 mnd til, men alikevell.. noen andre som har måtte behandle tenner, fått bedøvelse/smertestillende som gravid og kan berolige meg litt?🙏🏻 Anonymkode: ec9cd...174
AnonymBruker Skrevet 5. mai #2 Skrevet 5. mai Jeg måtte rotfylle mens jeg var gravid. Tannlegen beroliget meg med at han ikke kom til å gi meg noe som var skadelig for barnet. Gravide pasienter er de vandt til 😊 Anonymkode: db79b...7d7
AnonymBruker Skrevet 5. mai #3 Skrevet 5. mai Hvis kvalifisert helsepersonell med fagkompetanse på området ikke klarer å berolige deg, hvordan skal fullstendig ufaglærte fremmede på internett gjøre det? Anonymkode: 98318...da4 9
Mymlen Skrevet 5. mai #4 Skrevet 5. mai Jeg var også bekymret, men fikk beskjed av tannlegen hva som kunne være farlig (ta røntgen uten beskyttelse på, adrenalin i bedøvelsen). Det ble lagt til rette for at jeg ble tannbehandlet som gravid, og det er tilpasset for å beskytte barnet i magen. Tok også palargin forte i ettertid. Har to friske barn
AnonymBruker Skrevet 6. mai #5 Skrevet 6. mai Mymlen skrev (4 timer siden): Jeg var også bekymret, men fikk beskjed av tannlegen hva som kunne være farlig (ta røntgen uten beskyttelse på, adrenalin i bedøvelsen). Det ble lagt til rette for at jeg ble tannbehandlet som gravid, og det er tilpasset for å beskytte barnet i magen. Tok også palargin forte i ettertid. Har to friske barn Er det lenge siden du var gravid? Røntgen hos tannlegen kan man nå gjøre uten beskyttelse da strålemengden er mikroskopisk. Anonymkode: a4bf8...581
AnonymBruker Skrevet 6. mai #6 Skrevet 6. mai Hadde omfattende rens med bedøvelse i hele munnen (har tannkjøttsykdom) to ganger ila mitt svangerskap. Barnet mitt lever i alle fall i beste velgående. Anonymkode: 8d9df...ad5
Mymlen Skrevet 7. mai #7 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (21 timer siden): Er det lenge siden du var gravid? Røntgen hos tannlegen kan man nå gjøre uten beskyttelse da strålemengden er mikroskopisk. Anonymkode: a4bf8...581 2022
AnonymBruker Skrevet 7. mai #8 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (På 5.5.2025 den 22.20): Hadde ikke trodd jeg skulle stå i denne situasjonen som gravid (uke 9) men nylig skadet jeg en tann, som resulterte i tannlegevakt i helgen, rotfylling, bedøvelse pga. inngrepet hos tannlegen og paralgin forte mot smertene i tannens nerve. Tannlegen beroliget meg med at slike inngrep er ufarlig som gravid, og leser det samme på nett. Men klarer liksom ikke å slå det fra meg at det kan ha skadet lille bebisen😕 Dette var jo et helt nødvendig inngrep og ikke noe som kunne ventet 7 mnd til, men alikevell.. noen andre som har måtte behandle tenner, fått bedøvelse/smertestillende som gravid og kan berolige meg litt?🙏🏻 Anonymkode: ec9cd...174 Hvorfor trenger du Paralgin F. Etterpå? Har da rotfylt flere tenner uten å måtte ty til så sterke smertestillende. Hadde du gått med tannenkunn det blitt langt mer alvorlig for fosteret. Anonymkode: 51ec3...880
AnonymBruker Skrevet 7. mai #9 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvorfor trenger du Paralgin F. Etterpå? Har da rotfylt flere tenner uten å måtte ty til så sterke smertestillende. Hadde du gått med tannenkunn det blitt langt mer alvorlig for fosteret. Anonymkode: 51ec3...880 De fleste smerter vil gå over etter rotfylling, men hvis nerven var betent så kan det være ekstremt smertefullt. Ikke at jeg vet hva som var tilfelle her. Paralgin Forte anbefales selvfølgelig ikke, men anses som trygt hvis det er nødvendig. Det kan dog ha en noen annen effekt under graviditet. Anonymkode: 133db...6fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå