Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var med kjæresten i butikken og han hadde valgt ut noe kyllingfilet, men vi skulle ikke ha den allikevel. Så jeg spør om han kan sette den tilbake og jeg skulle finne noe annet. Han satt den rett på en vanlig hylle, der krydder står. 
Vi har ikke vært sammen veldig lenge, men dette ser jeg på som merkelig. Sa det til han «du må jo sette den tilbake i kjøledisken du fant den, den må stå kaldt» men han bare sa at det er de ansattes jobb å finne den. Jeg ble sur og satt den tilbake riktig selv. 
Hva hadde dere gjort? Han er en fin fyr på alle måter, men jeg blir usikker nå…

Anonymkode: 3a487...97a

• Liker 24
  • Hjerte 6
  • Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke fortsatt med en slik en, han har jo ingen skrupler med å lage jobb for andre. Dårlig holdning og personlighet. Og du vil ikke ha en partner som ikke rydder opp etter seg, men syns det er en annens jobb. 

Anonymkode: 2f65d...f06

• Liker 23
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

For en slapp holdning! Tror jeg hadde gjort det slutt, dersom dette gjentok seg. 

Anonymkode: 0cc7a...fc6

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Om han hadde satt Pepperbøssa tilbake på feil sted i krydderhylla så er det greit, men kylling som må holdes kjølig.😯
Han mener sikkert at piggfrie vinterdekk er greit på sommeren også? Eller at det er greit å pisse i dusjen?

• Liker 11
Skrevet

Enten ville han være cool og gjøre noe han ikke gjør til vanlig, og bomma helt.

Det kan også være at han er litt umoden men en OK fyr ellers. Og kanskje noe bare må læres eller få endra syn på.

Men jeg er fristet til å henge jeg meg på de andre her. Ydmykhet, respekt og sånne ting er viktig både i forhold og livet ellers.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Æsj, total turnoff. Det at han ombestemmer seg skal da ikke bli noen andres problem. Pluss at butikken må kaste den kyllingen. Både miljøfiendtlig og økonomisk tap.

Han fremstår umoden og egoistisk. Ikke gode trekk hos kjæreste.

Anonymkode: 0baa9...561

• Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Spol frem til etter dere har fått barn...

Og du lager ny tråd hvor du klager på at han ikke bidrar i hjemmet, ikke tar nattevåk, ikke tar ansvar for barnet, at han krever like mye alenetid som om han var singel. Og om du forsøker å si at dere er to om dette og bør dele ansvaret, så får du nok bare høre at du er kvinne, du er moren, du liker jo sånt.

Denne mannen hadde jeg bare fortalt at jeg hadde funnet ut at jeg likevel ikke hadde riktige følelser for for et langvarig forhold, og så bare avsluttet det hele.

Om det bare var kunnskapsløshet ang. mat, oppbevaring, matsikkerhet osv., så hadde det vært noe han kunne lære.

Holdningene han har til at andre skal rydde opp etter ham, at andre skal gjøre det som er hans eget ansvar - dette har med personlighet, det har med verdier å gjøre, og det sier enormt mye om hans ansvarsfølelse og syn på andre mennesker å gjøre. Det sier så mye at dette er en mann som kvinner bør skygge unna, for han har ikke egenskapene som trengs for en livspartner eller far.

Følg magefølelsen din.

Anonymkode: 05f74...32c

• Liker 6
  • Nyttig 12
Skrevet

"Sier du at jeg faktisk må oppdra deg på nytt så du lærer å være et ålreit voksent menneske som fungerer i samfunnet?" Hadde vært mitt svar. Så hadde han fått beskjed om hva han hadde å gjøre. 

• Liker 8
  • Nyttig 12
Skrevet

Jeg er en fyr, jeg hadde reagert på akkurat samme måte som deg om dama mi gjorde det.

• Liker 18
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble litt overrasket over svarene hittil, faktisk. Jeg hadde nok blitt sur på ham, jeg også. Samtidig hadde jeg nok avskrevet det for meg selv som at det sikkert bare er meg som er "yrkesskadet"(i mangel på bedre ord) etter å ha jobbet i butikk i over 10 år.

Positivt overrasket da, vel å merke.

Anonymkode: 8df21...112

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
HMK skrev (22 minutter siden):

"Sier du at jeg faktisk må oppdra deg på nytt så du lærer å være et ålreit voksent menneske som fungerer i samfunnet?" Hadde vært mitt svar. Så hadde han fått beskjed om hva han hadde å gjøre. 

Men hadde du vært villig til å ta på deg å oppdra en voksen mann? Denne mannen har jo mange mangler som det trolig vil ta år før han har greid å endre seg nok til det folk flest mener er normale holdninger for velfungerende voksne.

All ære om du orker det, men personlig hadde jeg ikke orket. Barn hadde også være helt uaktuelt sammen med en slik mann.

Anonymkode: 05f74...32c

• Liker 2
Skrevet

Han er en dust. Det er samme type mennesker som roter i prøverom fordi «jeg jobber ikke her, er ikke jeg som skal rydde». Var en tråd her forleden om en fyr som mente at husarbeid var hobbyen til samboeren. Samme type, garantert. Det er et personlighetstrekk, og det er ikke et man vil bo sammen med. 

• Liker 7
  • Nyttig 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Sa det til han «du må jo sette den tilbake i kjøledisken du fant den, den må stå kaldt» men han bare sa at det er de ansattes jobb å finne den.

Er gutten 14 år?

Anonymkode: f976a...bec

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det viser manglende respekt for andre mennesker. 

Jeg overså slike røde flagg i starten, og det ble det største helvete jeg noensinne har gått gjennom. Så spør du meg np, ville jeg skygget banen etter å oppdage slike "småting". Gode verdier og respekt for andre er noe som enten er tilstede, eller ikke.

Kostnaden ved å tillate dem som ikke har bygget dette i seg selv inn i din nærmeste krets, koster langt mer enn det smaker. 

Anonymkode: e73ab...d1c

• Liker 6
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva hadde dere gjort? 

Hadde ikke klart å tenne på han etter noe sånt, så jeg hadde ikke kunnet være sammen med han.

Anonymkode: 3485b...ad2

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg ble litt overrasket over svarene hittil, faktisk. Jeg hadde nok blitt sur på ham, jeg også. Samtidig hadde jeg nok avskrevet det for meg selv som at det sikkert bare er meg som er "yrkesskadet"(i mangel på bedre ord) etter å ha jobbet i butikk i over 10 år.

Positivt overrasket da, vel å merke.

Anonymkode: 8df21...112

De fleste legger vel igjen kjølevarer i hyllene på grunn av forglemmelse, ikke fordi de er giddalause?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

De fleste legger vel igjen kjølevarer i hyllene på grunn av forglemmelse, ikke fordi de er giddalause?

Forglemmelse? At de glemte at kyllingen må holdes kaldt? For noe tull. At de la den igjen i ei hylle mens de skulle hente noe annet? Tror de færreste gjør det, altså. Men å slenge varer over alt, dytte melkepakker inn bak andre varer i tørrmathylla, sette frossenpizza i bladhylla fordi den de handlet med også hadde tatt en, det er det mange som gjør. De gidder ikke gjøre en innsats for noen andre enn seg selv. 

Jeg hadde tenkt at dette er en hensynsløs mann som jeg ikke ønsket å bygge livet mitt rundt. Om noen år er det din jobb å rydde etter han, og det er din jobb å oppdra sønnen hans. Noe du kommer til å gjøre som best du kan, men sønnen ser hvordan far oppfører seg, og gjør som far gjør. Da har du to som ikke har respekt for andre menneskers eiendom og arbeid, selv om du selv har gode verdier. 

Anonymkode: 573c7...7d1

• Liker 12
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da må man aktivt ta med seg en handlekurv selv om man tenker at man ikke trenger det. 

Hvem legger egentlig fra seg noe i butikken på et tilfeldig sted for å hente en annen vare? 

• Liker 1
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...