AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:55 #81 Del Skrevet mandag kl 18:55 Du er rett og slett bare nødt til å tåle at det blir vanskelig en stund. Gir du ikke slipp og lar far få prøve seg alene vil jo nettopp det som er poenget med pappaperm forsvinne. Jeg kjenner flere der det ble totalt kaos og hogg og belegg når far skulle overta, men det ordnet seg, og det ordnet seg fort. Men nå var ikke disse mennene tilbakestående da, bare veldig travle. Hva om du dauer i morgen? Han må jo klare å ta seg av barnet da. Det blir tøft, men han får det til. Du får rett og slett tenke at du er dau. Anonymkode: 965be...b1f 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet mandag kl 18:56 #82 Del Skrevet mandag kl 18:56 Min erfaring er at det er en del kvinner som må lære at pappa ikke gjør alt prikk likt mamma. Og at ungene ikke dør om de ikke er kledd fargekoordinert. Jeg kjenner mødre som legger fram klær og forbereder mat før de drar fra pappa. Da har man faktisk ikke lov til å klage over tafatt mann altså, da har man laget ham helt selv! Så lenge mannen er i stand til å gi barnet mat, ikke går fra barnet alene eller gjør andre ting som er direkte skadelig, så må man leve med at de ikke synger samme sangen før barnet skal sove, kler ungen i klær man ikke synes passer sammen eller synes at det er ok at barnet sover i vogna mens han mekker i garasjen, mens man selv hadde rutine på at barnet sov i sengen - eller hva nå enn man selv mener er den perfekte måten å gjøre det på. 12 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:56 #83 Del Skrevet mandag kl 18:56 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mine barn har trivdes meget godt sammen med sin far. Vi har en av verdens beste svangerskapspermisjon. Er man ikke fornøyd med den, så får man ta regningen selv. Anonymkode: ad764...045 👏 Anonymkode: 9e391...eaa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:58 #84 Del Skrevet mandag kl 18:58 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han har veldig lite forståelse for hvordan rutiner baby har. Forsøkte å si at han skulle gi baby middag, baby fikk smoothi. Ikke for å høre pirkete ut, men jeg er litt opptatt av at man har samme rutiner på baby for at det skal få riktig ernæring. Babyen blei mett og var fornøyd sånn sett. Men han bare tok noe på kjøkkene uten å se hva han tok. Jeg kan gjenta og gjenta men når det kommer til stykke stopper far opp å vet ikke hva han skal gjøre. Fks på natta. Minnet at på at det er smokk eller melk. Far får helt gjernteppe når han står på natta og vet ikke hva han skal gjøre. Anonymkode: d4941...6e3 Men herlighet, babyen ble mett og var fornøyd , det går fint å ikke gi lik mat hele tiden Anonymkode: 9e391...eaa 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:59 #85 Del Skrevet mandag kl 18:59 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hvorfor skal man bli påtvunget likestilling hvis man mener at det fungerer best når mor er hjemme med barnet hele permisjonstiden? Er ikke likestilling liksom valgfrihet da? Anonymkode: bdf1a...04c Da er det bare å ta regningen på det selv da Anonymkode: 9e391...eaa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:04 #86 Del Skrevet mandag kl 19:04 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): La far være alene og finne ut av ting. Dersom du er så redd for at barnet ikke får mat så får du sette klar måltider i kjøleskapet merket frokost, lunsj, middag så kan du dra på jobb med god samvittighet. Dersom han ikke klarer elementære ting bleieskift, dupper på dagen og trilleturer bør varsellampene gå og han bør til en real utredning, men tipper det ikke går så langt. Anonymkode: a0f3a...c13 Lag en punktliste over ting du bruker å gjøre med babyen når du er hjemme, og merk den maten som babyen skal ha og sett inn i kjøleskapet. Hvem som helst bør greie å fikse dette. Sønnen min hadde greid å fikse dette da han var 12 år. Elle Melle skrev (Akkurat nå): Det viktigste spørsmålet er: Er det farlig å overlate er lite barn til ham? Da tenker jeg på slike ting som om han sovner på sofaen med baby krypende rundt alene, går i fra barnet på stellebordet, glemmer barnet i bilen, ikke bytter bleier, ikke skjønner at barnet er sultent, ikke gir barnet mat/drikke fordi "han sa ikke at han var sulten", ikke forstår om barnet er alt for varmt, ikke skjønner hvordan barnet skal sove på en trygg måte, ikke gjenkjenner høy feber/alvorlig sykdom. Hvis han klarer disse tingene, så går det bra. Da er alt annet mulig å øve på og lære seg. Hvis du helt reelt er bekymret for barnets sikkerhet, så må dere selvsagt gjøre noe. Nemlig! Hvordan er det, TS? Er du bekymret for det Elle Melle skriver unde rher? Hvis ikke er det bare å lage lister, fikse mat og la det stå til. Under lista med rutiner kan du lage et flytskjema: 1. Lukter det bæsj? Ja. -> bytt bleie. Nei. -> se pkt. 2 2. Er bleien tung? Ja. -> bytt bleie. Den er full av tiss. Nei? Bleien kan være på en stund til. 3. Gråter babyen? Ja -> sjekk bleien. Hvis bleien er ok. Sjekk hvor lenge det er siden babyen fikk mat. Hvis det er en stund siden- gi mat. Nei - fortsett med det dere holder på med. 4. Hvis babyen vil sove, så la den sove. Hvis babyen våkner - sjekk bleie. Dette skal til og med en 12-åring greie å forstå. Min 12-åring satt barnevakt for et barn i bleiealder (venninne sin), så dette skal mannen din greie også. Han er vel ikke 12 år? Anonymkode: 01a5d...527 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:05 #87 Del Skrevet mandag kl 19:05 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Da er det bare å ta regningen på det selv da Anonymkode: 9e391...eaa Og du skjønner enda ikke hva jeg mener. Jeg vet ikke hvor mye permisjon mor og far har tilsammen for jeg fikk barn før slik tvangsfordeling kom. MEN ; hvis mor får all permisjonen som mor og far skulle delt så får jo ikke den familien noe mer enn andre. Om det hadde vært et valg. Anonymkode: bdf1a...04c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:05 #88 Del Skrevet mandag kl 19:05 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lag en punktliste over ting du bruker å gjøre med babyen når du er hjemme, og merk den maten som babyen skal ha og sett inn i kjøleskapet. Hvem som helst bør greie å fikse dette. Sønnen min hadde greid å fikse dette da han var 12 år. Nemlig! Hvordan er det, TS? Er du bekymret for det Elle Melle skriver unde rher? Hvis ikke er det bare å lage lister, fikse mat og la det stå til. Under lista med rutiner kan du lage et flytskjema: 1. Lukter det bæsj? Ja. -> bytt bleie. Nei. -> se pkt. 2 2. Er bleien tung? Ja. -> bytt bleie. Den er full av tiss. Nei? Bleien kan være på en stund til. 3. Gråter babyen? Ja -> sjekk bleien. Hvis bleien er ok. Sjekk hvor lenge det er siden babyen fikk mat. Hvis det er en stund siden- gi mat. Nei - fortsett med det dere holder på med. 4. Hvis babyen vil sove, så la den sove. Hvis babyen våkner - sjekk bleie. Dette skal til og med en 12-åring greie å forstå. Min 12-åring satt barnevakt for et barn i bleiealder (venninne sin), så dette skal mannen din greie også. Han er vel ikke 12 år? Anonymkode: 01a5d...527 Ei må dere slutte , ærlig talt Anonymkode: 9e391...eaa 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:05 #89 Del Skrevet mandag kl 19:05 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og du skjønner enda ikke hva jeg mener. Jeg vet ikke hvor mye permisjon mor og far har tilsammen for jeg fikk barn før slik tvangsfordeling kom. MEN ; hvis mor får all permisjonen som mor og far skulle delt så får jo ikke den familien noe mer enn andre. Om det hadde vært et valg. Anonymkode: bdf1a...04c Enda ikke? Jeg har svart deg på ett innlegg🤦🏻♀️ Anonymkode: 9e391...eaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:06 #90 Del Skrevet mandag kl 19:06 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det går seg til. Du må bare la far være alene med barnet noen timer av gangen, også lenger og lenger nå før du går ut i jobb. Har aldri hørt om at en mamma ikke kan jobbe fordi barnet ikke aksepterer å være med pappaen sin. Du må rett og slett backe unna og la pappa ta ansvar selv. Hverken du eller baby var heller elt trygge på hverandre i starten, men det var jo ikke et alternativ at du ikke tok deg av babyen? Anonymkode: 250b7...e6e Dette! AnonymBruker skrev (1 time siden): Han har veldig lite forståelse for hvordan rutiner baby har. Forsøkte å si at han skulle gi baby middag, baby fikk smoothi. Ikke for å høre pirkete ut, men jeg er litt opptatt av at man har samme rutiner på baby for at det skal få riktig ernæring. Babyen blei mett og var fornøyd sånn sett. Men han bare tok noe på kjøkkene uten å se hva han tok. Jeg kan gjenta og gjenta men når det kommer til stykke stopper far opp å vet ikke hva han skal gjøre. Fks på natta. Minnet at på at det er smokk eller melk. Far får helt gjernteppe når han står på natta og vet ikke hva han skal gjøre. Anonymkode: d4941...6e3 Helt ærlig, så virker det som at det er du som er problemet her. Du mener at du vet best, du lar han ikke slippe til, og du er etter han fordi han ikke løser ting akkurat slik som du ville løst dem. Du må rett og slett slippe opp og la han prøve seg. Du var neppe født som trygg og erfaren i rollen som mor du heller? Det var uvant og litt knotete i begynnelsen, men du fant ut av det? Det vil sannsynligvis barnefar gjøre også hvis du bare lar han få prøve og finne ut av ting. Anonymkode: a69d9...74e 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:07 #91 Del Skrevet mandag kl 19:07 det er det absolutt dummeste jeg har hørt 🤣 Anonymkode: b353c...d90 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:08 #92 Del Skrevet mandag kl 19:08 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Enda ikke? Jeg har svart deg på ett innlegg🤦🏻♀️ Anonymkode: 9e391...eaa stryk " enda" da. Anonymkode: bdf1a...04c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:09 #93 Del Skrevet mandag kl 19:09 AnonymBruker skrev (1 time siden): Her kommer mange krasse svar. Ts, hvis du er der at du frykter at far ikke er egnet til pappa park er et alternativ å forlate han. Dere kan ta kontakte nav og du kan overta hans perm Anonymkode: ec173...52e Jada, forlate mannen??? Her kan jo like godt være at TS ikke har sluppet han til nok, og at tiden har gått for fort. Det er altfor enkelt å bare be folk skille seg! Anonymkode: 9522e...a2a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:09 #94 Del Skrevet mandag kl 19:09 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hvis far ikke vet at det er smokk eller melk er det ikke rart ts gjentar seg. Slippe han til når han står og får hjerneteppe?? Anonymkode: 596b0...eac Det er faktisk da man lærer. Hvis ts står å masser å retter og forklarer, skjønner jeg godt at mannen ikke gidder. Anonymkode: 546f3...70e 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:15 #95 Del Skrevet mandag kl 19:15 Jeg skjønner ikke hvordan dette er mulig. Det er hans fuckings barn! Han har hatt 9 mnd på seg før han må ta over alene 😅😅 jeg har tantebarn på 11 mnd, jeg har passet henne flere timer alene fra hun var 6 mnd. Jo eldre hun har blitt jo mer går fint. Nå skal jeg straks passe henne 7 timer. Funker bare når man øver, får et bånd tidlig nok osv. Anonymkode: bb0a6...bb3 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:17 #96 Del Skrevet mandag kl 19:17 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner ikke hvordan dette er mulig. Det er hans fuckings barn! Han har hatt 9 mnd på seg før han må ta over alene 😅😅 jeg har tantebarn på 11 mnd, jeg har passet henne flere timer alene fra hun var 6 mnd. Jo eldre hun har blitt jo mer går fint. Nå skal jeg straks passe henne 7 timer. Funker bare når man øver, får et bånd tidlig nok osv. Anonymkode: bb0a6...bb3 Det er enkelte kvinner som har et så stort kontroll behov ovenfor "sin" baby at far ikke slipper til. Anonymkode: 546f3...70e 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:17 #97 Del Skrevet mandag kl 19:17 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og du skjønner enda ikke hva jeg mener. Jeg vet ikke hvor mye permisjon mor og far har tilsammen for jeg fikk barn før slik tvangsfordeling kom. MEN ; hvis mor får all permisjonen som mor og far skulle delt så får jo ikke den familien noe mer enn andre. Om det hadde vært et valg. Anonymkode: bdf1a...04c Kan det være at forvaltningen har lagt opp permisjonen for å fremme likestilling ved at far blir tvunget til å ta en andel av permisjonen, og mor blir tvunget til å faktisk overlate ansvaret til far, og samtidig får delta i arbeidslivet? På den måten blir far og mor tvunget vekk fra tradisjonell skjev likestilling hvor far jobber, tjener penger og pensjonspoeng og ofte kommer mer gunstig ut av det økonomisk og karrieremessig. Og mor må legge fra seg antakelsen om at far ikke får til å være forelder like godt som henne, samtidig som hun stimuleres ut igjen i arbeidslivet noe som er bra for karriere og økonomisk selvfølelse. Du skal ikke se bort i fra at hvis vi kunne velge helt selv, så hadde mange vært stuck i det samme mønsteret som på 50-tallet hvor mor ordner alt i hjemmet mens far arbeider og leser avisen. Og til slutt er det kvinnen som taper på å det hvis det skulle ende med brudd, noe som faktisk er veldig vanlig i dag. Anonymkode: a69d9...74e 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PunktumBasta Skrevet mandag kl 19:19 #98 Del Skrevet mandag kl 19:19 Pippi Lotta skrev (1 time siden): Du kan få sykemelding om far er for syk til å ta seg av barnet, men ikke fordi far ikke har prioritert å være sammen med barnet for å bli kjent med det. Du kan be om ubetalt permisjon da, men er det ikke ganske vanlig at nybakte foreldre er lit klønete? Far og barn kan kansje ha godt av tid sammen? Far kan får sykemelding og sykepenger om han er for syk til å ta seg av barnet. Hun kan da ta over hans permisjon. Noe annet er trygdesvindel. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:19 #99 Del Skrevet mandag kl 19:19 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvordan dette er mulig. Det er hans fuckings barn! Han har hatt 9 mnd på seg før han må ta over alene 😅😅 jeg har tantebarn på 11 mnd, jeg har passet henne flere timer alene fra hun var 6 mnd. Jo eldre hun har blitt jo mer går fint. Nå skal jeg straks passe henne 7 timer. Funker bare når man øver, får et bånd tidlig nok osv. Anonymkode: bb0a6...bb3 En forutsetning er at mannen får slippe til og prøve, og det er det faktisk mange nybakte mødre som har vondt for å la dem gjøre siden «de vet best». Anonymkode: a69d9...74e 1 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:20 #100 Del Skrevet mandag kl 19:20 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan det være at forvaltningen har lagt opp permisjonen for å fremme likestilling ved at far blir tvunget til å ta en andel av permisjonen, og mor blir tvunget til å faktisk overlate ansvaret til far, og samtidig får delta i arbeidslivet? På den måten blir far og mor tvunget vekk fra tradisjonell skjev likestilling hvor far jobber, tjener penger og pensjonspoeng og ofte kommer mer gunstig ut av det økonomisk og karrieremessig. Og mor må legge fra seg antakelsen om at far ikke får til å være forelder like godt som henne, samtidig som hun stimuleres ut igjen i arbeidslivet noe som er bra for karriere og økonomisk selvfølelse. Du skal ikke se bort i fra at hvis vi kunne velge helt selv, så hadde mange vært stuck i det samme mønsteret som på 50-tallet hvor mor ordner alt i hjemmet mens far arbeider og leser avisen. Og til slutt er det kvinnen som taper på å det hvis det skulle ende med brudd, noe som faktisk er veldig vanlig i dag. Anonymkode: a69d9...74e I mitt hode burde det være mulighet for å legge opp dette som man ønsket selv og ikke bli styrt. Jeg er glad jeg slipper å ha barn i et sånn regime, det hadde rett og slett ikke passet meg og mine. Anonymkode: bdf1a...04c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå