Gå til innhold

Kule og interessante ting jeg kan finne på i Bergen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg skal være i praksis her i Bergen i noen uker og jeg har lyst til å finne masse kule og interessante ting å se/gjøre. Jeg har allerede vært på akvariet, parken ved akvariet (i sola - nydelig), tatt fløybanen og spist i Frescohallen.

Har dere noen flere tips?

Anonymkode: 24f11...986

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lei en bil og benytt muligheten til å kjør rundt omkring på vestlandet.

Anonymkode: e96db...bd2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Restaurant Cornelius, Troldhaugen, Lepramuseet, gå Vidden, joggetur til Svartediket, lei bil og ta turen til Telavåg, Hardanger og Sogn, gå gjennom tunnelen mellom Fyllingsdalen og Minde, sjekk ut alle smauene på Nøstet, bading på Nordnes sjøbad, pizza på Hoggorm. 

Anonymkode: 0c579...c05

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Lei en bil og benytt muligheten til å kjør rundt omkring på vestlandet.

Anonymkode: e96db...bd2

Ja kjør til Stryn. 

Anonymkode: a5e3f...174

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gå opp på alle fjelltopper, gå på de små kafeene på Møhlenpris, Nordnes og i Vågsbunnen. Gå på Nattjazz. 

Anonymkode: f432b...0f8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på Bergen tekniske museum da jeg var i Bergen sist, det var ganske bra. Man kan prøve å trykke papir der, det var ganske kult. Ellers må du ta turen til Marken. Utrolig koselig gate! Bergen er en fantastisk fin by, bodde der i 4 år mens jeg studerte. Savner byen ofte, den har en helt egen sjarm! Jeg likte godt å gå Strandgaten og videre, veldig koselig tur. Dersom du er musikkinteressert anbefaler jeg en tur til Griegs bolig Troldhaugen. En tur med bybanen er heller ikke dumt, mye kunst langs banen🥰

Anonymkode: 88441...24e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stolzekleiven, samt Løvstien, er fine turopplevelser. Vidden også, om du er i form til det. 

Rusle rundt på Nordnes, Indre Sandviken, og Gamle Bergen. 

Bryggemuseet om du er interessert i byens historie. 

Tradisjonsmat på Bryggeloftet. Cornelius er en opplevelse. Og så må du innom Trekroneren - en institusjon. 

17.mai bør du virkelig få med deg folketoget i sentrum. 

Anonymkode: d3b10...dc6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta båten til Rosendal, gå i Baroniet. Evt overnatt der inne for litt bedre tid.
Cidersafari i Hardanger sammen med fruktblomstringa. Evt båten til Bekkjarvik i Austevoll og spise på gjestgiveriet (husk å bestille bord på forhånd). Turen inn til Modalen gjennom Mostraumen er også fin. 

Arboreet på Milde er full av blomstrende rododendron nå. Botanisk hage ca samme sted er også fin. 
Hvis gamle Vossebanen har starta for sesongen, er det verdt en tur. Lysøen med Ole Bulls villa er fin, villaen er dessverre stengt for renovering-øya er åpen og båten går fra 24. mai. 
Fjell festning på Sotra. 

Anonymkode: ebb6a...44f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ulriksbanen, får utsikten fra Fløibanen til å fremstå som en liten maurtue. 

Anonymkode: 983b8...d5f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ta båten til Rosendal, gå i Baroniet. Evt overnatt der inne for litt bedre tid.
Cidersafari i Hardanger sammen med fruktblomstringa. Evt båten til Bekkjarvik i Austevoll og spise på gjestgiveriet (husk å bestille bord på forhånd). Turen inn til Modalen gjennom Mostraumen er også fin. 

Arboreet på Milde er full av blomstrende rododendron nå. Botanisk hage ca samme sted er også fin. 
Hvis gamle Vossebanen har starta for sesongen, er det verdt en tur. Lysøen med Ole Bulls villa er fin, villaen er dessverre stengt for renovering-øya er åpen og båten går fra 24. mai. 
Fjell festning på Sotra. 

Hva skal jeg gjøre i Bergen?

Alt annet enn å være i Bergen!

(sorry, måtte bare...) 

Men jeg støtter alle forslagene dine. Særlig Aboreet er et must, men mulig om to ukers tid? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva skal jeg gjøre i Bergen?

Alt annet enn å være i Bergen!

(sorry, måtte bare...) 

Men jeg støtter alle forslagene dine. Særlig Aboreet er et must, men mulig om to ukers tid? 

Haha! Det må jo være greit å se seg litt rundt i nærområdet. Turist i sentrum over lengre tid kan jo bli litt kjedelig. 

Aboreet er jo i Bergen kommune😊Rododendronen har begynt blomstringa, tror det kan bli veldig fint i midten av mnd

AnonymBruker
Skrevet

Er du fra østlandet så er det obligatorisk å late som du ikke skjønner hva som sies og gjerne selv snakke høyt og sakte. Reaksjon garanteres. 

Anonymkode: 7b453...e8e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...