Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er musikkinteressert og har alltid vært sammen med menn som har delt interessen med meg.

Når det har blitt slutt eller de har dødd (min siste kjæreste døde) har jeg ikke klart å høre på musikk som minner meg om han/oss før det har gått flere år, eller før jeg er i et nytt forhold, og musikken oppleves som "oppbrukt" og ikke så interessant lenger.

Hvordan komme over dette "hinderet", og klare å høre på musikk uten å kun koble musikken til de jeg var sammen med?

Har en vinylsamling med flere hundre plater, men klarer kun å høre på 30% av platene.

Anonymkode: e6075...98b

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du vil nok aldri helt klare å høre på musikk uten å legge følelser i det når sangen eller artisten gir sterke assosiasjoner til andre mennesker. Sangene blir som en psykologisk trigger. Det du kan lære deg er å finne frem de positive minnene. Her kommer vel det melankolske inn, det å kunne sette pris på en "lett" sorg. Kan jo hende at vi som mennesker er såpass ulike at dette ikke er mulig for deg? Jeg elsker melankolien, det å kjenne på savnet. Ikke når det er for nært selvsagt, men etter en stund.

Endret av Gratis
AnonymBruker
Skrevet
Gratis skrev (7 minutter siden):

Du vil nok aldri helt klare å høre på musikk uten å legge følelser i det når sangen eller artisten gir sterke assosiasjoner til andre mennesker. Sangene blir som en psykologisk trigger. Det du kan lære deg er å finne frem de positive minnene. Her kommer vel det melankolske inn, det å kunne sette pris på en "lett" sorg. Kan jo hende at vi som mennesker er såpass ulike at dette ikke er mulig for deg? Jeg elsker melankolien, det å kjenne på savnet. Ikke når det er for nært selvsagt, men etter en stund.

Er ikke så melankolsk av meg når jeg har kjærlighetssorg eller sorg generelt.

Den musikken jeg har hørt på siden min siste kjæreste (som døde ),er listepop som han overhodet ikke likte eller hørte på.

Da kan jeg faktisk synge med og føle meg litt glad og lystig, selv om det ikke er min type musikk i utgangspunktet.

Ts

Anonymkode: e6075...98b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...