AnonymBruker Skrevet 5. mai 2025 #1 Skrevet 5. mai 2025 Om du kjenner noen som har hatt eller har hatt kreft i magesekk selv; hvordan var forløpet? Hvilke symptomer kjente du/den på? Anonymkode: fc00d...b63
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2025 #2 Skrevet 6. mai 2025 Kjenner 3 i variabel alder. Kvinne i 20 årene, oppblåst variabel avføring. Var til lege gjentatte ganger med masse symptomer men det havnet i kategori mest sannsynlig angst, IBS og kanskje endometriose. Hun er død nå, flott å være kvinne. Mann 50, oppdaget tilfeldig ingen symptomer utenom litt magevondt. Lever dessverre fortsatt. Mann 65. ingen symptomer oppdager under en annen undersøkelse. Døde raskt etter på grunn av behandlingen ikke kreften i seg selv. Anonymkode: 980b4...9ac
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2025 #3 Skrevet 6. mai 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kjenner 3 i variabel alder. Kvinne i 20 årene, oppblåst variabel avføring. Var til lege gjentatte ganger med masse symptomer men det havnet i kategori mest sannsynlig angst, IBS og kanskje endometriose. Hun er død nå, flott å være kvinne. Mann 50, oppdaget tilfeldig ingen symptomer utenom litt magevondt. Lever dessverre fortsatt. Mann 65. ingen symptomer oppdager under en annen undersøkelse. Døde raskt etter på grunn av behandlingen ikke kreften i seg selv. Anonymkode: 980b4...9ac Tusen takk! Er det dessverre at mann 50 lever fremdeles? Anonymkode: fc00d...b63 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2025 #4 Skrevet 6. mai 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kjenner 3 i variabel alder. Kvinne i 20 årene, oppblåst variabel avføring. Var til lege gjentatte ganger med masse symptomer men det havnet i kategori mest sannsynlig angst, IBS og kanskje endometriose. Hun er død nå, flott å være kvinne. Mann 50, oppdaget tilfeldig ingen symptomer utenom litt magevondt. Lever dessverre fortsatt. Mann 65. ingen symptomer oppdager under en annen undersøkelse. Døde raskt etter på grunn av behandlingen ikke kreften i seg selv. Anonymkode: 980b4...9ac Desverre??? Du er ikke mye grei. Har du ikke nytte av han siden desverre? Anonymkode: 7ad56...033 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2025 #5 Skrevet 6. mai 2025 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Desverre??? Du er ikke mye grei. Har du ikke nytte av han siden desverre? Anonymkode: 7ad56...033 Så rart å anta at denne personen ikke er grei eller har nytte av noen? Er det ikke større sjanse for at det ligger en stygg historie bak her, f.eks. overgrep eller liknende? Anonymkode: c6848...98f 5 2
Amy71 Skrevet 6. mai 2025 #6 Skrevet 6. mai 2025 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Om du kjenner noen som har hatt eller har hatt kreft i magesekk selv; hvordan var forløpet? Hvilke symptomer kjente du/den på? Anonymkode: fc00d...b63 Forløpet er avhengig av hvilket stadium kreften er. Symptomer mm kan du lese om her https://www.helsenorge.no/sykdom/kreft/kreft-i-magesekken/ 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2025 #7 Skrevet 6. mai 2025 Mann over 50 år. Litt magevondt etter måltid over tid. Fikk det undersøkt. Magesekk operert bort, en del komplikasjoner. Etter 3 år tilbake i jobb. Første år var veldig tøfft, så sakte forbedring. Opplever fremdeles bedring, men blir aldri helt som før. I dag er livet nesten normalt. Noen hensyn og endringer, men absolutt noe hele familien lever greit med. Det finnes fb grupper for pasienter og pårørende, søk på Norilco. Erfaringer fra andre kan være god hjelp. Anonymkode: 59648...2fc 1 2 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2025 #8 Skrevet 6. mai 2025 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Mann over 50 år. Litt magevondt etter måltid over tid. Fikk det undersøkt. Magesekk operert bort, en del komplikasjoner. Etter 3 år tilbake i jobb. Første år var veldig tøfft, så sakte forbedring. Opplever fremdeles bedring, men blir aldri helt som før. I dag er livet nesten normalt. Noen hensyn og endringer, men absolutt noe hele familien lever greit med. Det finnes fb grupper for pasienter og pårørende, søk på Norilco. Erfaringer fra andre kan være god hjelp. Anonymkode: 59648...2fc Så bare litt magevondt etter mat? Ikke noe ellers? Og ingen andre tegn? Anonymkode: fc00d...b63
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2025 #9 Skrevet 6. mai 2025 Bestemor fikk det rundt 70. Hadde mye smerter. Ble operert og hadde mye smerter etterpå og fikk ikke spist ordentlig. Så hun gikk ned masse i vekt og veide til slutt bare ben og skinn. Andre symptomer vet jeg ikke om. Hun var temmelig privat av seg. Anonymkode: 9fdb4...2cd 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2025 #10 Skrevet 6. mai 2025 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Desverre??? Du er ikke mye grei. Har du ikke nytte av han siden desverre? Anonymkode: 7ad56...033 Oi, du virker bitter, er det slik at du ikke er til nytte for noen? Stakkars. AnonymBruker skrev (8 timer siden): Så rart å anta at denne personen ikke er grei eller har nytte av noen? Er det ikke større sjanse for at det ligger en stygg historie bak her, f.eks. overgrep eller liknende? Anonymkode: c6848...98f Akkurat. Misbrukte datteren, en venninne av meg fra hun ble født til tenåringsalder. Ukrutt forgår ikke så lett. Anonymkode: 980b4...9ac 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2025 #11 Skrevet 6. mai 2025 Onkelen min hadde det, fikk aldri skikkelig med symptomer, bare litt magevondt hver gang han spiste, han dro til legen og 2 måneder etterpå var han død. Anonymkode: ee98f...cde 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2025 #12 Skrevet 6. mai 2025 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Oi, du virker bitter, er det slik at du ikke er til nytte for noen? Stakkars. Akkurat. Misbrukte datteren, en venninne av meg fra hun ble født til tenåringsalder. Ukrutt forgår ikke så lett. Anonymkode: 980b4...9ac Det var trist, men hadde ingenting med spørsmålet å gjøre, så forstår ikke vitsen med å ta det opp anonymt her…. Anonymkode: e1a07...176 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2025 #13 Skrevet 6. mai 2025 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Onkelen min hadde det, fikk aldri skikkelig med symptomer, bare litt magevondt hver gang han spiste, han dro til legen og 2 måneder etterpå var han død. Anonymkode: ee98f...cde Har ikke så gode utsikter om det viser seg at det er det jeg har da. Får krysse fingrene for at prøven viser noe annet. Anonymkode: fc00d...b63
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2025 #14 Skrevet 6. mai 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det var trist, men hadde ingenting med spørsmålet å gjøre, så forstår ikke vitsen med å ta det opp anonymt her…. Anonymkode: e1a07...176 Og jeg skjønner ikke hvorfor du gidder å terpe på en digresjon? Er kanskje ikke meningen at alle skal forstå alt heller. Anonymkode: 980b4...9ac 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2025 #15 Skrevet 6. mai 2025 Kreft i magesekken er dessverre vanskelig å oppdage og kan gi lite symptomer før den har vokst seg stor. Som folk nevner over, kan den ha mange ulne symptomer som ligner på andre tilstander, avhengig av hvor den sitter og hvilke strukturer den påvirker Anonymkode: 3f2cc...edd 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2025 #16 Skrevet 6. mai 2025 Vanlige symptomer er halsbrann, tidlig metthetsfølelse, vektnedgang. Anonymkode: b9156...b06 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2025 #17 Skrevet 6. mai 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så bare litt magevondt etter mat? Ikke noe ellers? Og ingen andre tegn? Anonymkode: fc00d...b63 Hadde vært plaget med sure oppstøt. Ellers ikke noe annet. Anonymkode: 59648...2fc 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2025 #18 Skrevet 6. mai 2025 Morfor fikk det to ganger pga magevondt, ble operert og kreftfri begge ganger. 17 års mellomrom. De to andre fikk diagnosen pga diffuse plager og var døde etter 2-5 mnd. Anonymkode: c6e61...c0a 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2025 #19 Skrevet 7. mai 2025 Jeg håper det er noe annet, helt ufarlig. 2 døgn igjen så vet jeg svaret, ønsk meg lykke til vær så snill! Anonymkode: fc00d...b63 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2025 #20 Skrevet 7. mai 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg håper det er noe annet, helt ufarlig. 2 døgn igjen så vet jeg svaret, ønsk meg lykke til vær så snill! Anonymkode: fc00d...b63 Lykke til 🙂 Det er mest sannsynlig noe annet, hodet er flink til å stresse og lage problemer som ikke er der. Prøv å pust med magen 🤞 Anonymkode: ee98f...cde 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå