Gå til innhold

Du er bedt i sommerbryllup, vis meg hva DU hadde gått med

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Denne fra Other Stories i fjor

IMG_4929.jpeg

Anonymkode: a0df0...b01

Skrevet (endret)

Jeg har kjøpt denne fra ByTiMo, nettopp mtp å bytte til fra varm bunad i kirken og under middagen :) Siden kjolen er mønstrete med blondestoff så blir det enkelt tilbehør; et enkelt perlesmykke + øreringer/hoops med perle. Enkle ballerinasko i brunt skinn (jeg kan ikke bruke høye hæler pga skade i bekkenet) Hadde det ikke vært bryllup så ville jeg brukt flate sandaler, men jeg synes ikke sandaler der tærne titter frem er noe særlig i bryllup…..selv med velstelte føtter og tånegler. Kjører enkel sminke. Hår er det dessverre manko på pga cellegift, men har et nøytralt og pent hodeplagg som jeg bruker når jeg pynter meg. Hadde jeg fortsatt hatt det lange, krøllete håret jeg hadde før kreft så ville jeg ha satt det opp i en løs knute i nakken; typ romantisk stil :) 

https://bytimo.com/product/cotton-slub-maxi-dress-anemone-fields

image.thumb.png.31981bea1d1cd3837f2b7b71f1aa770c.png
Likte også denne kjolen, men den blir for hvit/lys mtp bryllup, så derfor droppet jeg den. 

https://bytimo.com/product/viscose-shirt-dress-tea-garden

image.thumb.png.a1392f9019bc03919afa406c1c9a93be.png

Endret av skruf
  • Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Oii, mange lyse kjoler, vet ikke om jeg personlig ville gått med en helt lys farge eller med hvit base 🫣

Anonymkode: 87b55...376

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.5.2025 den 10.22):

Helt ærlig så bør folk tenke på at det er bruden sin dagen, og hun som skal skinne! Store utringninger med puppene på vift,åpen rygg,kort eller mye splitt er faktisk ikke greit!

Anonymkode: ba32a...40d

Helt enig!

Synes ikke det tar seg ut med kløft som er veldig dyp når man har store pupper og de nesten veller ut, ei heller åpen rygg ned til trusekanten eller splitt i siden som når til høyt oppå låret/hoften.

Det er mange andre anledninger å bruke kjoler som viser mest mulig hud; bryllup er ikke en av de. I bryllup, dåp, konfirmasjon så kler man seg classy. Og; for de med stroppeløse kjoler eller kjoler med stropper; det er en uskreven regel om å dekke til bare skuldre (pluss eventuell pupper på utstilling.

Ulike anledninger, ulike antrekk.

Personlig så hadde jeg valgt en helt annen kjole i et klassisk bryllup med kirkelig vielse og tradisjonell middag med kaffe og kaker + dans etterpå kontra et strandbryllup på ei øy i Hellas. Eller generelt ved invitasjon til bryllup i andre land med andre tradisjoner; da hadde jeg lest meg opp på forhånd og spurt bruden om tiltenkt kjole er innafor

Og; følg kleskoden som står i invitasjonen; det er like kleint å stille opp i en lårkort sommerkjole hvis kleskoden er smoking som det er å møte opp i en utringet, stroppeløs og fotsid ballkjole hvis kleskoden er mørk dress. Samme for menn; man stiller ikke i smoking hvis kleskoden er mørk dress og dermed er mere pyntet enn brudgommen. For kvinner så bør man fortsatt unngå hvit kjole. Rød og sort kjole har ikke så stor betydning lengre, men hvit er forbeholdt bruden. 

Anonymkode: 48763...175

AnonymBruker
Skrevet

Noe lignende:

bubbleroom-occasion-frill-ls-chiffon-midi-dress-bluefloral_1.thumb.webp.c70124839728e47a877df1b15722d985.webpbubbleroom-occasion-one-shoulder-dress-light-green.thumb.webp.50972cb10518512963ac314d58f78805.webp

Anonymkode: 87b55...376

AnonymBruker
Skrevet

Da hadde jeg gått med denne! 😍 Stylet med beige, gule eller dus rosa sko med matchende veske.IMG_1702.thumb.jpeg.28b2b9c2c3ad23f4aa2c1ea44db78586.jpeg

IMG_1703.thumb.jpeg.cd160a3036e17a468648328db8f73808.jpeg

IMG_1704.thumb.jpeg.321e637347e903879f3cd2739cc2294e.jpeg

Anonymkode: 4549b...0fb

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...