Gå til innhold

Sykemelde seg for at far ikke takler pappaperm?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samfunnet er barnefientlig og familie fientlig. Stakkars baby. Føler med deg som mamma. Det er naturstridig for en mamma å skulle overlate babyen til andre når hun fremdeles ammer og babyen bare er trygg på mammaen sin og kun trenger mamma de første kritiske måndene. Alle mødre burde få full lønn for å ta seg av sin egen baby det første året der barnet er helt avhenig av mamma for å utvikle trygghet og en sunn psyke.

Anonymkode: c1077...e00

Men da kan ikke far forlange 50/50-fordeling etter skilsmissen. Man kan ikke få i pose og sekk. Enten engasjer deg fra fødselen, eller godta å være helgepappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hva er alt dette prater om en udugelig far? Ingenting tilsier at ts’ mann er udugelig. Han er uvant med å ta seg av et spedbarn, og ts har derfor gått i bekymringsmodus. Å være uerfaren det er absolutt ikke det samme som udugelighet. 

Anonymkode: a69d9...74e

Snakker ikke om ts tilfelle men det har vært andre her inne som skriver at far droppa perm fordi han taklet det ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rosalilje84 skrev (6 minutter siden):

Det er ikke sant at gubben din IKKE TAKLER pappapermisjon. Han gidder ikke. Det er nettopp derfor vi har tvungen pappapermisjon som ikke uten videre kan overføres til mor - for at late og udugelige fedre ikke skal slenge alt ansvar for barnet over på mor. Gubben din må skjerpe seg. Hvis han er uegnet som far, så må du gå fra ham. Da kan du overta hans permisjon etter søknad. DU valgte denne mannen. Våre skattepenger skal da ikke gå til at denne mannen slipper unna pliktene sine.

Hvordan vet du at far er udugelig?

Anonymkode: 546f3...70e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan vet du at far er udugelig?

Når han ikke gidder pappaperm så er vel det en indikasjon eller....

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maleficenta skrev (Akkurat nå):

Men har pappapermen startet da, for ts skrev snart. Veldig spesielt når hun kunne skrevet i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men har pappapermen startet da, for ts skrev snart. Veldig spesielt når hun kunne skrevet i morgen...

Joa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Maleficenta skrev (3 minutter siden):

Hvis ts overvåker mannen sin å korrigerer det han gjør som viker fra hennes rutiner, da skjønner jeg godt han ikke gidder. Hadde ikke giddet det selv...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis ts overvåker mannen sin å korrigerer det han gjør som viker fra hennes rutiner, da skjønner jeg godt han ikke gidder. Hadde ikke giddet det selv...

Er jo litt tafatt og ikke stå på krava da. Det er hans barn også. Han må da heller sette ned foten enn å bare løpe med halen mellom beina.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maleficenta skrev (2 minutter siden):

Er jo litt tafatt og ikke stå på krava da. Det er hans barn også. Han må da heller sette ned foten enn å bare løpe med halen mellom beina.

Så kvinner som blir kontrollert av menn, skal sette ned foten og si nok er nok...

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har TS noe sted beskrevet HVA hun mener når hun sier at far ikke er klar? Det har i så fall gått meg hus forbi og jeg har forsøkt finne det i trådens sider uten hell? Heller ser jeg ikke at TS utdyper noe særlig hvilke rutiner de har, hvordan de evt har eller ikke har delt omsorgen til nå, hvor mye far har fått evt ikke villet delta osv? 

Anonymkode: 80222...1d4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Har TS noe sted beskrevet HVA hun mener når hun sier at far ikke er klar? Det har i så fall gått meg hus forbi og jeg har forsøkt finne det i trådens sider uten hell? Heller ser jeg ikke at TS utdyper noe særlig hvilke rutiner de har, hvordan de evt har eller ikke har delt omsorgen til nå, hvor mye far har fått evt ikke villet delta osv? 

Anonymkode: 80222...1d4

AnonymBruker skrev (På 5.5.2025 den 19.42):

Han har veldig lite forståelse for hvordan rutiner baby har. Forsøkte å si at han skulle gi baby middag, baby fikk smoothi. Ikke for å høre pirkete ut, men jeg er litt opptatt av at man har samme rutiner på baby for at det skal få riktig ernæring. Babyen blei mett og var fornøyd sånn sett. Men han bare tok noe på kjøkkene uten å se hva han tok. Jeg kan gjenta og gjenta men når det kommer til stykke stopper far opp å vet ikke hva han skal gjøre. Fks på natta. Minnet at på at det er smokk eller melk. Far får helt gjernteppe når han står på natta og vet ikke hva han skal gjøre.

Anonymkode: d4941...6e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Samfunnet er barnefientlig og familie fientlig. Stakkars baby. Føler med deg som mamma. Det er naturstridig for en mamma å skulle overlate babyen til andre når hun fremdeles ammer og babyen bare er trygg på mammaen sin og kun trenger mamma de første kritiske måndene. Alle mødre burde få full lønn for å ta seg av sin egen baby det første året der barnet er helt avhenig av mamma for å utvikle trygghet og en sunn psyke.

Anonymkode: c1077...e00

For noe tull. Babyer kan bli like trygge på far om ikke mer trygge på far også i noen tilfeller. Bortsett fra å amme, hva er det far ikke kan? Alt er hva man gjør det til selv. Her har begge barna vært trygge på far siden de omtrent var nyfødt. Når han var hjemme så lekte han med dem, gikk turer, matet og skiftet bleie. Legging delte vi på, pg trengte jeg å sove et par timer når han kom hjem fra jobb så var han sammen med babyen alene. Jeg dro også vekk hele kvelden av og til mens han og Baby var alene. Vi delte på å stå opp om natta og ta morningen de dagene han begynte sent. Han var nesten like delaktig som meg i omtrent alt.

Vi mødre må la fedrene slippe til, og slippe kontrollen litt. Barn blir jo ikke trygg på noen andre enn mor om vi ikke lar far eller andre omsorgspersoner slippe til.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Så kvinner som blir kontrollert av menn, skal sette ned foten og si nok er nok...

Blir man mishandlet psykisk må man jo kontakte hjelp da. Krisesenter f eks. Kan begge kjønn gjøre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei!

Her går virkelig grensen for hva velferdsstaten og folks skattepenger skal ta seg av innen "sutre-problemer". Makan. Du kan ta deg fri, ulønnet, om du føler at må overvåke at barnets far har lønnet pappaperm. Om han ikke har god nok tilknytning til barnet enda, så har dere gjort en stor feil hittil. Og den feilen må dere koste selv.

Anonymkode: 9f1d7...305

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
tussi84 skrev (5 timer siden):

For noe tull. Babyer kan bli like trygge på far om ikke mer trygge på far også i noen tilfeller. Bortsett fra å amme, hva er det far ikke kan? Alt er hva man gjør det til selv. Her har begge barna vært trygge på far siden de omtrent var nyfødt. Når han var hjemme så lekte han med dem, gikk turer, matet og skiftet bleie. Legging delte vi på, pg trengte jeg å sove et par timer når han kom hjem fra jobb så var han sammen med babyen alene. Jeg dro også vekk hele kvelden av og til mens han og Baby var alene. Vi delte på å stå opp om natta og ta morningen de dagene han begynte sent. Han var nesten like delaktig som meg i omtrent alt.

Vi mødre må la fedrene slippe til, og slippe kontrollen litt. Barn blir jo ikke trygg på noen andre enn mor om vi ikke lar far eller andre omsorgspersoner slippe til.

Signerer denne. Mannen min har også vært svært delaktig med alle 3 barna helt fra de ble født (han tok faktisk imot siste barnet selv 😅). Men de må jo få slippe til! Hvis de derimot ikke gidder å bidra, så er det en helt annen sak. Men det er mer enn nok av kvinner som skyver barnefar vekk fordi det kun er Moderen med Puppen som gjelder. Da er det ikke rart at barnefar blir veldig usikker og redd for å gjøre noe galt. 

Jeg merket forresten fort hvor usikker jeg ble på babyens rutiner når jeg var tilbake i jobb. :Ehh hvordan er det han sover nå for tida egentlig?" "Når pleier du å gi hvilket måltid?" Betyr jo ikke at man er udugelig, men at man ikke har hovedansvaret. 

Anonymkode: 069d9...5c0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei!

Her går virkelig grensen for hva velferdsstaten og folks skattepenger skal ta seg av innen "sutre-problemer". Makan. Du kan ta deg fri, ulønnet, om du føler at må overvåke at barnets far har lønnet pappaperm. Om han ikke har god nok tilknytning til barnet enda, så har dere gjort en stor feil hittil. Og den feilen må dere koste selv.

Anonymkode: 9f1d7...305

Enig. Snakk om elendig planlegging. Hvis barnefar har trukket seg unna hele tiden og ikke giddet å bli kjent med eget barn, så må du flytte fra ham og overta hans foreldrekvote. Hvis det derimot er du som har skjøvet ham unna fordi du er Moderen med Puppen og barnets Eneste og Alt, så kan du takke deg selv. 

Anonymkode: 069d9...5c0

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du føler at barnet er mer ditt enn hans, og at du har en slags overordnet rolle i relasjonen mellom barnet og faren, så er det du som er problemet. 

Han må få prøve seg, slik alle foreldre må. Veldig mye er instinkt. Hvis han derimot ikke ønsker / trekker seg unna uten uforholdsmessig kontrollering fra din side, så er det en annen sak. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rosalilje84 skrev (7 timer siden):

Men da kan ikke far forlange 50/50-fordeling etter skilsmissen. Man kan ikke få i pose og sekk. Enten engasjer deg fra fødselen, eller godta å være helgepappa.

Tror ikke det er helt slik det fungerer, du 🙄

Anonymkode: a69d9...74e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...