Gå til innhold

Det å kvitte seg med minner og viktighet for barn over 18?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er godt voksen. Mine barn er 18 og 21. Eldste flyttet ut, yngste russ og bor nok hjemme et par år til. Jeg er alene og skilte meg for 5 år siden. Da tok vi med mye minner, barna har bodd hos meg.

Barna er familiekjære og flotte. Problemet er at de vil spare på alt, men eldste som har flyttet hjemmefra, har ikke plass.

Jeg bor stort nok, men ikke i str vi hadde når vi var fulltallig familie. Jeg kjenner irritasjonen over at alt skal spares på. Jeg har levd 5 år med barna etter skilsmissen og orker ikke alt jeg må spare på. "Men mamma, det er jo den dritkule matboksen vi hadde på barneskolen... De er 18 og 21. Jeg har foreslått at de peker ut det de vil vi skal spare på, men de blir sårbare når jeg forteller at nå må vi kaste en del av dette, ta ut det dere ønsker å ha.

Jeg har veldig langt mindre plass til oppbevaring her jeg bor nå, enn der vi bodde. Hvordan går jeg frem?

Anonymkode: 9c794...d1e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Si til de at det er en tid for alt. Vi kan ta bilder av tingene og lage et mimrealbum hvis dere vil det, men det meste av disse gamle tingene er nå klar for gjenvinning. Mamma har ikke plass og ønsker å rydde og ha det fresht. 

Du kan også gi de hver sin plastkasse med lokk og si at det dere får plass til her kan dere samle på. Resten blir kastet eller gitt bort. 

Anonymkode: 396c6...293

Skrevet

Har eldste flyttet eller bare student på hybel ?

om du ikke har oppbevaringsplass, bod/kjeller/loft kan må de jo nesten ha det på rommene sine da.. ikke kast barnas minner men krev at de tar det med når de flytter. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er godt voksen. Mine barn er 18 og 21. Eldste flyttet ut, yngste russ og bor nok hjemme et par år til. Jeg er alene og skilte meg for 5 år siden. Da tok vi med mye minner, barna har bodd hos meg.

Barna er familiekjære og flotte. Problemet er at de vil spare på alt, men eldste som har flyttet hjemmefra, har ikke plass.

Jeg bor stort nok, men ikke i str vi hadde når vi var fulltallig familie. Jeg kjenner irritasjonen over at alt skal spares på. Jeg har levd 5 år med barna etter skilsmissen og orker ikke alt jeg må spare på. "Men mamma, det er jo den dritkule matboksen vi hadde på barneskolen... De er 18 og 21. Jeg har foreslått at de peker ut det de vil vi skal spare på, men de blir sårbare når jeg forteller at nå må vi kaste en del av dette, ta ut det dere ønsker å ha.

Jeg har veldig langt mindre plass til oppbevaring her jeg bor nå, enn der vi bodde. Hvordan går jeg frem?

Anonymkode: 9c794...d1e

Jeg kjøpte noen store kasser med lokk å ba de legge oppi det de var mest glad i. Evnt gi bort eller kaste resten . Vil de beholde lassevis med ting må de nesten leie seg et lager eller garage . 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...