Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal lage kake til dugnad og tenkte å lage formkake, men usikker på hvilken. Noen forslag? (Ikke sjokolade)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Formkake med sitron synes jeg er god.

Anonymkode: 69dcf...27f

• Nyttig 1
Skrevet

Tenker du på typisk langpannekake så er krydderkake godt. Ellers slår jeg et slag for de gode gamle marmor - og sitronkakene 😊

AnonymBruker
Skrevet

Gulrotkake

Eplekake

Tekake

Mor monsen

Anonymkode: 99260...fe4

Skrevet
Daisy-love skrev (På 5.5.2025 den 22.49):

Tenker du på typisk langpannekake så er krydderkake godt. Ellers slår jeg et slag for de gode gamle marmor - og sitronkakene 😊

Tenkte på kake i "brødform", men de fleste kan jo lages i begge type former, bare man bruker riktig mengde røre 🙂

Marmorkake var en god ide! Vi får se hva det blir, kanskje jeg lager 2 eller 3 forskjellige så jeg kan putte litt i fryseren også.

Takk for ideer alle sammen!

Skrevet
lillesnillelilla skrev (3 timer siden):

Tenkte på kake i "brødform", men de fleste kan jo lages i begge type former, bare man bruker riktig mengde røre 🙂

Marmorkake var en god ide! Vi får se hva det blir, kanskje jeg lager 2 eller 3 forskjellige så jeg kan putte litt i fryseren også.

Takk for ideer alle sammen!

De nesten glemte, men (potensielt i hvert fall 😅) gode formkakene 😋 Vi hadde en del av de på jobb med de eldre, og de de fikk var dessverre ikke de beste, men de jeg vokste opp med var veldig gode 😋 En syrlig sitronkake med søt melisglasur er kjempegodt å ha i lur i fryseren til et kaffebesøk 😊 Kan også lages med rips eller solbær fra hagen, eller med rabarbra som er rett rundt hjørnet nå 😋

Marmorkake var en favoritt her, og ble laget i både brødform og i større form. 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Formkake med sitrusfrukt og kremostglasur er godt. Eller med sitron og blåbær.

Anonymkode: 1c5ce...59d

• Liker 1
Skrevet

Sitronkake er skikkelig godt, spesielt hvis man lager glasuren litt tynn og stikker små hull i kaken med en strikkepinne før man har glasuren over.

Ellers er jeg veldig glad i krydderkake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...