AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:17 #1 Del Skrevet mandag kl 18:17 Kan du dele din erfaring med gastroskopi? Ønsker bare positive. Med eller uten bedøvelse? Hvordan føltes det? Anonymkode: a2e23...6b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:21 #2 Del Skrevet mandag kl 18:21 Ta det du får av beroligende. Jeg gikk privat, var helt supert...men må bli dopet ned. Gå hit: https://moloklinikken.no/ansatt/dr-peder-olsen/ - Han er vel på Aleris også. Anonymkode: 2c85e...008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
powerpuffen Skrevet mandag kl 18:22 #3 Del Skrevet mandag kl 18:22 Jeg gruet meg veldig. Har gjennomført flere ganger, og det gikk like fint begge gangene. Jeg fikk beroligende gjennom veneflon. Husker typ 1 sekund at hver undersøkelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet mandag kl 18:22 #4 Del Skrevet mandag kl 18:22 Jeg hadde en kjempefin i tenårene. Fikk noe i armen, aner ikke hva, og husker ikke noe før jeg var ute på venteværelset med min mor. Hun hadde ikke fulgt med på hvor lenge jeg var inne, men det er den beste jeg har tatt. Skulle gjerne visst hva jeg fikk, men det vet jeg altså ikke 🤣🫣 Vet de gir både beroligende og bedøvelse, så ta i mot det du kan få, også går det nok fint 🩵 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:23 #5 Del Skrevet mandag kl 18:23 Tok det for 15-20 år siden. Jeg har emetofobi og er livredd alt som heter brekninger og oppkast. Trodde ikke jeg kom til å overleve. Fikk bedøvelse og beroligende. Hadde veldig hyggelige leger og en sykepleier som kun fokuserte på å trøste og berolige under hele undersøkelsen. Husker legen beklaget og sa med glimt i øyet at «dette blir VM i brekninger» da han startet undersøkelsen. Det er over på 10 min og faktisk absolutt ikke så grusomt som jeg trodde! Lykke til Anonymkode: f1d71...6e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet mandag kl 18:24 #6 Del Skrevet mandag kl 18:24 Gikk helt fint - føles litt ekkelt ut, men synes ikke det er vondt da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:24 #7 Del Skrevet mandag kl 18:24 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ta det du får av beroligende. Jeg gikk privat, var helt supert...men må bli dopet ned. Gå hit: https://moloklinikken.no/ansatt/dr-peder-olsen/ - Han er vel på Aleris også. Anonymkode: 2c85e...008 Jeg har en ekstrem legemiddel-angst, så er redd det vil gjøre vondt værre. Tenker å prøve uten noe. Anonymkode: a2e23...6b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:24 #8 Del Skrevet mandag kl 18:24 Min første gang var det litt rart, men det gikk fint og fort. Det er en rar følelse av bedøvelsen. Har ikke tatt uten, visste ikke det var lov. Den andre gangen fikk jeg angst for bedøvelsen, men var langt nede i den perioden. Det positive da var at beroligende hjalp velig og de gjennomførte ikke når det ikke gikk. Snille var de også. Så ble jeg henvist til narkose istede. Så om du ikke klarer, finner de nok en vei 😊 Anonymkode: 885c7...e04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvaduikkeser Skrevet mandag kl 18:26 #9 Del Skrevet mandag kl 18:26 (endret) Tok det for noen uker siden. Gikk privat og de tar seg bedre tid enn det offentlige. Tok bare bedøvelse i svelget. Vet ikke om det er mulig å slippe den🤷♀️ Grudde meg helt sykt til den timen, men det gikk overraskende bra. Klarte meg uten å bryte meg faktisk. Endret mandag kl 18:27 av hvaduikkeser 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:26 #10 Del Skrevet mandag kl 18:26 Daisy-love skrev (2 minutter siden): Jeg hadde en kjempefin i tenårene. Fikk noe i armen, aner ikke hva, og husker ikke noe før jeg var ute på venteværelset med min mor. Hun hadde ikke fulgt med på hvor lenge jeg var inne, men det er den beste jeg har tatt. Skulle gjerne visst hva jeg fikk, men det vet jeg altså ikke 🤣🫣 Vet de gir både beroligende og bedøvelse, så ta i mot det du kan få, også går det nok fint 🩵 Fikk ganske sikkert det samme og sier meg enig, er imot dop men det føltes bra å være såpass avslappet. Ikke en eneste bekymring i verden 😅 Skulle gjerne vært så greit å finnes naturlig. Anonymkode: 885c7...e04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:27 #11 Del Skrevet mandag kl 18:27 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kan du dele din erfaring med gastroskopi? Ønsker bare positive. Med eller uten bedøvelse? Hvordan føltes det? Anonymkode: a2e23...6b3 Jeg tok uten bedøvelse. Dvs uten den bedøvende sprayen du får tilbud om. Det gikk helt fint. Fokuserte på å puste, mens sykepleieren holdt meg i hånden. Gikk raskt. Anonymkode: 175c3...8d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:28 #12 Del Skrevet mandag kl 18:28 Tok for 3 - 4 år siden. Uten bedøvelse eller beroligende. Gikk helt supert. Kjente litt i en sving på tarmen, var akkurat som om noen kløp meg litt inni der. Hadde med meg mannen min som trygghet. Anonymkode: 30eaa...6d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:28 #13 Del Skrevet mandag kl 18:28 Beklager, blandet med koloskopi. Anonymkode: 30eaa...6d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:29 #14 Del Skrevet mandag kl 18:29 hvaduikkeser skrev (2 minutter siden): Tok det for noen uker siden. Gikk privat og de tar seg bedre tid enn det offentlige. Tok bare bedøvelse i svelget. Vet ikke om det er mulig å slippe den🤷♀️ Grudde meg helt sykt til den timen, men der fikk overraskende bra. Klarte meg uten å bryte meg faktisk. Det er mulig å slippe bedøvelse i svelget. Jeg takket nei til det. De virket overrasket, virket som nesten ingen takket nei. Men det er fullt mulig. Anonymkode: 175c3...8d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:29 #15 Del Skrevet mandag kl 18:29 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kan du dele din erfaring med gastroskopi? Ønsker bare positive. Med eller uten bedøvelse? Hvordan føltes det? Anonymkode: a2e23...6b3 Fikk beroligende intravenøst, slumret meg igjennom. Tok vel ikke mer en ett par min den undersøkelsen. Føltes ihvertfall som jeg så vidt hadde døst av før de sa de var ferdig. Kunne glatt gjort det igjen. Min mann syntes det er verre å gå til tannlegen en gastroskopi (han har vært på noen av de), han tar kun bedøvelse i halsen . Anonymkode: 13366...ffd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet mandag kl 18:31 #16 Del Skrevet mandag kl 18:31 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fikk ganske sikkert det samme og sier meg enig, er imot dop men det føltes bra å være såpass avslappet. Ikke en eneste bekymring i verden 😅 Skulle gjerne vært så greit å finnes naturlig. Anonymkode: 885c7...e04 Hadde vært fint med det samme hos tannlegen 🤣🫣 Jeg har aldri ruset meg så har ikke noe å sammenligne meg med, men veldig behagelig med den gastroskopien. Jeg har svelget en del slanger, og vel så går det også fint med god pusteteknikk, men den i tenårene var helt klart den beste. ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvaduikkeser Skrevet mandag kl 18:35 #17 Del Skrevet mandag kl 18:35 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er mulig å slippe bedøvelse i svelget. Jeg takket nei til det. De virket overrasket, virket som nesten ingen takket nei. Men det er fullt mulig. Anonymkode: 175c3...8d3 Hvordan gikk det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:40 #18 Del Skrevet mandag kl 18:40 Jeg har tatt gastroskopi mange ganger, både med og uten beroligende/avslappende, men alltid med bedøvelse i svelget! Nå gidder jeg ikke å styre med beroligende, sover i mange timer og føler meg så daff resten av dagen. Det går helt fint! Trikset er å huske at du -får- puste, og å puste med nesen. Da slipper du å tenke på å bruke munnen til å puste mens de styrer med slangen. Puste med nesen og slappe av. Det over fort 😊 Anonymkode: d2000...359 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:41 #19 Del Skrevet mandag kl 18:41 Tusen takk alle sammen☺️ Anonymkode: a2e23...6b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:41 #20 Del Skrevet mandag kl 18:41 hatt gastroskopi 5 ganger, aldri brukt beroligende, men bedøvelse i svelget, klart en brekker seg det er jo ikke naturlig å få en slange stappa ned i magesekken, aksepter at brekninger kommer, det er verst når tuppen paserer mellom drøvelen og inngangen til spiserøret. deretter er det ikke ille. Anonymkode: 96bea...349 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå