Gå til innhold

Jentedrama allerede på første trinn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har erfaring med at det kan starte så tidlig?

Vi har hatt endel utfordringer her med utestenging fra lek på skolen, frekke tilsvar osv...Kontaktlæreren sier han følger med, men at han "Har ikke behov for å høre noen navn enda". Foreldrene ser ikke ut til å bry seg ikke så lenge det ikke går ut over deres barn, så ser ingen mening i å ta det opp der.  Nå som 2.klasse står for turen lurer jeg på: Ble det bedre eller verre hos dere? Var det de samme jentene involvert år etter år?

Anonymkode: 1f53b...bda

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Verre. Sa ifra så mange ganger. Alle mamma foreldrene hadde samme problemene med kun en jente. Og mor. Mor er og var umulig å prate med og først nå, slutten av 3 trinn, så skulle flere ønske de hadde tatt tak i det tidligere. Nå er det møter med helsesøster på alle og masse surr og fjas. Men lærerne tør ikke ta den ene eller mor. For de står høyt i  samfunnet og politikken her vi bor.

ta det med engang. 

Anonymkode: 7135c...4ad

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan gå begge veier, men dessverre så er min erfaring at det ofte blir verre før det blir bedre.

I de klasser hvor det er litt forskjellig ganske tidlig så kan det fort utvikle seg til mer, og feste seg. Er veldig tidlig i første klasse, så jeg forstår hvorfor læreren vil se det litt an, men det blir ofte verre på høyere trinn når det først er miljø for sånt, så en må oftest ta tak i det uansett. 
Lurt å tenke forebyggende tiltak for å unngå eskalering om det er mulig. Foreldre bør snakke sammen, og snakke med barna sine også om miljøet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Begynte i barnehagen her. Mange sterke jenter. Min jente går i første nå. Ser de prøver litt vennskap på kryss og tvers, det er krangling og bytting av venner. Tre henter sammen funker også dårlig. 

Anonymkode: 17679...784

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Verre. 2. Klasse endre med møter med lærer, rektor, sfo. ansatte. Mye det samme nå i 3. klasse også. Det er rett og slett miljøet som blir satt og forblir tydligvis sånn (hos oss i alle fall). Dette gjelder jente. 

Har en gutt også, ikke noe drama enda (2.klasse). 

Anonymkode: a2aca...800

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er lenge siden noen hadde respekt for skolen og lærere.
Takk og lov mine er ferdige. Ikke noe sted i livet du må "holde ut" med de samme menneskene i 10 år med konflikter.
Den norske skolen er som skapt for middelmådighet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Begynte i barnehagen her. Mange sterke jenter. Min jente går i første nå. Ser de prøver litt vennskap på kryss og tvers, det er krangling og bytting av venner. Tre henter sammen funker også dårlig. 

Anonymkode: 17679...784

Samme her. De rullerer på å være uvenner/venner. Skifter fra en dag til en annen. Heldigvis ikke en fast som blir utestengt. Alle kan leke fint sammen en til en på kryss og tvers i gruppen. 

Anonymkode: d923b...98e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Masse jentedrama her også, men fin foreldre-gruppe som snakker mye og godt sammen 

Anonymkode: 386fd...8e7

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man må få med hele foreldregruppen. Uten støtte der er man maktesløse.

og du kan faktisk forlange at skolen skal ta tak. 
paragraf 12. Da må skolen lage en plan, og følge opp. Det kan du som foresatt kreve.

Anonymkode: 7c05c...22e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor kalles det jentedrama? 

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

utestenging fra lek på skolen, frekke tilsvar osv

Dette er mobbing. 

Anonymkode: fefa4...975

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Noen som har erfaring med at det kan starte så tidlig?

Vi har hatt endel utfordringer her med utestenging fra lek på skolen, frekke tilsvar osv...Kontaktlæreren sier han følger med, men at han "Har ikke behov for å høre noen navn enda". Foreldrene ser ikke ut til å bry seg ikke så lenge det ikke går ut over deres barn, så ser ingen mening i å ta det opp der.  Nå som 2.klasse står for turen lurer jeg på: Ble det bedre eller verre hos dere? Var det de samme jentene involvert år etter år?

Anonymkode: 1f53b...bda

Welcome to the jungle

Anonymkode: 685f3...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja. Og det blir verre for kvart år.

Anonymkode: db6bd...c64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I klassen til sønnen min har det bare blitt verre med årene. Samme jentegruppe som har laget drama i alle år, de går nå i 6 trinn. 

Anonymkode: 56d12...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...