Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller kan man søke om å få den dekket?

Jeg brukte en feriedag. Dette synes jeg er noe urimelig.

Anonymkode: 3f87c...bca

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er årsaken til omsorgspermisjonen?

Anonymkode: 110ab...eeb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er årsaken til omsorgspermisjonen?

Far ble akutt lagt inn på sykehus og har 100% omsorg for min mor med Alzheimer og diabetes. Hun gikk på selvstyr.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De fleste offentlige ansatte som har tariffavtale får velferdspermisjon med lønn i inntil så og så mange dager. Det gjelder også ved akutt sykdom i nær familie. 
Nå var det jo den ene forelderen din som ble innlagt og det er den som er akutt syk. Likevel tenker jeg arbeidsgiver kan være rund i kantene her med mindre du har brukt velferdspermisjon flittig ellers. 
Kan det være at kommunikasjonen dere i mellom ikke har vært helt optimal? Kan du ha formidlet at du må ta en feriedag eller noe fordi du ikke tenkte deg om når du ringte? Vet arbeidsgiver årsaken til at du er borte?

Anonymkode: 2967b...04e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er offentlig ansatt og hadde fått det dekket med lønn 

Anonymkode: 449c8...100

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er offentlig ansatt og hadde fått det dekket med lønn 

Anonymkode: 449c8...100

Jeg bare synes det er så rart sjefen min ikke foreslo det. Han er veldig ryddig og korrekt. 
Jeg trenger sårt de få feriedagene jeg har og er litt lei meg at jeg måtte bruke dem på triste ting. 

Skrevet

du kan søke velferdspermisjon med lønn fra arbeidsplass, omsorgslønn er det kommunen som gir, men ikke bare for én dag..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke for sent å endre det til velferdspermisjon. 

Anonymkode: bdb79...a23

Skrevet

Her er det bare å søke om å få det omgjort, jeg har selv innvilget liknende saker/søknader iht reglement i det offentlige. 

AnonymBruker
Skrevet

Velferdspermisjon med lønn. 

Anonymkode: dfc30...44e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

De fleste offentlige ansatte som har tariffavtale får velferdspermisjon med lønn i inntil så og så mange dager. Det gjelder også ved akutt sykdom i nær familie. 
Nå var det jo den ene forelderen din som ble innlagt og det er den som er akutt syk. Likevel tenker jeg arbeidsgiver kan være rund i kantene her med mindre du har brukt velferdspermisjon flittig ellers. 
Kan det være at kommunikasjonen dere i mellom ikke har vært helt optimal? Kan du ha formidlet at du må ta en feriedag eller noe fordi du ikke tenkte deg om når du ringte? Vet arbeidsgiver årsaken til at du er borte?

Anonymkode: 2967b...04e

Jeg tenker det samme. Kan godt hende at arbeidsgiver er litt rund i kantene her, men det krever god kommunikasjon. 
Og så bør dere ha en plan for hva som skjer hvis dette skjer igjen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...