AnonymBruker Skrevet 5. mai #1 Skrevet 5. mai Jeg var på min lokale Kiwi i dag og en dame som hadde kjøpt en kurv med jordbær, mistet kurven på gulvet da hun holdt på å pakke varene. Hun plukket opp kurven og et par jordbær som hadde falt på gulvet, og sa til gutten i kassen at hun måtte få en ny kurv med jordbær, fordi hun hadde mistet den i gulvet. Gutten i kassen så litt forfjamset på henne, men så gikk han og hentet en ny kurv og ga henne og damen gikk ut døren. Jeg synes det er toppen på frekkhet å be om en ny vare, når kunden selv mister varen i gulvet. Er dette riktig? Anonymkode: 59c63...5f7 10
AnonymBruker Skrevet 5. mai #2 Skrevet 5. mai Man kan tydeligvis det. Frekkhet når langt det. Anonymkode: b215d...50c 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai #3 Skrevet 5. mai Nei. Jeg er ikke overrasket. Eier og driver en butikk selv og hva kunder kommer opp med historier, er rett og slett ganske hårreisende. Anonymkode: 4af06...f69 8
AnonymBruker Skrevet 5. mai #4 Skrevet 5. mai Jeg mistet et glass med salsa i gulvet da jeg hadde betalt. Skulle bare løfte opp bilsetet med babyen, og så deiset glasset i gulvet. Jeg spurte om de hadde noe jeg kunne tørke med, så kom det en veldig hyggelig ansatt og hjalp meg å plukke glass og tørke opp. Da vi var ferdig å rydde takket jeg for hjelpen, den ansatte kikket på meg og sa jeg bare skulle hente meg et nytt glass, han registrerte det jeg knuste som svinn. Det hadde ikke jeg forventet, men ble veldig glad 😊 Anonymkode: de17c...a2a 13 14
AnonymBruker Skrevet 5. mai #5 Skrevet 5. mai Er det hyggelige folk som jobber der så får man nytt så lenge det ikke er i flere hundre kroners klassen. Anonymkode: 66dd2...183 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai #6 Skrevet 5. mai Det der har skjedd meg mange ganger. Har Asperger og mange autister har tilleggsutfordringer blant annet med en vanvittig klossethet. Det skjer ofte i pakkesituasjon i kassa da det er en situasjon som stresser meg veldig og da blir jeg enda mer klønete. De ansatte hjelper alltid med å rydde og ber meg hente ny vare, trenger ikke be om det selv en gang. De vet heller ikke at jeg har en diagnose, så regner med dette er vanlig service de gir kundene når sånt skjer. Anonymkode: 45f66...6c8 3 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai #8 Skrevet 5. mai Jeg har aldri bedt om det, men de 2-3 gangene jeg har mistet og ødelagt en vare har jeg alltid bare fått beskjed om å hente meg en ny, men hadde aldri falt meg inn og be om det! Anonymkode: af7a6...614 2
petterm Skrevet 5. mai #9 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg var på min lokale Kiwi i dag og en dame som hadde kjøpt en kurv med jordbær, mistet kurven på gulvet da hun holdt på å pakke varene. Hun plukket opp kurven og et par jordbær som hadde falt på gulvet, og sa til gutten i kassen at hun måtte få en ny kurv med jordbær, fordi hun hadde mistet den i gulvet. Gutten i kassen så litt forfjamset på henne, men så gikk han og hentet en ny kurv og ga henne og damen gikk ut døren. Jeg synes det er toppen på frekkhet å be om en ny vare, når kunden selv mister varen i gulvet. Er dette riktig? Anonymkode: 59c63...5f7 Hadde jeg vert ansatt i butikken hadde jeg tenkt at det er bedre at kunden gir beskjed om at jordbæra gikk i gulvet og at kunden får nye bær enn at kunden kanskje bare legger bærene tilbake i kurven og tar en ny kurv. Frekt av kunden? Ja. 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai #10 Skrevet 5. mai Det er vanlig å få ny vare. Jeg mistet en vinflaske rett utenfor døren på polet, gikk inn for å spørre om de hadde noe papir jeg kunne tørke opp med og før den ansatte kom ut med feiebrett og papir, så hentet han en ny vinflaske til meg, noe jeg ikke hadde forventet. Anonymkode: cecad...006 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai #11 Skrevet 5. mai Jordbærene ble ikke skadet, og hadde det vært meg hadde jeg plukket de opp og vasket de ekstra godt når jeg kom hjem. Hadde aldri fått meg til å spørre om en ny vare uansett. Ts Anonymkode: 59c63...5f7 4 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai #12 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg mistet et glass med salsa i gulvet da jeg hadde betalt. Skulle bare løfte opp bilsetet med babyen, og så deiset glasset i gulvet. Jeg spurte om de hadde noe jeg kunne tørke med, så kom det en veldig hyggelig ansatt og hjalp meg å plukke glass og tørke opp. Da vi var ferdig å rydde takket jeg for hjelpen, den ansatte kikket på meg og sa jeg bare skulle hente meg et nytt glass, han registrerte det jeg knuste som svinn. Det hadde ikke jeg forventet, men ble veldig glad 😊 Anonymkode: de17c...a2a Opplevde noe lignende der jeg i mitt tilfelle mistet en flaske sviskesaft fordi jeg samtidig måtte prøve å bære/kontrollere ungen som sviskesaften var beregnet på. Denne gikk i gulvet før vi kom til kassa, men jeg insisterte på at jeg skulle betale fordi det var min skyld selv om de mente det var slik som skjer. Jeg har opplevd mye godvilje i butikker når jeg har med barn, og uhell skyldes "alt" som kan gå galt med å prøve balansegangen med unger, poser og alt annet. Anonymkode: c9d40...203 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai #13 Skrevet 6. mai Jeg har jobbet mange år i butikk, og selvsagt får kunden ny vare. AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jordbærene ble ikke skadet, og hadde det vært meg hadde jeg plukket de opp og vasket de ekstra godt når jeg kom hjem. Hadde aldri fått meg til å spørre om en ny vare uansett. Ts Anonymkode: 59c63...5f7 Ikke alle som har lyst til å plukke opp fra det skitne gulvet og bare skylle med vann når man kommer hjem. Det blir jo ikke rent. Anonymkode: 34beb...eee 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai #14 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg mistet et glass med salsa i gulvet da jeg hadde betalt. Skulle bare løfte opp bilsetet med babyen, og så deiset glasset i gulvet. Jeg spurte om de hadde noe jeg kunne tørke med, så kom det en veldig hyggelig ansatt og hjalp meg å plukke glass og tørke opp. Da vi var ferdig å rydde takket jeg for hjelpen, den ansatte kikket på meg og sa jeg bare skulle hente meg et nytt glass, han registrerte det jeg knuste som svinn. Det hadde ikke jeg forventet, men ble veldig glad 😊 Anonymkode: de17c...a2a Det var veldig hyggelig gjort av den ansatte. Jeg jobber i butikk, og er jo også kunde en masse steder. Det som irriterer meg er at frekke folk ofte får fordeler. Hyggelig folk med normal folkeskikk som deg , får jo ofte ikke det. Jeg synes det er feil, og ville gjort som den ansatte der du handlet. Hun med jordbærene er jeg usikker på. Anonymkode: a232c...6ee 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai #15 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er vanlig å få ny vare. Jeg mistet en vinflaske rett utenfor døren på polet, gikk inn for å spørre om de hadde noe papir jeg kunne tørke opp med og før den ansatte kom ut med feiebrett og papir, så hentet han en ny vinflaske til meg, noe jeg ikke hadde forventet. Anonymkode: cecad...006 Polet har vel fortsatt garanti? Anonymkode: a232c...6ee
AnonymBruker Skrevet 7. mai #16 Skrevet 7. mai Har selv jobbet i butikk og der er normalt at butikken er grei sånn. Det er utrolig mye som går i svinn i dageligvaren ellers. Anonymkode: dbdff...1eb
AnonymBruker Skrevet 7. mai #17 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (På 5.5.2025 den 22.05): Jeg mistet et glass med salsa i gulvet da jeg hadde betalt. Skulle bare løfte opp bilsetet med babyen, og så deiset glasset i gulvet. Jeg spurte om de hadde noe jeg kunne tørke med, så kom det en veldig hyggelig ansatt og hjalp meg å plukke glass og tørke opp. Da vi var ferdig å rydde takket jeg for hjelpen, den ansatte kikket på meg og sa jeg bare skulle hente meg et nytt glass, han registrerte det jeg knuste som svinn. Det hadde ikke jeg forventet, men ble veldig glad 😊 Anonymkode: de17c...a2a Samme skjedde med meg på meny 🙂 Anonymkode: c7d92...280
AnonymBruker Skrevet 7. mai #18 Skrevet 7. mai Så lenge det skjer inne i butikken eller i gangen rett utenfor får du ny vare der jeg jobber. Og vi er veldig glade for alle som sier fra hvis de har mistet noe i gulvet slik at vi får tørket opp før der blir trakket utover hele butikken. Anonymkode: a253d...c4c
AnonymBruker Skrevet 7. mai #19 Skrevet 7. mai Jeg opplever at mange er hyggelige og tilbyr meg nye varer hvis jeg mister noe, men jeg spør aldri og krever aldri en ny. De fleste er veldig hyggelige om man ikke er frekk og kravstor selv. Anonymkode: b915b...087 1
Brukernavn84 Skrevet 7. mai #20 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (På 5.5.2025 den 22.24): Det er vanlig å få ny vare. Jeg mistet en vinflaske rett utenfor døren på polet, gikk inn for å spørre om de hadde noe papir jeg kunne tørke opp med og før den ansatte kom ut med feiebrett og papir, så hentet han en ny vinflaske til meg, noe jeg ikke hadde forventet. Anonymkode: cecad...006 Polet har en egen knusegaranti som faktisk gjelder et lite stykke utenfor butikken. Andre butikker har ikke det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå